Gå til innhold

Er det en gartner her? Eller har du peil på uteplanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i knipe her, kjøpte meg hekkeplanter i går, type bøk i potte, ca halvmeter lange. Jeg gikk i gang med graving i dag, men fikk ikke plantet fordi det ble for mørkt!!

Jeg skal imidlertid reise bort så jeg rekker dermed ikke å fortsette før onsdag ettermiddag!

Kan jeg bare la plantene stå ute? Det har regnet mye i dag så er litt vått i bakken, men det skal være opphold fremover nå. 

Eller må jeg få de i jorda fortest mulig? 

Endret av MaiTai
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt de ut av pottene?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke erfaring akkurat med de, men har hatt mange forskjellige traer staaende i potten ukevis uten noe problem. Vil tro det gaar helt fint, om du er i tvil vanner du de ekstra godt, og gjerne jorden under pottene ogsaa. Det gaar nok bra :)

Endret av Rumle
Skrevet
15 minutter siden, Rumle skrev:

Har du tatt de ut av pottene?

Nei de står i pottene. 

Skrevet
14 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg har ikke erfaring akkurat med de, men har hatt mange forskjellige traer staaende i potten ukevis uten noe problem. Vil tro det gaar helt fint, om du er i tvil vanner du de ekstra godt, og gjerne jorden under pottene ogsaa. Det gaar nok bra :)

Ok det er godt å høre. Nå regner det igjen her så det er jo bra 😊😊

Skrevet
Akkurat nå, MaiTai skrev:

Nei de står i pottene. 

Jeg tror det vil gaa helt fint :) Men, vann gjerne litt ekstra som sagt.

Skrevet
Akkurat nå, MaiTai skrev:

Ok det er godt å høre. Nå regner det igjen her så det er jo bra 😊😊

Saa bra :) Fordelen med hoesten er jo at temperaturen pleier aa vaere midt paa treet ogsaa, da holder de lenger paa fukten.

Skrevet
30 minutter siden, Rumle skrev:

Saa bra :) Fordelen med hoesten er jo at temperaturen pleier aa vaere midt paa treet ogsaa, da holder de lenger paa fukten.

Ja det er en fordel. Da satser jeg på at det er trygt å reise bort 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...