Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er undervisningen? Er det skole hver dag 8-16? Hvordan fungerer det med pendling (1-2t hver vei)? Noen  "lesedager"? Hva hvis en elev blir gravid? Mye "lekser"?  Er det noen som har barn og som må pendle som studerer der ? 

Endret av Leilaaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går 1. året nå. Hittil har det absolutt ikke vært mye! Vi har hatt ca. 2 dager med 2 timers forelesninger, og 2 dager med 3-4 timers forelesninger (grovt gjennomsnitt). Av og til har vi "alternativ" undervisning, og da vil man ofte få flere dager fri i løpet av uka, utenom den dagen man har lab/case/etc. 

Jeg går kun 1. året, det blir helt sikkert verre enn dette med tiden. Uansett - har også hørt fra fadderne at det var mye mindre skolearbeid enn de hadde trodd (igjen, de har også kun gått 1. året, så er nok ikke helt representativt). 

Tror det kan bli en heltisk hverdag for deg hvis du har barn og skal pendle. Jeg er selv barnløs, bor en ti minutters busstur unna universitetet, men merker at jeg skulle hatt _mye_ mer tid til å lese enn det jeg har nå, pga. deltidsjobben min. 

Anonymkode: 6a69c...d00

Skrevet

Høres ikke så ille ut, men ja kan bli hektisk. Håper på å finne en løsnig, kan jeg spørre hvor du studerer? 

Skrevet

Jeg har to barn på 6 og 3. Kjempelyst til å søke, men tidligt om 2 år da det ikke passer nå. Er 25 år gammel nå..

Skrevet

Det avhenger av studieåret. Man har ganske mye fritid det første året, selv om det er mye sammenlignet med andre studier. Dette endrer seg når man kommer på tredjeåret. 

Det er flere som klarer å balansere medisinstudiet og barn. Jeg ville imidlertid ha vært litt skeptisk til pendlingen på 1-2 timer hver vei. 

Anonymkode: c0322...ad2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av studieåret. Man har ganske mye fritid det første året, selv om det er mye sammenlignet med andre studier. Dette endrer seg når man kommer på tredjeåret. 

Det er flere som klarer å balansere medisinstudiet og barn. Jeg ville imidlertid ha vært litt skeptisk til pendlingen på 1-2 timer hver vei. 

Ja, blir evt å flytte  nærmere. Det blir vanskelig og for man vet jo ikke hvor man kommer inn. Kan liksom ikke flytte til oslo og satse på at man kommer inn.

Skrevet
1 time siden, Leilaaa skrev:

Ja, blir evt å flytte  nærmere. Det blir vanskelig og for man vet jo ikke hvor man kommer inn. Kan liksom ikke flytte til oslo og satse på at man kommer inn.

Du kan jo søke om tidlig opptak grunnet flytting med familie. 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo søke om tidlig opptak grunnet flytting med familie. 

Det visste jeg ingenting om! Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...