Gå til innhold

Male sisal i trapp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sisal i trapp, og jeg er møkklei. Det suger til seg alt av hundehår og kattehår og jeg lurer på om noen har erfaring med å male?

Sisalen er lagt av teppemaker, så den ser jo pen ut, men jeg orker ikke ha det slik med støvsuging av hår fra dyr og mennesker. Vil ha noe glatt jeg bare kan feie over med en klut.

Veldig glad for tips!

Anonymkode: 24ff9...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg som er TS :) 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Bumper denne. Er det noen som har erfaring med å male sisal?

Skrevet

Den vil ikke bli glatt om du maler den. Jeg har aldri malt sisal på gulv, men har malt tilsvarende veggstrie. Den er like grov og suger like mye til seg av alt. Måtte male 6 strøk. Ikke verdt jobben.

Anonymkode: 6f87a...395

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, QueRilja skrev:

Bumper denne. Er det noen som har erfaring med å male sisal?

Hei. Jeg har ikke erfaring, men vet at sisal i trapp er lurt da sisal er sklisikring. Mange sklir i malte trapper og faller og skader seg.

Anonymkode: e02af...ee8

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ikke erfaring, men vet at sisal i trapp er lurt da sisal er sklisikring. Mange sklir i malte trapper og faller og skader seg.

Anonymkode: e02af...ee8

Jeg holder meg godt fast. Men takk for svar. Problemet er at det samler seg mengder med hår og støv fra katter, hunder og mennesker! Jeg blir gal. Støvsuger den trappa hver dag. Og skulle gjerne hatt et underlag som jeg bare kunne sveipe over med en klut.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, QueRilja skrev:

Jeg holder meg godt fast. Men takk for svar. Problemet er at det samler seg mengder med hår og støv fra katter, hunder og mennesker! Jeg blir gal. Støvsuger den trappa hver dag. Og skulle gjerne hatt et underlag som jeg bare kunne sveipe over med en klut.

Da tror jeg du rett og slett må rive opp sisalen. 

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei! Jeg har også sisal i trappen, og vil gjerne male. Vet jeg drar opp en gammel tråd, men synes ikke det var særlig gode råd her.

Så. Er det mulig å male over sisal? Og hvordan gjør vi det? Har kjøpt et hus og ønsket å male over før vi fikser trappen om noen år. 

Anonymkode: d30da...6c1

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har også sisal i trappen, og vil gjerne male. Vet jeg drar opp en gammel tråd, men synes ikke det var særlig gode råd her.

Så. Er det mulig å male over sisal? Og hvordan gjør vi det? Har kjøpt et hus og ønsket å male over før vi fikser trappen om noen år. 

Anonymkode: d30da...6c1

Joda, dette innlegget sier alt du trenger å vite:

På 7.2.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Den vil ikke bli glatt om du maler den. Jeg har aldri malt sisal på gulv, men har malt tilsvarende veggstrie. Den er like grov og suger like mye til seg av alt. Måtte male 6 strøk. Ikke verdt jobben.

Altså: 1) Jobben krever mye bryderi, tid og krefter. 2) Du bruker store mengder maling. 3) Det blir uansett ikke glatt. 4) Det blir ikke noe enklere å holde den ren. 

Høres det ut som det er en god ide? Det synes ikke jeg. :) 

Anonymkode: 1a62a...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...