AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Finnes det en grense ? Anonymkode: 713ae...7d8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Tror de fleste foreldre (ingen regel uten unntak vel og merke) vil gjøre ALT for å beskytte sine barn. Anonymkode: 8e801...d9c 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en grense ? Anonymkode: 713ae...7d8 Ja, og barna må kjempe egne kamper jo eldre de blir. Men jeg er f.eks villig til å selge og flytte for at mine barn skal få det bedre. Anonymkode: 4a724...70c 2
Infinitum Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg hadde lett ofret livet mitt om det kunne ha reddet mine barn. Det finnes ingen ting viktigere for meg enn dem. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Så langt som det trengs frem til de er atten, da får de klare seg selv. Anonymkode: 1018b...bb9 1
Vera Vinge Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg ville gjort alt for barna mine, ja. Men litt usikker på hvilken kontekst du snakker om. Barna må jo oppmuntres til økt selvstendighet ettersom de blir eldre, så jeg er ikke en sånn forelder som skal gjøre alt for barna mine i den forstand. Men om de var syke, ble mobbet eller ikke hadde det bra, er det ikke den ting jeg ikke ville gjort om det kunne hjelpe dem til å få det bedre. Og jeg tenker ikke at foreldreskapet slutter i det barna blir tenåringer eller myndige, men det blir jo på en annen måte, så klart. 2
Eliza Doalot Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg tror først det må defineres hva man mener med beskytte. Jeg ville gjort hva som helst i min makt for å beskytte barna mine mot vold, mobbing, overgrep og alt annet i den gaten. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å lære barna mine å håndtere vanskeligheter og urettferdigheter de måtte bli utsatt for, men jeg vil ikke nødvendigvis beskytte dem mot det. Sånt er en del av livet, og jeg tror ikke på å beskytte barna mot selve livet. Konsekvensen av deres egen oppførsel, eventuelle ulovligheter ol, vil jeg ikke beskytte dem mot i det hele tatt. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg ville gjort svært mye. Såpass mye at jeg forstår faktisk ikke at ikke flere overgripere blir fysisk angrepet av foreldre. Anonymkode: 033d1...03f 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har gjort veldig mye, men JA, På 2.10.2017 den 10.55, AnonymBruker skrev: Finnes det en grense ? Anonymkode: 713ae...7d8 Ikke for meg. Min sønn betyr virkelig hele verden for meg, kan ikke forklare hvor dypt den mammakjærligheten ligger. Jeg gjør alt, og hadde gjort alt for han, også det utenkelige. Ved slike spørsmål tenker jeg på de som på tragiske måter har fått frarøvet sine barn,forstår ikke hvordan de klarer å leve videre. Anonymkode: 1a3bb...7de
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg hadde gjort alt, ofret alle for mine barn. Ingen grenser! Anonymkode: ec8ce...e7c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort veldig mye, men JA, Ikke for meg. Min sønn betyr virkelig hele verden for meg, kan ikke forklare hvor dypt den mammakjærligheten ligger. Jeg gjør alt, og hadde gjort alt for han, også det utenkelige. Ved slike spørsmål tenker jeg på de som på tragiske måter har fått frarøvet sine barn,forstår ikke hvordan de klarer å leve videre. Anonymkode: 1a3bb...7de Jeg forstår hva du mener med det siste, jeg tror de fleste som ikke har mistet et barn, tenker litt av det samme. Men vær litt forsiktig. Den måten å uttrykke seg på blir lett tolket som "du kan ikke ha elsket ditt barn like mye som jeg elsker mitt barn". Man vet aldri hvordan det er før eller hvordan man vil reagere før man kommer i den situasjonen, og forhåpentligvis vil jeg aldri få den innsikten. Jeg så en dokumentar eller noe for noen år siden, der sa en at en venninne hadde sagt til henne noe sånt som "du er så sterk, jeg hadde aldri taklet det". Det ble ikke særlig godt mottatt. Anonymkode: acafc...395
Minlillesky Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 På 2.10.2017 den 19.55, AnonymBruker skrev: Finnes det en grense ? Anonymkode: 713ae...7d8 Det kommer ann på hvilken setting du tenker på. Jeg hadde lett ofret livet mitt, om det kunne redde mitt barns liv. Jeg hadde gjort alt for å redde barnet mitt. Men jeg skjermer henne ikke fra livet. Hun kommer til å oppleve urettferdighet osv, og hun må kunne takle situasjoner og håndtere de på en god måte selv. Hadde jeg ikke gjort mitt for å redde barnet mitt i en eller annen livstruende situasjon, da hadde jeg ikke klart å leve med meg selv lengre, jeg hadde gått under. Skjønner ikke hvordan foreldre som mister barnet/barna sine klarer å gå videre, men en viss indre styrke må de jo ha! Man skal beskytte det kjæreste man har, men man skal ikke skjerme de fra livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå