Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Hei Ønsker råd om hva jeg skal gjøre. Jeg giftet meg ganske tidlig og har i dag to halvvoksne tenåringer. Mannen min er forsåvidt snill og grei men vi har jo våre problemer som alle andre. Jeg har i de siste årene følt en tomhetsfølelse i samlivet og har kommet til at jeg egentlig ikke har noen sterke følelser for partneren lengre. Dette gjør meg til tider deprimert og jeg ønsker meg noe mer ut av livet en dette. Som sagt så giftet jeg meg tidlig. Har aldri bodd alene, flyttet direkte hjemmefra og sammen med min mann. Føler jeg har gått glipp av noe og ønsker å være alene, finne ut av hvem jeg egentlig er og stå på egne ben. Er dette en veldig egoistisk tankegang ? Vi har vel alle behov for å ta vare på seg selv.
Timian Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Jeg er nok ingen ekspert på området ettersom jeg er ung og ugift, men jeg tenker bare at det må gå an å prøve å "finne seg selv" på andre måter før man tar steget og flytter ut!? Kan du ikke prøve å engasjere deg i noe? Foreninger, trening, politikk eller hva som helst.. Gjør noe for deg selv og bare for deg! La deg inspirere og se om du ikke kan ta med litt glede hjem til familien din. Synes det er så synd når forhold ryker fordi man kanskje ikke har prøvd hardt nok (mener naturligvis ikke at dette er tilfellet for dere!). Vel, håper det var et konstruktivt forslag! Lykke til!
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Det er bare du som kan vite hva som er riktig for deg. Ønsker du å være alene, eller tror du at "gresset kan være grønnere på den andre siden"? Ser du for deg et bedre liv uten din mann? Eller kan det hjelpe med en alenetur? Samlivsterapi? Det er bare du som kan finne ut av disse tingene, men jeg råder deg til å kommunisere hva du føler til din partner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå