AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Han skal få mobil, er akkurat fyllt 9 år. Hvilken telefon anbefaler dere og hvilket abonnement? Ellers vil jeg gjerne ha gode tips ift til mobilbruk og generelle regler. Han får mobil da han og vi foreldre skal kunne få tak i hverandre. Anonymkode: 07f4f...d14
ajarRun Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han skal få mobil, er akkurat fyllt 9 år. Hvilken telefon anbefaler dere og hvilket abonnement? Ellers vil jeg gjerne ha gode tips ift til mobilbruk og generelle regler. Han får mobil da han og vi foreldre skal kunne få tak i hverandre. Anonymkode: 07f4f...d14 Samsung Galaxy Note 8, med telenor SWAP og frihet 60GB. En god regel er vel at man aldri tar bilder der man kan se både snoppen og ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Vi har kjørt en gammel Samsung vi fant i et skap og et kontantkort. Syns det er greit at de får et forhånd til at det koster penger å bruke mobilen. Anonymkode: ba6a5...9d9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 En gammel nokia. Min 9 åring glemmer tlf overalt og den er stadig utladet... Best å ha en tlf man ikke er redd for. Flere i klassen har iphone, men så lenge hun er så vimsete så NO! Anonymkode: 316e7...099
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Vår snart 9 åring fikk telefon til skolestart nå i høst En iPhone SE med Telenor Yng. Valgte iPhone pga lett å holde kontroll og legge inn begrensninger på tilgang og bruk. Han får ikke ha den med på skolen. Bruker han opp dataen får han ikke mer før neste mnd. Vi har pratet litt om det med å ta og sende bilder. f eks ikke ta bilder av andre uten at de vet de, ikke sende bilder av andre uten at de har gitt tillatelse. ellers tar vi litt prat underveis som vi ser ting dukker opp.(han har jo ikke hatt den såå lenge) På besøk hos kompiser skal telefon ligge i jakka, slik at det ikke er tlf som er fokus(enighet i foreldregruppen). Men akkurat det er ikke like lett å få alle til å gjøre. Anonymkode: 97b33...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå