Gå til innhold

Candida-diett/steinalderkost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå fått bekreftet det jeg har hatt en mistanke om lenge - jeg har overflod av candida i tarmen, som går veldig utover livet mitt. Dette er noe jeg har slitt med i tre år, men som jeg ikke har fått svar på. Jeg har blitt sendt hjem gang på gang med ny resept på flucanozol, som ikke har gitt noen som helst effekt. Jeg skal nå begynne på en såkalt candida diett i seks uker, hvor jeg hovedsakelig må unngå gjær, sukker og meieriprodukter. Jeg ønsker derfor noen tips til oppskrifter til hva jeg kan spise!

Anonymkode: 4e586...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som har sagt du har en overflod av candida i tarmen?

Anonymkode: 96daf...5d6

• Liker 1
Skrevet

En gynekolog og fastlegen :)

Skrevet

Candidaen er der fordi den spiser patogener, når man går til angrep på candidaen, angriper man budbringeren, ikke problemet. http://www.medicalmedium.com/blog/truth-about-your-candida

Å unngå gjær, hvitt sukker og meieriprodukter er bra, men for all del, ikke unngå frukt.

Anonymkode: beab4...90d

Skrevet

Enda mer uvitenskapelig pjatt.

Candidaovervekst i tarmen sees ved alvorlig immunsvikt.

Medicalmedium er løgn og fanteri, og har ingen vitenskapelig basis.

Jeg tviler på at noen lege har påvist overvekst av candida i ts' tarm. Hvordan er dette i så fall påvist? Dersom du ikke har respondert på flukonazol, er det neppe candida som er problemet.

Anonymkode: c4113...1a4

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

En gynekolog og fastlegen :)

Når begynte gynekologer å diagnostisere lidelser som hører inn under gastroenterologi?

• Liker 1
Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Enda mer uvitenskapelig pjatt.

Candidaovervekst i tarmen sees ved alvorlig immunsvikt.

Medicalmedium er løgn og fanteri, og har ingen vitenskapelig basis.

Jeg tviler på at noen lege har påvist overvekst av candida i ts' tarm. Hvordan er dette i så fall påvist? Dersom du ikke har respondert på flukonazol, er det neppe candida som er problemet.

Candida-greia har bevegd seg fra alternativmedisin til konvensjonell medisin til opplysning, og det er like feil info i begge leire. 
Det ser ut som leger nå diagnostiserer candida: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/02/150206125344.htm
Men det er bakterier som er problemet, ikke candida.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Candida-greia har bevegd seg fra alternativmedisin til konvensjonell medisin til opplysning, og det er like feil info i begge leire. 
Det ser ut som leger nå diagnostiserer candida: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/02/150206125344.htm
Men det er bakterier som er problemet, ikke candida.

Den artikkelen handler ikke om systemisk eller gastroenterisk candidiasis, men om resistensutvikling hos candida albicans ved kombinasjonsterapi, undersøkt in vitro, og ved infeksjoner oppstått i sykehus - slike som skjer hos allerede syke og svekkede pasienter, og som lokal infeksjon, f. eks. ved lengesittende kateter.

Artikkelen du linker til gir ikke noen hodepunkter for at enterisk candidiasis opptrer hos ellers friske, immunkompetente mennesker.

Det har aldri vært vanskelig å diagnostisere candida-infeksjon. Imidlertid må man vite hvirdan candida oppfører seg. Friske mennesker med normalt immunforsvar får simpelthen ikke slike infeksjoner utenom lokal affeksjon. Typisk er vaginal candidiasis.

Skjønte du egentlig hva du leste?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...