Pludre Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Hei Vi har tenkt å investere i ett nytt digitalkamera, men jeg er usikker på hvor mange pixler og slikt jeg bør satse på. Noen som har anbefalinger å komme med ?? Hilsen Pludre
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Pixlene har ikke alt å si. Spørs hva slags prisklasse du vil ha.
Pludre Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2005 Hei igjen Tenkte på en plass mellom 2500 og 3000 kr. Hva er det å velge i da som er bra ? Det må være mulig å forstørre bildene uten at de blir kornete i A4 størrelse. Noen tips ??
Gjest lmari Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Det er veldig mange som er fornøyde med Canon Ixus-serien, der tror jeg nok du kan få noe bra i din prisklasse! Jeg har akkurat kjøpt meg nytt digitaltkamera, kjøpte et Canon Powershot s60, ga 4000 for det. Har lest en del på www.dinside.no og testene der, dessuten er www.akam.no et veldig bra sted å begynne. Der har de en produktguide også, og en sånn som finner billigste pris på nettsider. Et tips er å ta seg en tur i fotobutikk og si at du gjerne vil bruke rundt 3000 kroner på et kamera, og høre om de har noe å anbefale. Da får du også kjenne på tyngden osv på kameraet. Bare husk at hvis du vil ha et større minnekort enn det som følger med (det er jo ofte en fordel, da det er ganske små kort som følger med), så koster jo det ekstra. I tillegg vil du kanskje ha et ekstra batteri, det har i hvert fall jeg hatt veldig stor nytte av!
Crazee Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Før du går til fotoforhandlarar (fleirtal) og spør, ha det klart for deg kva du vil ha ut av kameraet: [*]Skrive ut i A4-storleik i god kvalitet: Min 4 megapikslar (Dessutan: Jo fleire MP, jo meir kan du beskjera biletet og likevel få gode utskrifter) [*]Zoom: Kun optisk zoom tel. [*]Programvalg (ferdiginnstillingar): Finst muligheten for manuelle innstillingar? [*]Kor raskt reagerer kameraet på utløysar? (Frå du trykker til biletet blir teke) [*]Kor god er LCD-skjermen - lett å sjå i all slags lys? [*]Prisar på ekstrautstyr tel sikkert inn: Minnekort, batteri, kanskje veske, ... [*]Korleis blir bileta? (Fargar, lyse/mørke, kornete (gjerne ved dårleg lys) Og når du er i butikkane, spør gjerne om å få prøva kamera - både knipse og sjå korleis menyen fungerer. Og be gjerne om å få sjå testutskrifter frå kameraet, om dei har det Du kan òg lesa omtalar av ulike kamera i prisklassen du er ute etter, gjerne før du er ute og sjekkar i butikkans slik at du kanskje er litt forberedt på ting du lurar på. Sjekk stadar som http://akam.no/ http://www.dpreview.com/ http://www.dcresource.com/ for gode og grundige omtalar.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Canon PowerShot G6 er også et godt kjøp. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå