Gå til innhold

Er det virkelig mulig??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er dessverre mulig. For når narkotikaen går inn så går vettet ut, og første prioritert er uansett narkotikaen.

Allikevel er det noen heftige motstandere av Barnevernet som mener at barn skal være hos sine foreldre uansett.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja, det er dessverre mulig. For når narkotikaen går inn så går vettet ut, og første prioritert er uansett narkotikaen.

Allikevel er det noen heftige motstandere av Barnevernet som mener at barn skal være hos sine foreldre uansett.

Det sto ingenting om at dette var faren. Men moren hadde riktignok overlatt barnet til denne mannen.... :(:cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det nå så forferdelig å la ett lite barn være i bilen mens en gjør ett ærend? Det sto ikke noe om at barnet led nød, ikke en gang at barnet var våken. Slik jeg leste artikkelen ble bilen i utgangspunktet tauet bort pga at den var feilparkert. Om det ligger brukerutstyr i bilen så trenger jo ikke det bety at mannen var ruset der og da.

Skriver dette for å forsøke å se en annen mulighet for hvordan dette kunne skje. Media er ute etter oppsiktsvekkende nyheter og dramatiserer svært ofte. Vi har ikke motpartens historie, så hvordan kan vi VITE hva som er rett?

Skrevet

Ja det er forferdelig. Man går ikke fra et barn i en bil. Eneste unntak er om man ser bilen 100% av tiden, og den står slik plassert at det er minimal mulighet for at noen kan kjøre på den e.l.

Når politiet har "ventet litt på stedet, men ingen bilfører dukket opp.", fått tak i tauebil og fått bilen bort, har det gått mer en enn en liten stund.

Syns dette er utilgivelig uansett brukerutstyr eller ikke.

Skrevet

Det er ikke sikkert at moren har overlatt barnet sitt til denne mannen frivillig, med det mener jeg at det fex kan foreligge en samværsdom.

Skrevet
Er det nå så forferdelig å la ett lite barn være i bilen mens en gjør ett ærend?
Jeg ville aldri gjort det!
Skrevet
Jeg ville aldri gjort det!

Ikke jeg heller!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Er det nå så forferdelig å la ett lite barn være i bilen mens en gjør ett ærend? Det sto ikke noe om at barnet led nød, ikke en gang at barnet var våken. Slik jeg leste artikkelen ble bilen i utgangspunktet tauet bort pga at den var feilparkert. Om det ligger brukerutstyr i bilen så trenger jo ikke det bety at mannen var ruset der og da.

Skriver dette for å forsøke å se en annen mulighet for hvordan dette kunne skje. Media er ute etter oppsiktsvekkende nyheter og dramatiserer svært ofte. Vi har ikke motpartens historie, så hvordan kan vi VITE hva som er rett?

:ler: Du er så...du skriver så flotte innlegg av og til! Jeg vet ikke hvem du er som person og hva du kommer ifra, men for meg er det iallefall slik at baby alene/brukerutstyr for narkotika= helt hårreisende.

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler:  Du er så...du skriver så flotte innlegg av og til! Jeg vet ikke hvem du er som person og hva du kommer ifra, men for meg er det iallefall slik at baby alene/brukerutstyr for narkotika= helt hårreisende.

:roll: Skjønte ikke helt hvor du vil hen :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

nå bor vi alle forskjellige steder i dette landet, men jeg pleier å la barna sitte i bilen hvis jeg skal kjøpe noen få ting i butikken(ca. 5 minutter) eller lignende som ikke tar for lang tid. ser ikke noe galt i det. Men parkerer ikke der det er stor sansynlighet for at bilen blir påkjørt eller tauet vekk...

Slik jeg har forstått det, og ut i fra det jeg ser er det VELDIG vanlig her på stedet å la barna sitte i bilen når man stikker en snartur innom butikken

Skrevet

Det hender at jeg også gjør det. Men jeg gjorde ikke det når barna var små. Nå er de 7 og 9 og kan komme inn etter meg om de vil selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

mine er 2 og 4, men det er ingen problemer. Låser bilen, og parkerer nær inngang. Forklarer til ungene hva de skal, og at eldstemann ikke får lov å ta av seg selen og romsterer rundt i bilen...og han hører på meg!!!

Gjør det selvfølgelig ikke om det er veldig varmt og midt i solsteiken, eller om det er forferdelig kaldt ute, eller veldig "øde" med lite folk rundt.

Skrevet

Jeg går fra min 6 åring i bilen når jeg skal kjapt inn på Rema, men ellers må hun fint bli med. Vet aldri hvem som kan gå forbi, og i verste fall hvis noe skulle skje med bilen. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv hadde noe skjedd...

Til opplysning angående stedet denne bilen i artikkelen ble funnet. Byterminalen i Stavanger er ikke akkurat stedet du lar barn sitte alene i bilen. Det er en Rema butikk inni i bygningen og et stort parkeringsanlegg rundt. Mange av byens "løse" fugler holder seg rundt her, så det er en tragisk sak.

Her står det mer korrekt: http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article1423057.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...