AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Del Skrevet 2. oktober 2017 Anonymkode: 74e34...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Del Skrevet 2. oktober 2017 Neida. Bara man får være inne etter å ha lusket en tur i regnet, er det fint. Anonymkode: b6fcf...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Del Skrevet 2. oktober 2017 Suppemåned. Soppmåned. Soppsuppemåned. Soppsuppemedrødvinforanpeisenmåned. Anonymkode: b06ab...aeb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drikkeflaska Skrevet 2. oktober 2017 #4 Del Skrevet 2. oktober 2017 Verdens beste måned! Elsker høsten og alt det koslige den medfører! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 2. oktober 2017 #5 Del Skrevet 2. oktober 2017 Oktober er fantastisk Man kan gå med tynne jakker, støvletter og store skjerf, det faller oransje og røde blader ned fra trærne, det lukter høst og er kjempe fint hvis det først er sol, masse gode supper også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Del Skrevet 2. oktober 2017 Lever i kronisk angst for å bli invitert på middag hos noen venner som er ivrige sopplukker, og gjerne vil servere ting med selvplukket sopp. Ikke FAEN om jeg spiser sopp som ikke har vært kontrollert av eksperter... Anonymkode: b7b55...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvis en bor på vestlandet så skjønner jeg det, men der regner det nesten alltid uansett. Etter at jeg flyttet derfra er høsten en veldig fin tid. Fine farger, klar luft og temperaturen er fortsatt ok. Man kan også begynne å lage litt mer kraftig og varmende mat Anonymkode: 4b4c4...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. oktober 2017 #8 Del Skrevet 2. oktober 2017 Oktober er en heders måned! ( lært av andre ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Del Skrevet 2. oktober 2017 Skeptikere (lurt å være skeptisk til egenerklærte soppeksperter) får nyte medbrakt. Anonymkode: b06ab...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sonic Skrevet 2. oktober 2017 #10 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg liker oktober, da kan jeg se på tv-serier med god samvittighet fordi det regner så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. oktober 2017 #11 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har bursdag i oktober! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 2. oktober 2017 #12 Del Skrevet 2. oktober 2017 35 minutter siden, Perelandra skrev: Jeg har bursdag i oktober! Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 2. oktober 2017 #13 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det er så mørkt. Jeg vil ha solskinn!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladius Veritatis Skrevet 2. oktober 2017 #14 Del Skrevet 2. oktober 2017 Årets verste månad pga halloween. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. oktober 2017 #15 Del Skrevet 2. oktober 2017 17 minutter siden, Winza skrev: Samme her Vi får feire sammen på KG! Da jeg var liten syntes jeg det var bra med bursdag i oktober fordi da skjedde det noe mellom sommerferien og jul. Når skolen begynte etter ferien var det ca. to måneder til bursdagen min, og fra bursdagen igjen var det ca. to måneder til jul. Halloween hadde vi knapt hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schwifty Skrevet 2. oktober 2017 #16 Del Skrevet 2. oktober 2017 Oktober->october->octo->åtte = den 8 mnd. Men i realiteten den 10. Wat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. oktober 2017 #17 Del Skrevet 2. oktober 2017 15 minutter siden, schwifty skrev: Oktober->october->octo->åtte = den 8 mnd. Men i realiteten den 10. Wat? Fordi det var den 8. måneden i den romerske kalenderen. Sitat fra Wikipedia Sitat October (from Latin octo, "eight") or mensis October was the eighth of ten months on the oldest Roman calendar. It had 31 days. October followed September (from septem, "seven") and preceded November (novem, "nine"). After the calendar reform that resulted in a 12-month year, October became the tenth month, but retained its numerical name, as did the other months from September through December. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schwifty Skrevet 2. oktober 2017 #18 Del Skrevet 2. oktober 2017 6 minutter siden, Perelandra skrev: Fordi det var den 8. måneden i den romerske kalenderen. Sitat fra Wikipedia Det er jo helt greit det, men hvorfor oktober på norsk. Det var det jeg stussa mest over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. oktober 2017 #19 Del Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, schwifty skrev: Det er jo helt greit det, men hvorfor oktober på norsk. Det var det jeg stussa mest over. Det heter jo oktober eller lignende navn på mange språk. Vi har ikke egne norske navn på månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. oktober 2017 #20 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Det er noe herk å komme hjem 09.30 etter lang natt på jobb,for så å gå tur i regnvær. Men så er det utrolig godt å komme hjem igjen. Da er det sofa og pledd og mat når vi kommer hjem. Og boka om jeg ikke er for trøtt. Ellers bare er jeg nettet mens jeg sovner iblant. Syns det er vanskelig med overgangene fra årstid til årstid generellt,men når jeg først venner meg til det,er det greit. Likevel : oktober er ikke den lystigste måneden Ts. *gå tur med hundene skulle det stå! Endret 2. oktober 2017 av NotNaomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå