Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å reise til Dubai. Hvor lønner det seg  å bestille billetter? Hoteller? Og hvilken årstid lønner det seg å dra?

Anonymkode: 7fcaf...0f3

Skrevet

Dubai lønner det seg å reise til i vinterhalvåret om du vil se noe ute. Sommeren der er fryktelig varm med 40-50 varmegrader på dagtid. Jeg var der i Romjulen og da lå det på 22-23 grader på dagtid.

Dubai er en fantastisk by! Jeg elsket å være der! Men jeg fikk så alt for liten tid. Bla har du verdens største og 3. største kjøpesenter der nede. Dubai Mall og Mall of the Emirates (med innendørs alpinanlegg). Flotte bygninger og de har også Burji Khalifa, verdens høyeste pr i dag. Og alt skal være så pompøst og fint.

Og, husk, klærne skal alltid dekke skuldrene og knærne dine når du går ute og inne på offentlige steder. Ser mange slurver med det og jeg så aldri noen få tilsnakk, men det har jo med respekten å gjøre tenker jeg :)

Både Norwegian og Emirates flyr direkte ned (gjorde hvertfall). Emirates vet jeg går daglig. Prisene varierer jo noe, men jeg personlig foretrekker å kjøpe billetter direkte fra flyselskapene og ikke reisebyråer da det er lettere å forholde seg til om noe skulle oppstå underveis på reisen enn om man må ha kommunikasjonen igjennom et reisebyrå. Så når jeg har flydd med Emirates har jeg alltid bestilt via emirates.com men noen ganger kan det være rimeligere igjennom reisebyrå, men stort sett er det marginalt. Kan gjerne bruke finn.no som søkemotor for å se på ulike priser og få ulike alternativer til reise (man må jo ikke fly direkte). Jeg reiser mye og bruker ofte finn.no for å starte søket. Så ser jeg der hva som virker OK alternativ og går inn på siden til flyselskapet direkte og ser hva prisen er der kontra på finn.no, der mye går igjennom reisebyråer.  Men dette er jo smak og behag om man vil handle av byrå el direkte fra flyselskapet. Som regel kommer man uansett frem uten problemer og flyet er jo det samme og alle får samme service ombord etc

Hoteller pleier jeg å bruke hotels.com hvor enn jeg skal :) Har alltid fungert fint. Alternativt direkte fra hotellet selv, men som regel via hotels.com

Flere byråer, og flyselskaper, tilbyr også å kjøpe komplett pakke, med fly og hotell i ett, mange synes jo det er veldig enkelt også :)

• Liker 1
Skrevet
12 minutes ago, DrueSmoothie said:

Dubai lønner det seg å reise til i vinterhalvåret om du vil se noe ute. Sommeren der er fryktelig varm med 40-50 varmegrader på dagtid. Jeg var der i Romjulen og da lå det på 22-23 grader på dagtid.

Dubai er en fantastisk by! Jeg elsket å være der! Men jeg fikk så alt for liten tid. Bla har du verdens største og 3. største kjøpesenter der nede. Dubai Mall og Mall of the Emirates (med innendørs alpinanlegg). Flotte bygninger og de har også Burji Khalifa, verdens høyeste pr i dag. Og alt skal være så pompøst og fint.

Og, husk, klærne skal alltid dekke skuldrene og knærne dine når du går ute og inne på offentlige steder. Ser mange slurver med det og jeg så aldri noen få tilsnakk, men det har jo med respekten å gjøre tenker jeg :)

Både Norwegian og Emirates flyr direkte ned (gjorde hvertfall). Emirates vet jeg går daglig. Prisene varierer jo noe, men jeg personlig foretrekker å kjøpe billetter direkte fra flyselskapene og ikke reisebyråer da det er lettere å forholde seg til om noe skulle oppstå underveis på reisen enn om man må ha kommunikasjonen igjennom et reisebyrå. Så når jeg har flydd med Emirates har jeg alltid bestilt via emirates.com men noen ganger kan det være rimeligere igjennom reisebyrå, men stort sett er det marginalt. Kan gjerne bruke finn.no som søkemotor for å se på ulike priser og få ulike alternativer til reise (man må jo ikke fly direkte). Jeg reiser mye og bruker ofte finn.no for å starte søket. Så ser jeg der hva som virker OK alternativ og går inn på siden til flyselskapet direkte og ser hva prisen er der kontra på finn.no, der mye går igjennom reisebyråer.  Men dette er jo smak og behag om man vil handle av byrå el direkte fra flyselskapet. Som regel kommer man uansett frem uten problemer og flyet er jo det samme og alle får samme service ombord etc

Hoteller pleier jeg å bruke hotels.com hvor enn jeg skal :) Har alltid fungert fint. Alternativt direkte fra hotellet selv, men som regel via hotels.com

Flere byråer, og flyselskaper, tilbyr også å kjøpe komplett pakke, med fly og hotell i ett, mange synes jo det er veldig enkelt også :)

Les opp på regler. Er nok av historier om turister som har havnet i klammeri med politiet for ting som er helt hverdagslig her fordi de ikke tenker over at norges regler ikke gjelder alle andre steder. Tanten og onkelen min fikk tilsnakk i hotellobbyen fordi hun var gravid og de holdt hender uten giftering på. Han i skranken sa at de burde være forsiktige så sedlighetspolitiet (?) ikke så dem, for de ville rapportere det. Og så anbefalte han at de kjøpte seg ringer for å late som om de var gift.

De sender seriøst folk i fengsel for tulleting som det der.

Anonymkode: 60fef...8e6

• Liker 2
Skrevet

Emirates er det eneste selskapet som flyr direkte mellom Oslo og Dubai.  Med Norwegian må du via Stockholm.  Jeg har bestilt mine reiser med Emirates direkte på hjemmesiden deres og prisen har vært omtrent den samme som via bookingsider på nett.  

Skrevet
1 time siden, Christiane_W skrev:

Emirates er det eneste selskapet som flyr direkte mellom Oslo og Dubai.  Med Norwegian må du via Stockholm.  Jeg har bestilt mine reiser med Emirates direkte på hjemmesiden deres og prisen har vært omtrent den samme som via bookingsider på nett.  

Ok, er det noen sesonger der prisen er veldig høy? Sommer osv?

Skrevet

Jeg har flydd mye med Emirates og har opplevd at de faktisk har relativt flate priser, men disse styres jo også etter etterspørsel. Sommeren er lavsesong inn dit pga varmen der nede. Norwegian bla flyr ikke dit i sommerhalvåret, de gjorde hvertfall ikke det før. Så du må nesten se på den tiden du tenker å reise, for det kan variere. Men jeg har gjerne flydd til Bangkok med de (familien min har hus i Thailand så vi er der en del), via Dubai, og da har Januar og Februar hvertfall hatt gode priser til Bangkok, noe jeg vil tro også gjenspeiler prisen kun til Dubai. Desember er ofte dyrt. Men det har ikke skilt mer enn 1500 kr t/r på mine billetter til Bangkok, via Dubai, uansett når på året jeg har reist og hvor kort tid i forveien jeg har kjøpt billettene. Og fellesferien i Norge er jo gjerne dyrere uansett hvor man skal. Men igjen, Dubai midt på sommeren hadde jeg nok styrt unna. Med over 40 varmegrader og stekende sol vil du knapt nok orke å være ute

Skrevet

Jeg har samme inntrykk som @DrueSmoothie etter noen reiser med Emirates, at prisene er relativt flate.  Men noen forskjeller er det jo, i perioder som f.eks. rundt jul stiger prisene ganske kraftig.

Mine reiser med Emirates har i hovedsak vært via Dubai til Johannesburg og det har ikke skilt så mye på prisen.  Begge gangene reiste jeg på samme tid på året (medio mars med hjemreise tidlig i april) og betalte ca 6.500,- tur/retur den ene gangen og 7.100 kr tur/retur året etter.  

Da vi var en langweeekend i Dubai i mai i fjor betalte vi snaue 4.000,- tur/retur (per person), det var i pinse/17. mai helgen og flyet var vel omtrent halvfullt i Economy både på turen sørover og hjemreisen.  Men i midten av mai var det så varmt i Dubai at det var plagsomt, synes både mannen min og jeg, så vi holdt oss mest til å slappe av ved bassenget på hotellet, samt innendørs aktiviteter som shopping på Dubai mall.  Jeg tør ikke tenke på hvor varmt det er der i de varmeste månedene.

Vi vi var invitert til å feire jul og nyttår i Sør-Afrika i fjor og vi er invitert igjen i år.  I fjor droppet vi det på grunn av pris og det ser ut til at det blir samme avgjørelsen i år, prisbildet ser veldig likt ut.  Tur-retur i Economy innenfor de datoene vi kan ta oss fri ligger på 12-15.000,- og oppover.  Ettersom vi kun har mulighet til å ta snaut ca to uker fri til den turen synes vi det blir i overkant å svi av 30.000,- bare i flybilletter for en såpass kort tur når vi kan komme unna med under halvparten og være borte i 3-4 uker om vi reiser i februar/mars, da er nemlig billettene nede i 6-7.000 kr per person.

Skrevet
På 2.10.2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Har lyst å reise til Dubai. Hvor lønner det seg  å bestille billetter? Hoteller? Og hvilken årstid lønner det seg å dra?

Det lønner seg mest å holde seg langt unna:

https://www.dagbladet.no/nyheter/britisk-elektriker-27-kan-fa-tre-ars-fengselsstraff-for-a-ha-tatt-pa-en-mann/68765907

Jeg har 2 forutsetninger som må oppfylles når jeg bestemmer meg for hvilket land jeg reiser til:

1. Kommer aldri, gjentar: aldri å reise til ett muslimsk land

2. Kommer aldri til å reise til ett tidligere øst blokk land

Anonymkode: 14c67...1e1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lønner seg mest å holde seg langt unna:

https://www.dagbladet.no/nyheter/britisk-elektriker-27-kan-fa-tre-ars-fengselsstraff-for-a-ha-tatt-pa-en-mann/68765907

Jeg har 2 forutsetninger som må oppfylles når jeg bestemmer meg for hvilket land jeg reiser til:

1. Kommer aldri, gjentar: aldri å reise til ett muslimsk land

2. Kommer aldri til å reise til ett tidligere øst blokk land

Anonymkode: 14c67...1e1

Dubai og Saudi Arabia er land jeg heller ikke ville reist til på grunn av ordenspoliti og dusteregler. 

Men om du skal holde deg unna land utelukkende på grunn av en muslimsk befolkning tror jeg du går glipp av mye. Samme med østblokk- land. Men du velger nå en gang selv hvor du vil reise. 

Anonymkode: 0a50d...471

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det trygt å reise dit med typen om man ikke er gift? :) Vi er et par i starten av 20-årene

Anonymkode: faaa4...c03

Skrevet

Noen andre som har noe å tilføye?

Skrevet
På 7.10.2017 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Dubai og Saudi Arabia er land jeg heller ikke ville reist til på grunn av ordenspoliti og dusteregler. 

Men om du skal holde deg unna land utelukkende på grunn av en muslimsk befolkning tror jeg du går glipp av mye. Samme med østblokk- land. Men du velger nå en gang selv hvor du vil reise. 

Anonymkode: 0a50d...471

Reiser ikke til USA

Skrevet
På 10/19/2017 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Er det trygt å reise dit med typen om man ikke er gift? :) Vi er et par i starten av 20-årene

Anonymkode: faaa4...c03

Hvis du absolutt MÅ dra så ikke hold hender på gaten og absolutt ikke noe kyssing eller annen berøring. Du som kvinne bør heller ikke være synlig beruset og ingen korte shortser, miniskjørt eller utringede topper. 

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg kledde meg som jeg ville i Dubai og fikk aldri noe bemerkninger på klemming og kyssing. 

Det er desidert billigst å reise i juli-aug men da må du belage deg på opp mot 50 grader på dagtid.

November-mars har behagelig vær, men med stive hotellpriser.

Shopping er grisedyrt, men Dubai Mall er et must.

Skrevet

Hvorfor ønsker noen egentlig å reise til Dubai ?    

Anonymkode: 074f0...0a7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker noen egentlig å reise til Dubai ?    

Hvorfor spiser noen is 🤔

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser noen is 🤔

Fordi de synes at det smaker veldig godt? :nisse:           

Men hvorfor ønsker noen å reise til ett sted hvor kvinner risikerer å bli satt i fengsel fordi de har blitt voldtatt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...