Gå til innhold

Vi som skal OPP i vekt før julen 2017

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere av oss her? Håper det, så vi kan tipse og inspirere hverandre! Selvom du ikke skal opp i vekt, bidra gjerne med relevante tips fordet som kan være nyttige for oss som skal. 
Jeg har gått opp 8 kg i sommer, og målet er 8 kg til ila høsten. 
Det er fantastisk å stå opp og ikke å se seg selv i speilet som en like uthult syk person, endelig ha en rumpe å sitte på, og mer energi og krefter å gå på :) 

Anonymkode: 5e947...f39

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du gjort for å få opp i vekt? 

Anonymkode: f07be...6be

• Liker 1
Skrevet

Melder meg inn her

Har alltid vært lita og spinkel. Fått ofte høre jeg er for tynn og må legge på meg. Ganske irriterende. Var tynn som en flis i tenårene, men har heldigvis gått litt opp i vekt siden. Veier hvert fall ikke under 50 mer, men vil gjerne opp noen kg til

Jeg synes jeg kler litt mer kjøtt på kroppen og synes det er fint å ha former. Når man nærmer seg 30 vil man jo ha en kvinnekropp og ikke se ut som en 16 åring liksom.

Håper som sagt jeg går opp mer. Prøver å spise litt mer enn før og har begynt å spise mer proteiner. Spiser alltid havregrøt til frokost :)

Anonymkode: a320b...cd1

Skrevet

Så gøy vi er fler! Det er så mye større motivasjon når man er flere. Jeg føler meg så demotivert hver gang jeg bare skal inn å lese Vg nett og kun ser slankeannonser osv... 

Helt enig, det er vanskelig å føle seg voksen og kvinnelig med en tynn "barnekropp". Jeg har blitt mye mobbet for kroppen min både som barn og voksen og det er først denne sommeren jeg har vært komfortabel nok til å gå i t skjorte uten en langermet og løs skjorte over, og i shorts! 

Jeg ville opp i vekt i mange år, men det krevde stor innsats å faktisk greie det. Hver gang jeg gikk opp 2 kg gikk jeg ned igjen. Så jeg la om kostholdet helt og satt på Alarm på telefonen 5 ganger om dagen for å huske å spise. Jeg tvang i meg mat selvom jeg ikke var sulten og selvom det føltes ut som at jeg nettopp hadde spist. I noen måneder var det faktisk alt jeg gjorde. Jeg avslo avtaler og ting med venninder, for jeg visste at min oppgave måtte være å spise og aldri være i situasjoner der jeg blir nødt til å utsette spisingen. Etter en stund så viet magesekken min seg ut og jeg fikk fortere sult-følelse enn før. 

Og selvom det ikke er sunt så har jeg drukket brus nesten hver dag i sommer, og det sukkeret har nok også hjulpet på! 

• 3 uker senere...
Skrevet

Tips til vektøkende mat: 

Nøtter og potetgull er lett å spise store mengder av og har masse kalorier! Nøtter er jo en sunnere variant, men potetgull er utrolig effektivt. Bare en skål om kvelden er 400 kalorier ekstra. 

Fløte i sauser, meierismør i sauser, spis middager med masse saus hver dag. Om du klarer så drikk også ren fløte som melk, og bruk fløte i stedet for melk i smoothies og milkshakes. 

Usunt men effektivt : brus og godteri - mye sukker. Gir rask vektøkning men bør ikke satses på mye av i lang tid fordi det er så usunt og kan være helseskadelig. 

Avocado har masse kalorier og er kjempe sunt. Bruke avocado i taco, gryteretter , i tynne skiver på brødskive, spise med skje og salt , vær kreativ! 

Sett på alarm på telefonen 5-6 ganger om dagen med MAT, så du husker å spise. Aldri vente og tenkte "er ikke sulten nå, tar det senere" eller "er litt opptatt nå, drøyer til neste alarm med å spise". 

TRENE. Men ikke løping eller utholdenhet, såkalt cardio som det heter på treningsspråket. Unngå trening som gjør deg skikkelig svett og sliten, men ta korte rolige sakte styrke øvelser for å bygge muskler. Med mer muskler bindes også mer vann i kroppen, og både muskler og vann øker vekten :) Du kan trene hjemme 10-20 minutter 2-6 ganger i uka. Jeg har en fast tv serie jeg ser på hver kveld, og la inn trening til å bli en vane aktivitet til det tv programmet. Da ble ikke trening så kjedelig og tiltak lenger, men en del av rutinen. Kjøp dumbbells eller kettleball vekter på Finn.no så du har noe å bygge muskler og styrke med, eller bruk tomflasker fyllt med vann. 

Skrevet

Jeg skal opp i vekt. Håper på et par kilo innen jul 😊

I motsetning til noen av dere andre her er min utfordring at jeg skal opp i vekt, men ikke for mye, og ikke for fort. Det blir nok ikke lett mtp at jeg er en fråtser av natur og av og til kan ha en tendens til å overspise. Så jeg tar imot alle tips jeg kan få 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...