Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Hei! Har sett at de legger opp bukser på JC på Oslo City, men gjelder dette bare når man kjøper buksa der? Noen som vet om man kan få lagt opp bukser mot betaling der, og hva det koster ca?
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Nja det vet jeg ikke sikkert, men jeg svarer likevel: Tror ikke de tar imot andre bukser, men kjøper du den der, gjøres det gratis og på 15 minutter om det ikke er kø! (Hvertfall er det sånn i Sandvika.) Genialt! Ellers kan du vel bare finne deg en sydame? Jeg bruker å spørre der jeg kjøper buksene om de bruker en fast sydame. Det er ofte billigere å få butikken til å ordne det enn å gå til sydame selv.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 bikbok legger opp bukser for en 100'ings
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 bikbok legger opp bukser for en 100'ings Selv om buksa er kjøpt et annet sted?
Gjest gjest1 Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 Selv om buksa er kjøpt et annet sted? De tar betalt SELV om buksen er kjøpt hos bikbok :-? Og det tar noen dager. Det er en skredder i 3. etasje på oslo city, ville spurt der.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 Takker Vil gjerne slippe å vente kjempelenge.. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 De tar betalt SELV om buksen er kjøpt hos bikbok :-? Og det tar noen dager. Det er en skredder i 3. etasje på oslo city, ville spurt der. Tar de betalt selvom bukse er kjøpt på bikbok :o Dårlig syns jeg.
*Monica* Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Tar de betalt selvom bukse er kjøpt på bikbok :o Dårlig syns jeg. tror du skredder er gratis du da?
Arwen Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 tror du skredder er gratis du da? Vi har en ekstern skredder vi bruker i Cubus, så hvis kundene ønsker hjelper vi de med kjøring og henting, selvfølgelig koster det ekstra :o Fy flate så dyrt hvis alle skulle fått gratis opplegg.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #10 Skrevet 20. januar 2005 Forståelig at det koster noe selvsagt. men på butikker som Bik Bok og Carlings osv kunne det i det minste kostet mindre for opplegging om buksa var kjøpt der.. når det gjelder slike butikker er det tross alt snakk om bukser i 1000(+-)kronersklassen.. og det er i seg selv mer enn hva en bukse egentlig er verdt.. spesielt når det koster en fjert å produsere den.
Gjest Lala ikke innl Skrevet 21. januar 2005 #11 Skrevet 21. januar 2005 Forståelig at det koster noe selvsagt. men på butikker som Bik Bok og Carlings osv kunne det i det minste kostet mindre for opplegging om buksa var kjøpt der.. når det gjelder slike butikker er det tross alt snakk om bukser i 1000(+-)kronersklassen.. og det er i seg selv mer enn hva en bukse egentlig er verdt.. spesielt når det koster en fjert å produsere den. Det er vel ganske irrelevant da. Selv om buksen koster 20kr å produsere i Asia, betyr det ikke at butikkene sitter igjen med 980 kr. Ekstern skredder koster butikkene like mye som privatpersoner minus da evt. rabatter etter avtaler de har med skredderne. Det er da helt urimelig at butikkene skal dekke kostnaden for at noen av oss er korte i beina. Det vil jo tære på deres fortjeneste. Når de likevel kan selge buksen til fullpris, hvorfor da trekke fra 100 kr for noen kunder. Nå ser jeg selvsagt bort ifra at det er super kunderservice å ha denne tilleggstjenesten. Noen JC butikker har skredder i butikken. Det koster de kanskje litt ekstra, men kundene vet at de slipper å koste på opplegging av buksene når de kjøper den der. Jeg kjøper alltid Fornarina bukser og andre bukser uten forskjellige benlengder, hos JC. Genialt. Da sparer jeg 150 kr som hadde kommet i tillegg dersom jeg hadde kjøpt de på BikBok på samme senter.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #12 Skrevet 21. januar 2005 Men Fornarina selges vel ikke hos JC?
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #13 Skrevet 22. januar 2005 Fikk lagt opp en levisbuske jeg kjøpte i utlandet hos Carlings for 50 kroner for noen år siden. Vet ikke om de gjør det ennå. Ellers får du kjlpt jeanstråd og jeansnåler til din vanlige symaskin i noen syforretninger. Kjøpte selv hos Bernina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå