Gjest Sisti Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 I så fall, hvordan trives du i jobb som lærer? Hvordan finansierte du PPU-studietiden?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg tar PPU nå, etter 10 år i jobb. Kan ikke svare på hvordan jeg tror det vil være å jobbe som lærer enda. De fleste på studiet er mellom 30 og 50 år, så det er godt læringsmiljø. Anonymkode: 714ba...c1c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg vurderer det, men hvordan er studiet lagt opp? Heltid, deltid? Kan man jobbe ved siden av, hvor mye er obligatorisk oppmøte på skolen? Anonymkode: 9fa0c...acf
Gjest Sisti Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 15 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg tar PPU nå, etter 10 år i jobb. Kan ikke svare på hvordan jeg tror det vil være å jobbe som lærer enda. De fleste på studiet er mellom 30 og 50 år, så det er godt læringsmiljø. Anonymkode: 714ba...c1c Hvordan finansierer du det? Og hvorfor bestemte du deg for PPU? Vil du si noe om hva du har jobbet med før?
JackIost Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg tok det på deltid samtidig som jeg jobbet. Jeg er ikke lærer nå lenger, da
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Tok det etter litt over tre år i annet yrke, og har nå jobbet som lærer i femten år. Jeg trives som lærer, og finansierte PPU med studielån og oppsparte midler. Anonymkode: 4a684...c51
stan Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 På 2.10.2017 den 18.07, Sisti skrev: I så fall, hvordan trives du i jobb som lærer? Hvordan finansierte du PPU-studietiden? Tok PPU deltid over to år. Jeg har ikke angret. Elsker jobben, selv om den er krevende. Det er givende å jobbe med mennesker. Jeg var veldig heldig og hadde etterlønn fra tidligere jobb, i tillegg jobbet jeg som vikar.
Gjest Sisti Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 7 minutes ago, stan said: Tok PPU deltid over to år. Jeg har ikke angret. Elsker jobben, selv om den er krevende. Det er givende å jobbe med mennesker. Jeg var veldig heldig og hadde etterlønn fra tidligere jobb, i tillegg jobbet jeg som vikar. Så flott at du elsker jobben! Det er så mange negative historier... Jeg er på jakt etter den følelsen, kanskje ikke nødvendigvis elske jobben, men i det minste være glad i den, og å jobbe med mennesker. Men det er jo et dyrt valg, å bruke ett år på PPU, så ganske risikabelt. Men magefølelsen roper "do it, do it!"
stan Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 51 minutter siden, Sisti skrev: Så flott at du elsker jobben! Det er så mange negative historier... Jeg er på jakt etter den følelsen, kanskje ikke nødvendigvis elske jobben, men i det minste være glad i den, og å jobbe med mennesker. Men det er jo et dyrt valg, å bruke ett år på PPU, så ganske risikabelt. Men magefølelsen roper "do it, do it!" Du bør prøve å jobbe som lærer først. Det gjorde jeg. Jeg fikk et lite og kortvarig vikariat. Men det gjorde at jeg fikk en smakebit, og skjønte at det var noe jeg kunne trives med.
Gjest Sisti Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 2 minutes ago, stan said: Du bør prøve å jobbe som lærer først. Det gjorde jeg. Jeg fikk et lite og kortvarig vikariat. Men det gjorde at jeg fikk en smakebit, og skjønte at det var noe jeg kunne trives med. Ja jeg bør nok det, men det er litt vanskelig å si opp en jobb for å gå inn i vikariat. Prosjektet jeg jobber med avsluttes neste høst, så det hadde vært en passende anledning for PPU. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette, derfor jeg startet denne tråden, for å dyrke tanken litt mer.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Hei. Jeg har vært i jobb i ti år, og tar nå PPU. Angrer ikke ett sekund. Jeg har jobbet alt for mye og lenge i en jobb jeg ikke har trivdes nok i, og gleder meg til å få benyttet andre sider av meg selv. Jeg er heldig og hadde litt studielån å gå på, i tillegg til oppsparte midler, så det økonomiske slapp jeg å tenke på (bortsett fra at det var en bitteliten baug å utdanne seg ned i lønn..). Jeg går selv fulltid, men mange kombinerer PPU deltid og jobb. Det kan jo være en fin måte å finansiere det på. Ville brukt litt tid på grundig å sjekke ut de ulike PPU utdanningenes opplegg for å finne noe som passer deg. PPU tilbys på stort sett alle høyskoler i tillegg til Universitet, og de er det mange av....Noen tilbyr samlingsbasert undervisning (3 samlinger per semester), mens andre kjører oppmøte hver uke. Anonymkode: f257b...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå