AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Del Skrevet 2. oktober 2017 Vi er en vennegjeng som skal reise til en by i Europa nå i høst. Vi er opptatt av god mat, uteliv, historie/attraksjoner (liker godt gamlebyer) og gjerne muligheter for litt shopping. Vi ønsker også at det skal være relativt billig å reise/bo. Tenker en weekendtur. Anonymkode: 5e3af...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaninen Skrevet 2. oktober 2017 #2 Del Skrevet 2. oktober 2017 Praha er en flott by. Bra uteliv, mye historie og mye å se. Vært der to ganger selv, og kommer nok til å dra flere turer iløpet av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. oktober 2017 #3 Del Skrevet 2. oktober 2017 Tallin eller Riga eller Krakow. De er alle perfekte « førjuleshoppingbyer». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 2. oktober 2017 #4 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 11 minutes ago, Perle said: Tallin eller Riga eller Krakow. De er alle perfekte « førjuleshoppingbyer». Takk for tips! Har lett etter noe som kan gi julesteming i starten av desember Er ikke TS, men står mellom dine forslag (for å gå gatelangs og dra på markeder), Island (for å bade i varm kilde og kanskje se nordlys) og Rovaniemi (her julenissen bor - og stor sjangse for nordlys). Så mange kule steder å dra! Endret 2. oktober 2017 av Superblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 2. oktober 2017 #5 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Amsterdam synes jeg er fantastisk! Koselig by, masse å se på og masse shopping. Moro å se på coffeshops, mushroom-stores, red light district, gamlebyen, pannekakehusene, de koselige kanalene... En av de koseligste byene jeg har vært i, uten tvil. og jeg SKAL tilbake! En av mine favoritter som jeg så absolutt kan anbefale dere! Ellers er det det jo London da. Europas lengste handlegate, de største varehusene og butikker til man spyr. Man kan rusle langs themsen, se på Big ben, London Eye. Buckingham Palace, Tower Bridge, Tower of london, masse koselige pub`er og spisesteder, uteliv og i det heletatt. Om man venter til litt utover høsten er julepynten på plass og da er London bare magisk. Men, London er dyrt... Likevel har jeg vært her mer enn 30 ganger Både helg- og dagstur. Så dette vil være mitt alternativ nr 2. København er jo koselig, med blanding av se på og shopping og god drikke, kort reisevei og masse flyvninger. Helsinki er nærme, men kanskje ikke den mest spennende byen, men ofte billig å fly. Berlin er koselig, rolig by, kan rusle i timesvis, men ikke flust av severdigheter og noen av de er skuffende men likevel blir det en fin helg, koselige parker og god drikke Og ikke for dyrt. Barcelona er jo fint, men høsten er kanskje ikke den mest spennende tiden dit... Brussel, litt samme som Berlin, koselig by, men ikke allverdens. Følte jeg hadde sett hele på 1 dag. Selv om jeg jo ikke hadde det. Dog er Berlin fantastisk når julemarkedene er oppe! Glasgow er også en fantastisk by, men ofte dyre billetter hit. Koselig by med masse å se på og en del shopping. Botanisk hage, handlegater, koselige bygninger og koselige pub`er og spisesteder, og 45 min med toget til Edinburgh om man vil se den også. Jeg og en venninne har hatt flere helgeturer til Glasgow, da Ryanair fløy dit for en slikk og ingenting til fornuftige tider på døgnet. Polen er jo billig, Warzawa og Gdansk, men personlig synes jeg det var litt grått og kjedelig her. Paris har aldri jeg vært men jeg kjenner flere som bare elsker byen, samme med Roma. Riga synes jeg personlig var litt skuffende annet enn at hotellet var fint og sky bar var helt topp den ene kvelden. Resten var jeg ikke veldig imponert over. Eller, dere kan slå på stortromma, ta en tors-fre, fre/man etc og reise til New York. Vi skulle til London en helg på sparket, så brått at det var bare 1000 kr mer den helgen for fly og hotell, vipps var vi i New York fra torsdag-søndag. Eller gjøre det enkelt, og reise til Gøteborg og julemarked i Liseberg, men det er først i slutten av November. Det er også kjempekoselig! Men om dere vil på storbyferie er det vel ikke heeelt det dere ser for dere GOOOOD TUR!! (Nå fikk jeg lyst til å reise på tur også ) Endret 2. oktober 2017 av DrueSmoothie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 2. oktober 2017 #6 Del Skrevet 2. oktober 2017 Berlin er fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. oktober 2017 #7 Del Skrevet 2. oktober 2017 Roma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Del Skrevet 2. oktober 2017 Brugge? Fly til Brussel og tog derfra. Anonymkode: b03ac...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå