AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Hei, Går på Provera nå og skal ta disse i 5 dager. Så skal det visstnok gå 3-7 dager (er dette med "mensen" eller er dette tiden jeg skal vente før "mensen" kommer?) før jeg skal starte på Femar og ta 2 av disse tabletter daglig i 5 dager. Burde spurt mer hos gyno ser jeg. Skal ringe henne når de første 5 dagene er omme altså, men tenkte sjekke her om noen har litt erfaringer. Jeg går og venter på at "mensen" bare skulle begynne ASAP når jeg tok første tablett -innser at jeg er over gjennomsnittet utålmodig... Når begynner blødning? Skal den komme mens jeg går på Provera eller kommer den innen disse 3-7 dagene? Eller kommer den på siste dag av Provera og skal vare i 3-7 dager? Skal Femar startes på MENS jeg har "mensen" eller skal dag 1 av dem være når jeg IKKE blør lengre? (Som sagt, skal spørre legen, men venter til jeg er ferdig med Provera. I mellomtiden tenkte jeg sjekke her om noen har erfaring og kanskje kan gi meg flere ting jeg kommer til å lure på til henne ) Har vært uten mens i 2 år og vi har bare hatt sex sporadisk og ikke vært prøvere før nå. Siden jeg har vært uten mens etter å ha sluttet på Diane for 2 år siden (brukt i 12 år) fikk jeg dette opplegget og følge. Takk! Anonymkode: c33ee...51d
miore Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Blødningen kommer ikke før noen få dager etter at du er ferdig med provera-kuren Provera er progesteron, som bygger opp slimhinnen din. Etter at du slutter på pillene får du en bortfallsblødning akkurat som man får i pillefri uke etter å ha gått på p-piller, f.eks. Femar skal vanligvis startes på syklusdag 5 (mensdag 1 er syklusdag 1), noen gynekologer sier også syklusdag 3. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Da jeg fikk Letrozol (samme virkestoff som Femar), skulle den tas på syklusdag 4 (da er første dag med mensen dag 1) og tas i fem dager. Så det var uavhengig av om jeg blødde eller ikke. Men ring gyn og spør for sikkerhets skyld, så blir det riktig :-) Lykke til med prøvingen! Anonymkode: 6b99a...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg bruker Femar, og ble gravid med det tidligere i år. Tar fra dag 3-7 i syklusen, hvor første blødningsdag er dag 1. Virket veldig bra for meg. Anonymkode: d6f0c...45f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Femar, og ble gravid med det tidligere i år. Tar fra dag 3-7 i syklusen, hvor første blødningsdag er dag 1. Virket veldig bra for meg. Anonymkode: d6f0c...45f Så bra! Da er det bare å vente og se hvordan det går for meg Gratulerer til deg :-D Anonymkode: c33ee...51d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da jeg fikk Letrozol (samme virkestoff som Femar), skulle den tas på syklusdag 4 (da er første dag med mensen dag 1) og tas i fem dager. Så det var uavhengig av om jeg blødde eller ikke. Men ring gyn og spør for sikkerhets skyld, så blir det riktig :-) Lykke til med prøvingen! Anonymkode: 6b99a...f3e Akkurat. Ringer og hører med henne hvilken dag hun vil jeg skal starte siden det virker som de opererer med forskjellig lengde på dager... Tusen takk for det! Anonymkode: c33ee...51d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, miore skrev: Blødningen kommer ikke før noen få dager etter at du er ferdig med provera-kuren Provera er progesteron, som bygger opp slimhinnen din. Etter at du slutter på pillene får du en bortfallsblødning akkurat som man får i pillefri uke etter å ha gått på p-piller, f.eks. Femar skal vanligvis startes på syklusdag 5 (mensdag 1 er syklusdag 1), noen gynekologer sier også syklusdag 3. Greit å vite her jeg satt og håper litt vel ivrig Takk for forklaring - siste p-pille da jeg gikk på det resulterte ikke i mensen påfølgende dag heller, så logisk nå når du sier det. Skal sjekke med gynokologen min hvilken dag hun tenker jeg starter siden dere har forskjellige opplevelser her. Anonymkode: c33ee...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå