Gå til innhold

Hunden min klør sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min klør seg veldig mye. Mest bak ørene, bak frembena og testiklene.. Hva kan det være? Har veldig lite lyst å dra til veterinær siden han er livredd fremmede og det gikk veldig dårlig sist gang vi var hos veterinæren(vi jobber selvfølgelig masse med denne frykten). Er det noe jeg kan prøve FØR jeg tar han med til veterinæren? Noen shampooer osv? 

Anonymkode: 6195b...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være allergi. Du må nok til dyrlegen. 

• Liker 1
Skrevet

For hundens skyld bør du nok ta en tur til veterinæren. Kan være allergi.

Anonymkode: 165f5...512

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med veterinær, spørre om å få noe beroligende til ham før dere kommer?

Stikke innom hilse på, gå for å stikke innom igjen en annen dag for å ha timen. 

Bruke litt tid til å bygge opp relasjonen til plassen og folket, lage positive opplevelser.

Anonymkode: 3abe4...793

Skrevet

Vetrinær. Kløe er et av tegnene på allergi, enten mot for eller mot noe annet (gress, midd osv)

Anonymkode: e2b15...526

• Liker 1
Skrevet

Få beroligende av veterinær før dere kommer! Det gjorde alltid vi, da det var hans største frykt etter at den forrige veten ikke ga nok bedøvelse da han skulle klippe sprukket klo helt oppe ved rota. Grusomt! Dro aldri til han igjen, for å si det sånn.

Skrevet

Har hørt at beroligende kan gjøre vondt verre? Stemmer ikke det?

Vi er i utlandet nå men skal hjem om 1 uke, kunne jeg fått allergi medisin hos dyrelege til vi er hjemme i Norge? Har dårlig inntrykk av dyrelegene her selv om vi gikk til en med godt rykte. De skjønte ikke hvor redd han faktisk var og alt vi hadde jobbet med mtp frykten han ble til ingen nytte og han ble enda reddere fremmede. Vil virkelig ikke at alt arbeidet skal tilbake til start igjen. Føler meg mer komfortabel med norske dyreleger slik at jeg virkelig kan få de til å skjønne at han er redd og har dårlige opplevelser med fremmede fra da han var valp.

TS

Skrevet

Det var den "gamle" typen beroligende, som bare sløvet hunden ned selv om den var like redd. De bruker ikke den noe særlig lenger og det finnes i dag et godt utvalg av angstdempende medisin hos hund.

De kan ikke bare gi deg allergimedisin, hunden må utredes for å finne ut hva den er allergisk mot, du må antagelig noen runder med å teste ut ulike typer proteinkilder og fôr osv.

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Tabris skrev:

Det var den "gamle" typen beroligende, som bare sløvet hunden ned selv om den var like redd. De bruker ikke den noe særlig lenger og det finnes i dag et godt utvalg av angstdempende medisin hos hund.

De kan ikke bare gi deg allergimedisin, hunden må utredes for å finne ut hva den er allergisk mot, du må antagelig noen runder med å teste ut ulike typer proteinkilder og fôr osv.

Høres bra ut. Men da er det uansett ikke vits i å gå til dyrelege her siden vi drar om få dager og da vil ikke utredningen være klar uansett. Er det ikke noe jeg kan gjøre for å dempe ubehaget til vi er i Norge? Jeg tviler dog på at det er allergi, han får jo samme foret som han har fått i lang lang tid.. Men allergien kan vel kanskje plutselig oppstå? Godbitene han har fått i det siste er også godbiter han har fått lenge, ingen nye typer.

Skrevet

Han får ikke tran eller noe lignende i foret, som du har begynt med? Husker at vi prøvde det, og bikkja klødde som besatt, stakkars! 

Kanskje du kan spørre om veterinæren tar hjemmebesøk, noen gjør det. 

Anonymkode: e1408...1ce

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får ikke tran eller noe lignende i foret, som du har begynt med? Husker at vi prøvde det, og bikkja klødde som besatt, stakkars! 

Kanskje du kan spørre om veterinæren tar hjemmebesøk, noen gjør det. 

Nei jeg tilsetter det ikke, men skal se om fôret inneholder det. Har sett på huden hans og det er ingen sår eller flass.. Ikke lukter han heller. Kan kanskje være så enkelt som at shampoo eller saltvann ikke er vasket godt nok ut...? Skal prøve å dusje han grundig og se om det hjelper. Hvis ikke får vi gå til veterinær med en gang vi kommer til Norge 😊

Skrevet

Ja, kanskje han må ha et nytt bad og skylle godt! Det enkle er ofte det beste. 😊 

Skrevet

Hva med å bytte fór? Også nokså enkelt å prøve.

Anonymkode: c370e...2bb

Skrevet

Bytt for, sakte vel og merke. Royal canin har et for aom heter hypoallergenic. Verdt å teste det før du evt stresser hund med vetrinærbesøk. De kan utvikle forallergi over tid selv om de har brukt samme mat hele tiden 

Anonymkode: e2b15...526

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en shcæfer som klødde, og med henne gikk jeg over til råforing og grønnsaker/frukt, da sluttet hun å klø. Noe kan være nervøsitet også, nervøse eller stressede hunder klør gjerne mere. Her er forslag til foring: 
http://www.dyrealternativen.com/42518673

Hjelp for nervøsitet (denne teknikken hjelper alle dyr, ikke bare hester, og de har et gratistilbud så du kan sjekke det ut):

Anonymkode: 97b28...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...