Gå til innhold

Svigerforeldre på overnatting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faen ts, skjønner deg godt. Enig i alt du sier! Får helt gysninger av slike folk.... 

Anonymkode: dd178...a75

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stadig nye opplysninger....og det kommer til å øse videre på inntil ts får sympatien hun er ute etter 😂

Anonymkode: 03c2d...7e0

Ja, jeg svarer jo når folk spør! Det finnes ting jeg ikke har tenkt over å fortelle, derfor folk spør, regner jeg med? 

Anonymkode: 873c3...c45

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vet du hva? Jeg syns du ser ut som en furten tenåring. Fyfader,de dekker på og lager frokost og middag. De er stolte og glade for å være hos dere. Klage på oppvask? Er du fjorten år eller? 

Har du flyttet inn til kjæresten din? Han betaler jo to tusen ekstra etter at de har vært der? Kan ikke samboeren vaske opp?? Du trenger sikkert ikke sitte sammen med dem hele tiden heller. Maken til sutring. Hvor ofte er de der?

Hvis det er annen hver helg,så forstår jeg,men tenker at det sikkert ikke er så ofte. Har det vært et par ganger på seks måneder?

Slutt å oppfør deg som en fjortiss. Ta opp problemer med dem på en voksen og hyggelig måte.

Særiøst, har du lest noe her? De er her minst en gang i mnden, noen ganger oftere. Snilt av de å lage middag, men å bruke unødvendig mye oppvask, av de fineste serviset som ikke går i oppvasken, syns jeg er helt på trynet. Selvfølgelig er det irriterende! Er ikke fjortiss å ikke like å vaske opp etter folk som bruker unødvendig mye. Men sikkert folk som liker å være tjenestepike i eget hjem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Stakkars deg altså. 

Kunsten, TS, er å overdrive bare littegrann. Da vil flere tro på det du forteller :skratte:

Anonymkode: 6f4df...9e0

Forklar hva du mener?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det først var snakk om 1 overnatting en gang i blant, men 1-2 helger i måneden???

Hadde klikket i vinkel hvis jeg skulle ha fast overnatting 1-2 helger i måneden.... (Unntak av datteren min da..)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har ikke barn sammen. Vi har bodd sammen i ca 6måneder og vært sammen i 2 år. Jeg har helt greit str på huset. 3 soverom, og stor stue og kjøkken og 2 bad. 

De er slitsomme fordi de alltid lager store middager, og krever hva vi skal se på tv. Jeg har ikke kanaler, men sumo, netflix, viaplay ol. Faren hans sitter alltid å hører på radio, eller lydbøker eller leser bøker i "finstuen", og moren bestemmer f.eks farmen, the voice, skal vi danse ol. De går på kjøkkenet og lager kaffe med kaffemaskinen, tar med kjeks, potetgull ol. På dyre fat fra f.eks RM. Disse bruker jeg vanligvis på vennekvelder uten barn, men de sier det ser fint ut, og hun tar bilder og legger ut på instagram/facebook. De har eget rom, og legger pynteputene fra sengen og rett på gulvet, enda det er puff ved ben-kanten til å legge det i. De lager store frokoster med egg, bacon, baguetter, pålegg og bruker fat og tallerkner for at det skal se fint ut. De rydder aldri opp etter seg... så jeg må stå å vaske det meste for hånd siden de fleste tingene jeg har, ikke kan i oppvaskmaskin. Jeg har masse de kan bruke, men de vil at det skal se fint ut. De bruker badet lenge om morgenen og kveld, dette er ikke et problem for oss egentlig, siden vi har to store bad, men det koster penger å ta seg et bad, de bruker dyre oljer i boblebadet, og vasker ikke etter de har brukt det. De kan stå en halvtime i massasjedusjen, og de bruker mine såper, og hårkurer som er kjøpt hos frisør... 

De pakker ut tingene de har med fra kofferten og bruker skap og kommoder på rommet, så de bruker nesten 1t på det hver gang de kommer...

De betaler ikke for å overnatte, men oppfører seg som om de skulle bodd på hotell. Typen betaler 2000 ekstra i husleie de gangene de har vært her i måneden, så for min del går det bra, men det blir jo helt feil... 

De kommer ofest når barnet mitt ikke er her, fordi de ikke får slappet av skikkelig med barn rundt seg. Så jeg skjønner ikke hvorfor de er her, de har ingen grunn til det. Hvis jeg ikke jobber, drar jeg ofte til London på shopping, og venninneturer, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre det når de er her, de snakker jo lite med meg... er bare opptatt med sitt.

Du høres sinnsykt sær og vanskelig ut. Stakkars samboeren din. Utrolig at han går med på å betale for å ha foreldrene sine på besøk! 

Skaff deg litt perspektiv på hva som faktisk kvalifiserer som problemer, så håper jeg du kan se tilbake på denne sutringen som pinlig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit med fine frokoster, men det er kjedelig å være den som må rydde opp, når de lager så mye unødvendig oppvask...

Det at faren sitter i finstua er egentlig ikke noe problem, men mora okkuperer stuen, faren okkuperer finstuen, så eneste fristed er soverommet, eller kjøkkenet. Satte meg med svigerfar en gang, og da spurte han om jeg kunne dempe meg. Jeg satt med ipad og han mente det var irriterende når jeg trykket på den... og mora sier hun blir distrahert når vi sitter med ipad/pc... 

At det er irriterende å være den som må rydde opp hver gang skjønner jeg godt. De kunne også spart seg for å "dandere" all maten som du sier. Kan du ikke ta denne biten opp med mannen din? Og om han ikke vil ta tak i det så får han vaske opp alt det "unødvendige". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk TS sitt hus. 

Så du mener hun ikke bestemmer da? Smart!

Anonymkode: 404d2...074

Så mannen til TS skal ikke få ha besøk av sine foreldre hjemme hos seg selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særiøst, har du lest noe her? De er her minst en gang i mnden, noen ganger oftere. Snilt av de å lage middag, men å bruke unødvendig mye oppvask, av de fineste serviset som ikke går i oppvasken, syns jeg er helt på trynet. Selvfølgelig er det irriterende! Er ikke fjortiss å ikke like å vaske opp etter folk som bruker unødvendig mye. Men sikkert folk som liker å være tjenestepike i eget hjem. 

Jeg sa jeg forsto om det var ofte. Nei,fikk ikke med meg at det var så ofte. Uansett går det vel an å snakke med andre voksne på ordentlig måte,og ikke ramse opp alt som er plagsomt fra store frokoster til pynteputer!

Hva skjer med at folk går aggressive rundt uten å SI noe?? Jeg fatter det ikke. Akkurat som om alle er blitt feige,unnvikende og bare rare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du sier at typen betaler 2000 kr. i husleie hver gang de er på besøk. Til hvem? Deg?

Anonymkode: 41dd5...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster for egg, bacon, toast, pålegg til frokost hver dag, og store middager som taco, indrefilet, fløtepoteter, tapas osv... og ja, ta seg et bad med dyre oljer koster! Å fylle opp et boblebad med varmt vann, det koster! Potetgull, kjeks, og kaffe koster.!

Men nei, som sagt rydder de ikke opp. Er jeg som må det, fordi de er på besøk og de lager middag, så mener de jeg må rydde og vaske. Det tar tid når de bruker serviset som jeg vanligvis bruker til selskaper hver gang, og sausenebb, fat osv.. til og med syltetøy til frokosten tar de ut å tømmer i "fat" med skje så det skal se fint ut, og små "gaffler" til skinke, roastbiff osv, som ikke skal ligge i pakken, men fint dantert. Det er jo en jobb å ha de der... 

Det koster for egg, bacon toast...? Potetgull, kjeks, og kaffe koster..?😂 Her høres du rett og slett utrolig gnien ut. At de fyller badekaret med dyrt vann får du bare tåle, men de dyre oljene og de andre produktene dine kan du gjemme unna. Så lar du være å kjøpe inn indrefilet, fløtegratinerte poteter og potetgull, så kan svigers handle inn til tacoen sin selv.

Vet ikke hva slags hjem du har vokst opp i, men for oss som har vokst opp i møblerte hjem så er det en del av helgekosen at pålegget danderes på egne serveringsfat med små gafler til, og at syltetøyet helles over i en skål. 😄

Til slutt vil jeg anbefale deg å forsøke å bli litt kjent med svigerforeldrene dine. Det virker ikke som du er spesielt glad i dem når du ikke engang unner dem et bad... 

Anonymkode: 2b5c2...e71

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv veldig introvert og liker å ha det rolig rundt meg. Mannen min er lik. Derfor kan jeg forstå veldig godt at du blir sliten dersom det er sånn at de er på helgebesøk flere ganger i måneden.

Samtidig tror jeg at alle disse detaljene er ting som du henger deg oppi fordi du syns at det er slitsomt. Det er en vanlig tankefeil mange gjør - Å fiksere på små og egentlig ubetydelige ting i stedet for å se det store bildet. Og det store bildet kan selvfølgelig være et helt reelt problem. Jeg tolker deg litt sånn at alle disse detaljene utgjør "problemet" svigerforeldrene, og at det er mest det alt handler om. Ikke nødvendigvis det at de danderer maten eller bruker finserviset eller tar seg et bad osv. Litt dårlig forklart, men ser du tegninga? Er det ikke for eksempel litt irrasjonelt at du absolutt skal ha penger av samboeren din når de er på besøk, men samtidig er du på shoppingtur i London og Paris flere ganger i året? Det er ikke alle som har råd til det, for å si det slik.

Min svigerfamilie kan oppleves veldig slitsom i blant, men det er kun fordi jeg selv er veldig stille og rolig. Men jeg elsker mannen min, og svigers er en del av pakka. Kan du ikke på en måte forstå at samboeren din syns at du er urimelig dersom du prøver å se det fra hans side? Å bli sur fordi noen vil se et annet program på TVen enn det du vil er å være barnslig, men å føle at noen forventer at du skal være tjener i ditt eget hjem er forståelig 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått litt inn i meg selv og tenkt ordentlig over hva det egentlig er som plager meg. Er det virkelig det at de bruker finserviset og lar deg vaske opp, eller er det mer det at du føler at de forventer noe av deg som du ikke kan innfri? Er det virkelig det at de legger finputene på gulvet, eller er det mer det at du føler at de ikke respekterer ditt behov for "space"? Ved å tenke slik, så vil det også være lettere å snakke med samboeren din (og det bør du. Både for din og hans del).

Og til slutt så må jeg bare påpeke at dersom det er snakk om én gang i måneden, så mener jeg at du bør være tolerant nok til å se litt gjennom fingrene. Men dersom det er flere ganger i måneden, slik du selv sier, så er det forståelig at det blir slitsomt.

Anonymkode: 154e9...242

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det koster for egg, bacon, toast, pålegg til frokost hver dag, og store middager som taco, indrefilet, fløtepoteter, tapas osv... og ja, ta seg et bad med dyre oljer koster! Å fylle opp et boblebad med varmt vann, det koster! Potetgull, kjeks, og kaffe koster.!

Men nei, som sagt rydder de ikke opp. Er jeg som må det, fordi de er på besøk og de lager middag, så mener de jeg må rydde og vaske. Det tar tid når de bruker serviset som jeg vanligvis bruker til selskaper hver gang, og sausenebb, fat osv.. til og med syltetøy til frokosten tar de ut å tømmer i "fat" med skje så det skal se fint ut, og små "gaffler" til skinke, roastbiff osv, som ikke skal ligge i pakken, men fint dantert. Det er jo en jobb å ha de der... 

Men hvis typen din betaler 2000,- ekstra i husleie for hvert foreldrebesøk, så dekker det vel en del bacon? Da mangler det bare at sønnen deres rydder opp etter dem, så er vel egentlig problemet ditt løst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin hatt at du ikke skammer deg, TS.

Du får dump samboerne din, så kanskje han kan finne ei annen dame som bryr seg om hele familien hans.

Du er urimelig!!!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste ditt første innlegg Ts, så tenkte jeg at du var sær og urimelig. Men, dette skjer 1-2 helger i måneden?!! Det er jo helt uholdbart å ha svigers på besøk så ofte, særlig når de tar seg så inderlig til rette som du beskriver! Unødvendig å pirke på slikt som at de legger puter på gulvet og bruker varmtvann til bad. Men ellers er jeg enig i at oppførselen er noe invaderende og noe ganske frekt.

Som et kompromiss kan de jo komme en helg annenhver måned feks? Så kan mannen min handle inn alt av mat til den helgen. Og han må bidra til rydding og vasking! 

Anonymkode: 93428...ebf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts, du sier at typen betaler 2000 kr. i husleie hver gang de er på besøk. Til hvem? Deg?

Anonymkode: 41dd5...da4

Til meg ja. Han betaler meg for å bo her, det er veldig vanlig når man er samboer, har jeg hørt. 

Det er masse utgifter når man har 2 voksne ekstra som overnatter hele helger. Vi har regnet ut sammen hvor mye de bruker. Han syns også det er veldig irriterende, men han mener at det er fint med besøk også. Det syns jeg også, men ikke så mye. Jeg vil være sosial, gå på byen, være med venner, dra til utlandet, shoppe og ha det gøy når jeg har ikke har barnet mitt her, ikke være tjenestepike. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, EvaLena skrev:

Herremin hatt at du ikke skammer deg, TS.

Du får dump samboerne din, så kanskje han kan finne ei annen dame som bryr seg om hele familien hans.

Du er urimelig!!!'

Så du mener det finnes damer som liker å være tjenestepike? Jeg bryr meg om familien hans, men jeg har ikke lyst til å ha det slik. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg leste ditt første innlegg Ts, så tenkte jeg at du var sær og urimelig. Men, dette skjer 1-2 helger i måneden?!! Det er jo helt uholdbart å ha svigers på besøk så ofte, særlig når de tar seg så inderlig til rette som du beskriver! Unødvendig å pirke på slikt som at de legger puter på gulvet og bruker varmtvann til bad. Men ellers er jeg enig i at oppførselen er noe invaderende og noe ganske frekt.

Som et kompromiss kan de jo komme en helg annenhver måned feks? Så kan mannen min handle inn alt av mat til den helgen. Og han må bidra til rydding og vasking! 

Anonymkode: 93428...ebf

Det er ok at de tar de utav sengen, men det virker som om de kaster de vekk, for hele rommet ser helt bombet ut når de drar, de rer ikke opp sengen, noe som er OK, jeg må jo skifte på sengen etter besøket, men det virker ikke som om de har respekt for tingene mine. Helt sikkert urimelig å forvente det også...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Det høres ut som de kommer på privat spaopphold hos dere. Jeg hadde gjemt vekk finfatene og stengt av boblebadet når de kom. Vasker de ikke etter seg kan de heller ikke benytte seg av slikt. 

Hårkurerene mine hadde jeg låst inn i nattbordskuffen. De får kjøpe seg velværeprodukter selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, ta deg sammen. Det er fint at familie besøker hverandre. Mer enn bare stikke innom, men ta seg en helgetur.

Gjem unna de dyre såpene dine fra badet, pynteputene fra senga, fat som ikke går i oppvaskmaskina. Så gjør du ditt beste for at din mann og hans foreldre får et koselig helgebesøk. Mannen din bor også der og bestemmer, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...