Gå til innhold

Svigerforeldre på overnatting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigerforeldrene mine er slitsomme mennesker. Et besøk går helt fint, men de skal alltid overnatte! Jeg skjønner ikke hvorfor, de bor 1t unna, det er jo på ingen måte langt! Kjører jo hjem med barnet mitt på kvelden når vi er hos de... 

Jeg sa til typen at jeg ikke orker at de skal overnatte. De kan leie hotel, eller kjøpe en campingvogn å sove i hagen hvis det er så viktig. Han mener at jeg er urimelig, egoistisk og oppfordrer til dårlig stemning. 

Jeg føler ikke jeg har feil her. Foreldrene mine overnatter ikke her, og de bor ca 3t unna. Jeg merker jeg blir irritert... jeg foreslo at jeg drar bort, tar en weekend i London eller Paris, så kan de overnatte der så mye de vil. Men det virker jo helt uaktuelt, da er det ikke noe poeng i at de kommer, mener typen. 

Men hvorfor skal jeg være der bare for at de er der? Jeg prøver veldig hardt å komme med kompromiss. Jeg sier de kan finne en overnattingsmulighet et annet sted, eller at jeg kan dra bort. Begge deler er helt uaktuelt for typen. Er jeg da problemet? Når jeg prøver å finne løsninger.. 

Jeg orker virkelig ikke å ha svigerforeldrene mine på overnattingsbesøk en gang til. Kjenner jeg blir uvell av tanken. 

Har dere noen råd?

Har dere forslag til løsninger?

Anonymkode: 873c3...c45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det kommer litt an på hvor stor plass dere har og hvor ofte det er jeg da. Syns det er litt spesielt at foreldrene dine kjører 3 timer hver vei for å besøke dere. Vi har bestandig hatt ca to timer mellom oss og et av våre foreldrepar (først bodde vi i nærheten av mine, nå bor vi i nærheten av hans). Og som oftest har det vært overnattingsbesøk når de har vært på besøk. Både  å slippe kjøring og for at barnebarna skal få tid med besteforeldrene. Og for at de og vi skal ha litt tid sammen da, men viktigste er at barnebarna får tid med dem. Mine unger har iallefall syntes at det har vært stor stas å sove sammen med besteforeldrene...(nå er de så store så de er ikke så glade i det lenger).

Syns det høres teit ut at de skal kjøpe campingvogn for å ha i hagen deres, hva om dere kjøper en rimelig en selv så dere har til overnattingsgjester? Og som "lekehus" for barna?

Anonymkode: 67a41...af0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svigerforeldrene mine er slitsomme mennesker. Et besøk går helt fint, men de skal alltid overnatte! Jeg skjønner ikke hvorfor, de bor 1t unna, det er jo på ingen måte langt! Kjører jo hjem med barnet mitt på kvelden når vi er hos de... 

Jeg sa til typen at jeg ikke orker at de skal overnatte. De kan leie hotel, eller kjøpe en campingvogn å sove i hagen hvis det er så viktig. Han mener at jeg er urimelig, egoistisk og oppfordrer til dårlig stemning. 

Jeg føler ikke jeg har feil her. Foreldrene mine overnatter ikke her, og de bor ca 3t unna. Jeg merker jeg blir irritert... jeg foreslo at jeg drar bort, tar en weekend i London eller Paris, så kan de overnatte der så mye de vil. Men det virker jo helt uaktuelt, da er det ikke noe poeng i at de kommer, mener typen. 

Men hvorfor skal jeg være der bare for at de er der? Jeg prøver veldig hardt å komme med kompromiss. Jeg sier de kan finne en overnattingsmulighet et annet sted, eller at jeg kan dra bort. Begge deler er helt uaktuelt for typen. Er jeg da problemet? Når jeg prøver å finne løsninger.. 

Jeg orker virkelig ikke å ha svigerforeldrene mine på overnattingsbesøk en gang til. Kjenner jeg blir uvell av tanken. 

Har dere noen råd?

Du er meget urimelig. Er liksom argumentet ditt for ikke overnatting at foreldrene dine bor 3 timer unna og dermed ikke kan overnatte? Det er jo ikke deres feil!!

Din mann har rett. Du bidrar til dårlig stemmning og er meget urimelig. Du får tåle døgn med svigerforeldrene 

Anonymkode: b9390...20c

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt ufint av deg å kreve at de skal benytte seg av hotel eller camping.

Blir helt satt ut av hvor mange her på kg er så opptatt av seg og sitt! Hvor trasig kan det være å ha noen på overnatting for en natt eller to? Er jo sikkert kjempestas for barnebarn. Og det er ikke noe kompromiss at du reiser bort eller er på hotel. Det er jo bare egoistiske krav du kommer med. Du får nesten tåle å ha gjester en natt eller to.

At dine foreldre ikke natter over skal da ikke gå utover hans foreldre?

Hvordan hadde du følt det om de aldri var hjemme når du besøkte dem eller skulle overnatte der? Hva om de hadde forlangt at dere skulle ta inn på hotel ved besøk? Sett at du ønsker å besøke dem da noe jeg har mine tvil om...

Anonymkode: d174f...42a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, jeg har forslag til en løsning; ta deg sammen og slutt å vær så vanskelig.  Om det er snakk om et få antall ganger i året så får du tåle det. Slik du oppfører deg nå skaper du bare dårlig stemning.

Anonymkode: d174f...42a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen råd?

Foreldre som bor en time unna må ikke overnatte. Hvorfor ikke la barnebarna overnatte mer hos besteforeldrene? Jeg syns det er greit med overnatting om det er noe spesielt. Feks julaften når det kan bli seint, og det er viktig å være sammen på kvelden.

Jeg syns TS så absolutt skal få slippe å ha svigers på overnatting når hun syns det er slitsomt. Så lenge hun ikke nekter de å komme på besøk eller la barna få overnatte hos de ser jeg ikke problemet. Det er faktisk ikke alle som er like glad i å ha overnattingsbesøk, og det skal man respektere.

Anonymkode: a8954...606

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og svigerfar er skilt og bor like langt unna, litt over to timers kjøring. Svigermor overnatter gjerne et par netter når hun kommer, men svigerfar er litt (veldig) introvert og liker seg best hjemme, så han kjører hjem. Selv på julaften tidlig på natt kjører han hjem, med tilbud om seng. 

Folk er ulike. 

Har dere barn sammen? Altså, er det barnebarn de besøker? Og hvor ofte er dette? Har dere liten plass? 

Og på hvilken måte er de slitsomme? 

Anonymkode: 7e6da...b6f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flertallet er enig med typen din så sier det vel litt?

Anonymkode: 78144...9e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor ofte og hvor mye de krever/gjør av seg. Noen mennesker "tar stor plass", på den måten at de kanskje bråker, maser, roter, smuler, klisser med syltetøyet i kjøleskapet (ha, ha) osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere barn sammen? Altså, er det barnebarn de besøker? Og hvor ofte er dette? Har dere liten plass? 

Og på hvilken måte er de slitsomme? 

Nei, vi har ikke barn sammen. Vi har bodd sammen i ca 6måneder og vært sammen i 2 år. Jeg har helt greit str på huset. 3 soverom, og stor stue og kjøkken og 2 bad. 

De er slitsomme fordi de alltid lager store middager, og krever hva vi skal se på tv. Jeg har ikke kanaler, men sumo, netflix, viaplay ol. Faren hans sitter alltid å hører på radio, eller lydbøker eller leser bøker i "finstuen", og moren bestemmer f.eks farmen, the voice, skal vi danse ol. De går på kjøkkenet og lager kaffe med kaffemaskinen, tar med kjeks, potetgull ol. På dyre fat fra f.eks RM. Disse bruker jeg vanligvis på vennekvelder uten barn, men de sier det ser fint ut, og hun tar bilder og legger ut på instagram/facebook. De har eget rom, og legger pynteputene fra sengen og rett på gulvet, enda det er puff ved ben-kanten til å legge det i. De lager store frokoster med egg, bacon, baguetter, pålegg og bruker fat og tallerkner for at det skal se fint ut. De rydder aldri opp etter seg... så jeg må stå å vaske det meste for hånd siden de fleste tingene jeg har, ikke kan i oppvaskmaskin. Jeg har masse de kan bruke, men de vil at det skal se fint ut. De bruker badet lenge om morgenen og kveld, dette er ikke et problem for oss egentlig, siden vi har to store bad, men det koster penger å ta seg et bad, de bruker dyre oljer i boblebadet, og vasker ikke etter de har brukt det. De kan stå en halvtime i massasjedusjen, og de bruker mine såper, og hårkurer som er kjøpt hos frisør... 

De pakker ut tingene de har med fra kofferten og bruker skap og kommoder på rommet, så de bruker nesten 1t på det hver gang de kommer...

De betaler ikke for å overnatte, men oppfører seg som om de skulle bodd på hotell. Typen betaler 2000 ekstra i husleie de gangene de har vært her i måneden, så for min del går det bra, men det blir jo helt feil... 

De kommer ofest når barnet mitt ikke er her, fordi de ikke får slappet av skikkelig med barn rundt seg. Så jeg skjønner ikke hvorfor de er her, de har ingen grunn til det. Hvis jeg ikke jobber, drar jeg ofte til London på shopping, og venninneturer, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre det når de er her, de snakker jo lite med meg... er bare opptatt med sitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Bruker de fat og tallerkener for at det skal se fint ut? Fy faen for noen folk. 

Også putene rett på gulvet da! Det er jo soleklart at du har skitne gulv med den reaksjonen så æsj for noen gjester. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også lese BØKER på finstua.

Herregud, dump fyren. Tenk om han også blir som far sin og vil lese i stua. Og besøke ungene sine. Æsj og fysj. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Bruker de fat og tallerkener for at det skal se fint ut? Fy faen for noen folk. 

Også putene rett på gulvet da! Det er jo soleklart at du har skitne gulv med den reaksjonen så æsj for noen gjester. 

Ja... det er veldig kjedelig for den som må vaske og rydde..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også lese BØKER på finstua.

Herregud, dump fyren. Tenk om han også blir som far sin og vil lese i stua. Og besøke ungene sine. Æsj og fysj. 

Når han bare sitter der hele kvelden uten å snakke med oss, er det vel ikke noe poeng i at han er der? Og ihvertfall ikke at jeg er der? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja... det er veldig kjedelig for den som må vaske og rydde..

Nå har jeg lest dine oppdateringer, og det er gud hjelpe meg du som er problemet her - ikke svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De benytter seg av "finstuen" også....virkelig? Dette er de værste svigerforeldrene jeg noen gang har hørt om. De benytter seg virkelig av finstua. Den skal kunn brukes når kongen kommer på besøk. 

Dump ham. Mannen din altså. Kan ikke ha slike ufyselige svigerforeldre. At de våger å bruke finstua? Fysj!

Anonymkode: b9390...20c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detakk eneste jeg reagerer på er at de krever å bestemme hva som er på tv. Resten er noe du burde godta.

Anonymkode: c1c83...07d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...