AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg vet jeg skal ikke blande meg i andres hundehold, men nå synes jeg dette er ille. Naboen har en fuglehund på 10-12 år. De siste årene har det merkes veldig godt at den har blitt eldre, han er stiv i kroppen og beveger nesten ikke bakbena. Eierene går med hunden mellom 5-10km hver dag og i høst har de gått på jakt. I helga traff jeg de når de kom ned fra heia fra jakt. Hunden gikk sakte og nærmest slepte bena etter seg. Eieren sa at de hadde storkost seg, jakt er jo det beste denne hunden vet. Jeg får bare vondt inni meg. Denne hunden skulle nok hatt en pensjonisttilværelse mye tidligere, men slik det er nå så tror jeg den pines. Den har blitt aggressiv på sine eldre dager på min hund (de har alltid lekt fint) noe jeg tror er på grunn av smertene. De har også sagt at hunden må bæres mellom etasjene fordi den ikke kan gå i trapper lengre. Jeg har nevnt at hvis hunden har vondt så bør man kanskje ikke være en helg på jakt, men "hunden logrer og er glad" så det går ikke inn... Er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 9075b...64f
gangnedsol i elg Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Trist ja. Du har muligheten til å rapportere til mattilsynet da, men spørs vel om det hjelper...
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Det er dessverre mange hundeeiere som rett og slett ikke klarer å ta valget om å la dyret slippe. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye, de fleste vet innerst inne at tiden er der, men så er det så vondt å gi slipp...
T-Rex Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg vet jeg skal ikke blande meg i andres hundehold, men nå synes jeg dette er ille. Jeg har nevnt at hvis hunden har vondt så bør man kanskje ikke være en helg på jakt, men "hunden logrer og er glad" så det går ikke inn... Er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 9075b...64f Jeg aner ikke hva som er riktig her, men det kan jo faktisk tenkes at hunden har så mye glede av jakten at det oppveier ubehag den får i etterkant. Det er jo iblant sånn med oss mennesker også. Eieren er den som kjenner hunden best, og hen vil den sannsynligvis vel. Så utover å lufte sin bekymring, tror jeg ikke det er så mye å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå