Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg pendler til jobben med bil og betaler 150 kroner hver dag, totalt kr 3.750 på pendlingen i måneden, hvor mye av dette får man refundert ca?

Eller er det ikke slik det fungerer? Evt. hvordan og hvor mye?

Anonymkode: d2203...998

Skrevet

Det er veldig rart å måle reisevei i kroner. Fradrag regnes i en fast pris pr kilomter.  Om ikke du vet avstand som skal reises hvordan vet du hvor mye det koster å reise? Det er ikke større fradrag ved bruk av dyrere transport.

Anonymkode: eef9d...175

• Liker 1
Skrevet

Du får akkurat det samme fradraget uavhengig av om du kjører bil eller sykler siden det er basert på avstanden mellom hjem og arbeidssted og ikke faktiske utgifter.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig rart å måle reisevei i kroner. Fradrag regnes i en fast pris pr kilomter.  Om ikke du vet avstand som skal reises hvordan vet du hvor mye det koster å reise? Det er ikke større fradrag ved bruk av dyrere transport.

1 time siden, Leo skrev:

Du får akkurat det samme fradraget uavhengig av om du kjører bil eller sykler siden det er basert på avstanden mellom hjem og arbeidssted og ikke faktiske utgifter.

Aha, tak skal dere ha. Vet dere ca hvor mye man får refundert pr km da?

Anonymkode: d2203...998

Skrevet

det står nøyaktig hvor mye pr km på skatteetaten sine sider

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Finn-post/3/2/8/

Sats: 1,50 kroner per kilometer for inntil 50 000 kilometer i året. Deretter 0,70 kroner per kilometer. Det gis fradrag opp til 75 000 kilometer i året.

Bunnfradrag: 22 000 kroner.

Skrevet

Det skal være ganske langt for at du får fradrag. Jeg bruker 45 min hver vei til og fra jobb, så 1,5 time om dagen, men siden det er bare ca 25 km (men mye kø..) så får ikke jeg reisefradrag. 

Anonymkode: 30ce9...38c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være ganske langt for at du får fradrag. Jeg bruker 45 min hver vei til og fra jobb, så 1,5 time om dagen, men siden det er bare ca 25 km (men mye kø..) så får ikke jeg reisefradrag. 

Anonymkode: 30ce9...38c

Skulle bare mangle at ikke staten betaler for tidsbruk men faktiske utgifter.

Anonymkode: 307dc...ca5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...