meelissa Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg og kjæresten har akkurat begynt prøvingen. Offisielt!! hva er lurt å huske på? Jeg startet med folat for ei uke siden.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Mange "lever som gravid" fra EL til mensen, altså kutter ut alkohol, spekemat og annen gravid-nei-mat, og kutter ned på koffeinet. Men det er også mange som driter i det (spesielt om prøvingen drar ut i tid kan man bli utrolig lei av å leve som gravid halve måneden). Ibux og naproxen kan føre til svekkede slimhinner og gjøre det vanskeligere å bli gravid, så hold deg til paracet om du må ta smertestillende. Koffein i store mengder kan også påvirke syklusen og klusse til eggløsningen, så det kan uansett være lurt å kutte ned på kaffen om du drikker mye. Menn kan også få redusert sædkvalitet av mye koffein. Anonymkode: de447...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, meelissa skrev: Jeg og kjæresten har akkurat begynt prøvingen. Offisielt!! hva er lurt å huske på? Jeg startet med folat for ei uke siden. Husk på at det er helt normalt å prøve i et år før man lykkes. Så det å være realistisk kan anbefales. Så kan dere heller bli positivt overrasket hvis det tar kort tid ;-) Og lykke til med prøvingen! :-) Anonymkode: 37d77...648
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Mitt tips: Stress ned. Ikke tenk at du må eller vil bli gravid i første prøveperiode. Senk skuldrene og kos deg. Anonymkode: dcfbf...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå