Norre Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Mange tror på et liv etter døden. Hva tror dere om et liv før fødselen?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Hvis man tror på et liv etter døden er det naturlig å tro på et liv før fødselen også. For da tror man jo på at sjelen varer evig, og evigheten starter ikke ved materiell fødsel. Jeg tror på begge deler, naturligvis, og en liten sadist i meg liker å tenke at det er derfor babyer skiker og griner også fordi de/vi bare "faeeeeennnnnn hvorfor er jeg fanget i denne kjøttkroppen her?! kunne jeg ikke heller bli inkarnert som en blomst eller få være en fri sjel og ånd i verdensrommet eller femtedimensjon? wæææææ vil uuuuut!" (av sin egen kropp altså, ikke bare mamma kroppen) men med fluor, kjemikalier og indoktrinering glemmer sin fortid som sjel og aksepterer det de lærer om å være menneske og de begrensede mulighetene en kropp gir blir det normale. Anonymkode: 9d808...153 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Selvfølgelig er det et liv både før og etter dette livet. Vi kommer fra det ikke-fysiske, og inkarnerer i det fysiske, så vi lever også når vi ikke er inkarnerte, selv om vi ikke har en fysisk kropp da. Anonymkode: 57606...570 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det et liv både før og etter dette livet. Vi kommer fra det ikke-fysiske, og inkarnerer i det fysiske, så vi lever også når vi ikke er inkarnerte, selv om vi ikke har en fysisk kropp da. Anonymkode: 57606...570 Enig Anonymkode: 9d808...153 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: derfor babyer skiker og griner også fordi de/vi bare "faeeeeennnnnn hvorfor er jeg fanget i denne kjøttkroppen her?! [...] men med fluor, kjemikalier og indoktrinering glemmer sin fortid som sjel Anonymkode: 9d808...153 OMG Anonymkode: c41b1...94c 1
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2017 Takk for svar, alle sammen! 🙂 Kanskje noen kristne som vil svare også?
Alvario Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Har aldri vært "troende", men ett av våre 4 barn fikk oss til å tenke at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi hadde trodd. Hun snakket flytende veldig tidlig, og helt fra hun begynte å snakke til rundt 3 års alderen sa hun jevlig ting vi reagerte på. Sa ofte hva de gjorde før, kunne navnet på ting/matretter vi ikke brukte. Kjørte forbi ett sted i byen her, og sa plutselig: "her gikk me på kino før". Moren min som kommer fra denne byen fortalte oss at hennes avdøde mor igjen fortalte de hadde gått på kino i denne bygningen. En annen dag gikk vi tur i en park. Så kom toget forbi, og storebrorer på 5 utbryter: nå kommer toget! Da snur 1 1/2 åringen seg mot han og sier: det er faktisk ett godstog (og hadde helt rett) 6
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2017 7 minutter siden, Mariell77 skrev: Har aldri vært "troende", men ett av våre 4 barn fikk oss til å tenke at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi hadde trodd. Hun snakket flytende veldig tidlig, og helt fra hun begynte å snakke til rundt 3 års alderen sa hun jevlig ting vi reagerte på. Sa ofte hva de gjorde før, kunne navnet på ting/matretter vi ikke brukte. Kjørte forbi ett sted i byen her, og sa plutselig: "her gikk me på kino før". Moren min som kommer fra denne byen fortalte oss at hennes avdøde mor igjen fortalte de hadde gått på kino i denne bygningen. En annen dag gikk vi tur i en park. Så kom toget forbi, og storebrorer på 5 utbryter: nå kommer toget! Da snur 1 1/2 åringen seg mot han og sier: det er faktisk ett godstog (og hadde helt rett) Ser man det! 🤔🙂 Så du tror ikke på et evig liv i Paradiset etter døden?
Alvario Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 3 minutter siden, Norre skrev: Ser man det! 🤔🙂 Så du tror ikke på et evig liv i Paradiset etter døden? Tror ingen kan vite hva som skjer med oss når vi dør, men etter vår opplevelse tenker jeg det er mer enn ett sort hull ihvertfall.. 1
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2017 3 minutter siden, Mariell77 skrev: Tror ingen kan vite hva som skjer med oss når vi dør, men etter vår opplevelse tenker jeg det er mer enn ett sort hull ihvertfall.. Selvfølgelig vet ingen hva som skjer når vi dør. Derfor diskuterer og krangler menneskene. 🙂 Men hvis personligheten eller sjelen skapes i celledelingingen i mors mage, er det vel også rimelig å anta at den råtner og går i svart når vi dør også?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, Norre skrev: Takk for svar, alle sammen! 🙂 Kanskje noen kristne som vil svare også? Fra et kristent ståsted tildeles sjelen fra Gud under befruktning. Sjelen er også evig i kristendommen, og kommer fra Guds rike og skal tilbake til Guds rike, der alt er en uendelig altomspinnende kjærlighet. Om vi ser Gud som et hav, og sjeler er dråper fra havet som er foreløpig kategorisert i forskjellige glass, men er hentet fra, og skal tømmes ut igjen i dette havet. 1 time siden, Norre skrev: Selvfølgelig vet ingen hva som skjer når vi dør. Derfor diskuterer og krangler menneskene. 🙂 Men hvis personligheten eller sjelen skapes i celledelingingen i mors mage, er det vel også rimelig å anta at den råtner og går i svart når vi dør også? Personlighet og sjel er ikke det samme. En personlighet formes hele livet, det gjør forsåvidt også sjelen, men personligheten er ikke i ånden, den dannes av omgivelser og interesser. Sjelen skapes ikke i celledelingen i mors mage, den skapes av Skaperen i hans rike, og skytes/plantes i fosteret. Man kan se det sånn at sjelen er som en stjerne på himmelen, og når noen blir befruktet vil en bestemt stjerne transformeres til stjernestøv ved å skytes mot jorden som stjerneskudd, og dette stjernestøvet er symbol på sjelens reise fra himmelen til jorden, alternativt via ormehull. Mange kvinner som senere finner ut at de er gravide forteller om en ubeskrivelig merkelig følelse av et lys som plantes i en , i det sædcellen når frem til livmoren. Når jeg ble gravid visste jeg eksagt dag lenge før legen kunne kalkulere det, for det var noe helt merkelig som skjedde inni meg etter det samleiet, et slags sjelelig brått smell, en aha følelse hvor man bare visste og kjente at "DER! Nå! Der kom det en sjel/det ble det liv/nå skjedde det noe uvanlig og magisk" som en bryter med sjelelig energi som ble skrudd på, ikke min sjelelige energi, men hvor jeg uten tvil merket at noe var plantet i meg. Anonymkode: 9d808...153
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fra et kristent ståsted tildeles sjelen fra Gud under befruktning. Sjelen er også evig i kristendommen, og kommer fra Guds rike og skal tilbake til Guds rike, der alt er en uendelig altomspinnende kjærlighet. Om vi ser Gud som et hav, og sjeler er dråper fra havet som er foreløpig kategorisert i forskjellige glass, men er hentet fra, og skal tømmes ut igjen i dette havet. Personlighet og sjel er ikke det samme. En personlighet formes hele livet, det gjør forsåvidt også sjelen, men personligheten er ikke i ånden, den dannes av omgivelser og interesser. Sjelen skapes ikke i celledelingen i mors mage, den skapes av Skaperen i hans rike, og skytes/plantes i fosteret. Man kan se det sånn at sjelen er som en stjerne på himmelen, og når noen blir befruktet vil en bestemt stjerne transformeres til stjernestøv ved å skytes mot jorden som stjerneskudd, og dette stjernestøvet er symbol på sjelens reise fra himmelen til jorden, alternativt via ormehull. Mange kvinner som senere finner ut at de er gravide forteller om en ubeskrivelig merkelig følelse av et lys som plantes i en , i det sædcellen når frem til livmoren. Når jeg ble gravid visste jeg eksagt dag lenge før legen kunne kalkulere det, for det var noe helt merkelig som skjedde inni meg etter det samleiet, et slags sjelelig brått smell, en aha følelse hvor man bare visste og kjente at "DER! Nå! Der kom det en sjel/det ble det liv/nå skjedde det noe uvanlig og magisk" som en bryter med sjelelig energi som ble skrudd på, ikke min sjelelige energi, men hvor jeg uten tvil merket at noe var plantet i meg. Anonymkode: 9d808...153 Så da tror også kristne på sjelevandring?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, Norre skrev: Så da tror også kristne på sjelevandring? Ikke reinkarnasjon , men at sjelen er skap fra og kommer fra Gud, og skal tilbake igjen dit (som engler) Anonymkode: 9d808...153
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #14 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke reinkarnasjon , men at sjelen er skap fra og kommer fra Gud, og skal tilbake igjen dit (som engler) Anonymkode: 9d808...153 Så sjelen «plantes» i mors mage, som en «dråpe» fra «sjelehavet» i Guds univers. Hver sjel lever kun ett liv i menneskelig form, og etter døden lever sjelen videre enten i Himmelen eller Helvetet. Til evig tid. Forstår jeg deg riktig?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #15 Skrevet 2. oktober 2017 3 hours ago, Mariell77 said: Kjørte forbi ett sted i byen her, og sa plutselig: "her gikk me på kino før". Moren min som kommer fra denne byen fortalte oss at hennes avdøde mor igjen fortalte de hadde gått på kino i denne bygningen. Så spennende! Det finnes utallige beretninger om barn som husker tidligere liv, mange vitenskapsmenn mener at det er bevis på reinkarnasjon. Anonymkode: 57606...570 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #16 Skrevet 2. oktober 2017 2 hours ago, Norre said: Så da tror også kristne på sjelevandring? Alt om sjelevandring ble tatt ut av Bibelen på ett eller annet kirkemøte en gang mener jeg. Anonymkode: 57606...570
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #17 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alt om sjelevandring ble tatt ut av Bibelen på ett eller annet kirkemøte en gang mener jeg. Anonymkode: 57606...570 Nikea? Tja, kanskje det. Jeg trodde at man holdt avstemning om hvorvidt kvinnen hadde sjel på dette møtet. Var visstnok feil. Mange myter rundt dette møtet.
Gjest Tutte Skrevet 2. oktober 2017 #18 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så spennende! Det finnes utallige beretninger om barn som husker tidligere liv, mange vitenskapsmenn mener at det er bevis på reinkarnasjon. Anonymkode: 57606...570 Hvordan mener de at det er noe bevis på at det er fra tidligere liv? Barn har livlig fantasi, det kan være drømmer, noe de har sett på tv osv.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #19 Skrevet 2. oktober 2017 3 timer siden, Norre skrev: Så sjelen «plantes» i mors mage, som en «dråpe» fra «sjelehavet» i Guds univers. Hver sjel lever kun ett liv i menneskelig form, og etter døden lever sjelen videre enten i Himmelen eller Helvetet. Til evig tid. Forstår jeg deg riktig? Ja, slik ser kristendommen det. Jeg kaller meg kristen, går i kirke og faste bibelgrupper på 8 året, men tror også på reinkarnasjon slik buddhister gjør, og har en mer hindustisk tilnærming til Skaperen enn kristen, må jeg innrømme. Anonymkode: 9d808...153
Norre Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #20 Skrevet 2. oktober 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, slik ser kristendommen det. Jeg kaller meg kristen, går i kirke og faste bibelgrupper på 8 året, men tror også på reinkarnasjon slik buddhister gjør, og har en mer hindustisk tilnærming til Skaperen enn kristen, må jeg innrømme. Anonymkode: 9d808...153 Interessant! 🙂 Hva skyldes din hinduistiske inspirasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå