Gå til innhold

For ung til å bli mamma?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år gammel og akkurat funnet ut at jeg er gravid i 5 uke. Både jeg og kjæresten min har fast jobb og bo, men vi er begge sikkre på at vi skal begynne å studere om ikke så alt for lenge, vi har snart klart å spare opp nok egenkapital til å kjøpe vårt eget sted. Graviditeten var ikke planlagt, men overraksende nok syntes begge egentlig at det var veldig koselig, men vi vet bare ikke helt om vi er klare for å bli foreldre, sånn med tanke på studietid og at vi begge hadde sett for oss barn i rundt 27-28 års alderen.

Så jeg lurte egentlig på om det er noen her som har erfaring med noe av det samme eller tanker rundt hva som er lurt å ta i betrakting når man tenker på å eventuelt beholde barnet? Hvis det er noen som velger å svare og som er ung mor, angrer dere, er det noen råd dere vil gi oss som dere kunne ønske dere fikk? :)

Anonymkode: 3bafd...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tanke: relativt ung til å planlegge barn, mer enn gammel (og moden og reflektert og etablert) nok til å ta ansvaret når det først har skjedd. Lykke til

Anonymkode: cf4c5...cb3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese var akkurat fylt 17 år når hun fødte sitt første barn. Jeg var redd for at hun/de var for unge, men de er fantastiske foreldre. Barnet deres mangler ingenting. Han var 20 år og ferdig utdannet, hun får sitt fagbrev i desember, litt forsinket men hun jobbet hardt får høyeste karakterer. Hele familien var forberedt på å hjelpe til, men de har klart seg helt fint med alt ansvar alene. Selvfølgelig har barnet overnattet hos besteforeldre og oldeforeldre, men ikke for at foreldrene heller ville feste eller var uansvarlig, men for at besteforeldre og oldeforeldre ønsket å knytte bånd.

Jeg tror dere blir å greie dette fint. Klart dere blir å måtte jobbe tyngre som både småbarnsforeldre og studenter, men etter som jeg har hørt fra flere unge foreldre så får man ett helt annet fokus, dere gjør det ikke lenger kun for dere selv, men for familien deres.

Lykke til❤

Anonymkode: d449f...d6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette fikser dere helt fint. Dere har det beste utgangspunktet et par kan ha. Dere er glade i hverandre og glad for gravidteten:) Kos dere og ta det som det kommer, å få barn tidlig er mye smartere en sent. 

Anonymkode: df705...4e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gammel nok og voksen nok. Om dere begge ønsker dette så går det fint an å studere etter barn. 

Dette blir kun snakk om hva dere ønsker å gjøre når. Jeg dømmer dere ikke om dere velger abort i denne omgang, men jeg er tror dere kan klare dette helt supert. 

Lykke til! 

Anonymkode: 2525c...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 20-årene nå, og angrer på at jeg ikke ble ung mor. Det er mange fordeler ved det. Jeg tenker at det bare er å kjøre på hvis dere føler dere voksne nok til å ta vare på barnet. Det kan være en stor belastning å ta abort, så du bør være 100% sikker før du eventuelt gjør det. 

Anonymkode: e86c6...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...