AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Gjentatte ganger gjennom helgen får jeg notification om at en data med Firefox er innlogget. Jeg har IP adressen. Jeg logger ut og skifter passord også går der bare ett par timer før det er det samme igjen. Bare i dag måtte jeg skifte passord to ganger. Sist gang var jeg nok så stresset at jeg rett og slett har glemt passordet mitt. Uheldigvis Fikk jeg nok en gang beskjed om at firefoxen var pålogget og jeg logget da ut for å skifte passord. Når jeg trykker på glemt passord får jeg tilsendt en kode av Facebook men det står bare ugyldig når jeg taster den inn. Hva gjør jeg med dette? Noe lignende skjedde for ett par år siden og det ble da tatt screenshot av noen av samtalene mine og sendt til diverse personer. Kan jeg anmelde dette i morgen for å gå info om hvem som eier IP adressen? Har prøvd på nettet men finner kun ut av hvilken by den er lokalisert i. Hvordan kan personen klare å logge seg inn med alle de forskjellige passordene jeg har hatt gjennom helgen? Føles ufattelig invaderende :1( :Setter STOR pris på all hjelp. Anonymkode: a432d...bf9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Skifter du passord på mailen din også da? Anonymkode: 3164e...b31
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Bytt passord på mailen din, eller lag en ny mail du kun har koblet opp mot facebook, med helt nytt passord. Vil tro at de har hacket mailen din og. Anonymkode: 7920b...d41
moroklompen Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Jjjjjj Endret 2. oktober 2017 av moroklompen
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Og du er helt sikker på at du ikke bruker Firefox fra den maskinen selv? Uansett, bytt passord på både Facebook og e-posten Facebookkontoen er knyttet til. Legg gjerne på tofaktorautentisering også, Facebook støtter det (slik at du også må bekrefte med engangskode sendt til mobilen din), og e-post leverandører som gmail støtter det også. Anonymkode: 9a595...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Er noen som enten har passord til mailen din også, eller som har installert remoteviewer/keylogger program på pcen din og kan se alt du skriver og taster inn. Første alternativ er det mest sannsynlige. Anonymkode: 9ab4d...071
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du er helt sikker på at du ikke bruker Firefox fra den maskinen selv? Uansett, bytt passord på både Facebook og e-posten Facebookkontoen er knyttet til. Legg gjerne på tofaktorautentisering også, Facebook støtter det (slik at du også må bekrefte med engangskode sendt til mobilen din), og e-post leverandører som gmail støtter det også. Anonymkode: 9a595...0e1 Jeg var i ett helt annet land disse dagene dette skjedde og i tillegg har jeg hverken PC eller Firefox. Personen har definitivt hatt tilgang til mailen min da de har fått koden sendt til mailen for å få tilgang til face. Skjedd mange ganger hver natt slik at jeg ikke har sett mailene fra Mail leverandøren min om ukjent innlogging. Har skiftet alle passord igjen. Facebook lar meg ikke komme inn enda og etterspør jeg kode, så får jeg det men når jeg taster den inn så står det at jeg har tastet for mange koder og at jeg må prøve senere. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Sendt mld til face via feilmelding men får ikke noe svar. Ingen av måten deres å komme inn på kontoen igjen virker. Anonymkode: a432d...bf9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er noen som enten har passord til mailen din også, eller som har installert remoteviewer/keylogger program på pcen din og kan se alt du skriver og taster inn. Første alternativ er det mest sannsynlige. Anonymkode: 9ab4d...071 Det er det første ja Anonymkode: a432d...bf9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det første ja Anonymkode: a432d...bf9 Noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre ifht Facebook? Går hverken å be om nytt passord eller resette kontoen. Jeg får bare tilsendt koder og beskjed om at det er tastet for mange koder og prøv igjen senere, slik har det vært i over ett døgn nå :-( Anonymkode: a432d...bf9
Drakan Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg slettet en gang min første facebook konto når den ble hacket. Opprettet en ny og fikk den gamle kontoen slettet. Litt roundabout, men fikk løst det raskest slik. Den "gamle" prøvde å raportere meg, men jeg kunne bevise hvem jeg var. Så... kan være en løsning.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 Endre passord på mail og facebook. Kjør en virusscan. I tilfelle det er slik de får tak i passordet ditt. Det jeg ville ha gjort er. Endre passord på mail og facebook. Lag ny mail og bytt mail på facebook. Anonymkode: 32827...8f2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, Drakan skrev: Jeg slettet en gang min første facebook konto når den ble hacket. Opprettet en ny og fikk den gamle kontoen slettet. Litt roundabout, men fikk løst det raskest slik. Den "gamle" prøvde å raportere meg, men jeg kunne bevise hvem jeg var. Så... kan være en løsning. Men da mister jeg jo alt jeg har der? Jeg trenger å logge meg inn for å få en oversikt over all aktivitet også. Anonymkode: a432d...bf9
Drakan Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da mister jeg jo alt jeg har der? Jeg trenger å logge meg inn for å få en oversikt over all aktivitet også. Anonymkode: a432d...bf9 Da kontatker du facebook og ber de låse kontoen din. Så kan du ordne det når du er på trygt nettverk igjen hjemme. ALDRI bruk nett i utlandet, med mindre det er på hotellet ditt. Håper du ikke har vært dum nok til å bruke banken på usikkert nettverk. :/ Er lett å skje at man ikke tenker over det, men er mange som utnytter naive mennesker som tror det beste om andre. Om du har telefon, slå av wifi når du er ute fra hotellet. Man kan stjele mye info ved å lage et falskt gratis nettverk. Jeg innstiller f.eks alltid slik at jeg ikke kan loge meg inn uten telefon godkjenning på alt jeg har online. Og gjør sånn at all innlogging må skje via godkjente ip adresser.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Skrevet 2. oktober 2017 45 minutter siden, Drakan skrev: Da kontatker du facebook og ber de låse kontoen din. Så kan du ordne det når du er på trygt nettverk igjen hjemme. ALDRI bruk nett i utlandet, med mindre det er på hotellet ditt. Håper du ikke har vært dum nok til å bruke banken på usikkert nettverk. :/ Er lett å skje at man ikke tenker over det, men er mange som utnytter naive mennesker som tror det beste om andre. Om du har telefon, slå av wifi når du er ute fra hotellet. Man kan stjele mye info ved å lage et falskt gratis nettverk. Jeg innstiller f.eks alltid slik at jeg ikke kan loge meg inn uten telefon godkjenning på alt jeg har online. Og gjør sånn at all innlogging må skje via godkjente ip adresser. Jeg har sendt Mail til Facebook men ikke fått svar enda, behandlingstiden er visst 2-3 uker 🙀 Jeg har en svært god anelse om hvem personen er dessverre og det blir levert anmeldelse i morgen så forhåpentligvis politiet kan få utlevert navnet på personen IP adressen er registrert på. Dette er ingen tilfeldig hacking pga usikkert nett. Jeg har trodd det har vært sikkert da jeg aldri har kunnet logget meg på fra ukjente enheter uten koden fra Tlf min. Det denne personen har gjort er å be om tilbakestilling av passordet mitt hos face for så å gått på mailen min hvor koden har blitt sendt, og så logget seg på face. Må definitivt ha to-trinns verifisering på profilen min selv om jeg tenkte at det var trygt nok. Jeg var i utlandet men personen har logget seg på fra hjembyen min i Norge. Hovedproblemet nå er at jeg ikke får tilgang til facebooken min og at denne personen nok har gått gjennom alt privat jeg har på Mail og Facebook :-( Anonymkode: a432d...bf9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #15 Skrevet 2. oktober 2017 Kontoen din er sannsynligvis stengt nå pga mistenksom aktivitet siden du får opp at koden er ugyldig. Med andre ord kommer ikke den andre personen inn heller. Men få en venn til å skrive til din facebook "Hei <fornavn etternavn på snoker> la <ditt navn> få tilbake kontoen ellers blir du poltianmeldt", Har du en anelse om hvem det er så er det nok den personen. Med mindre du er veldig rik eller kjent. Mitt tips: Bruk en annen data på et annet nettverk. Prøv noen dager å logge inn. Om du lykkes, aktiver two factor auth MED EN GANG. Og for guds skyld skift passord på eposten din fra en annen data på annet nettverk. Det er første bud! Anonymkode: 786d0...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #16 Skrevet 2. oktober 2017 Og ta din data offline og installer siste versjon av antivirus med minnepenn. Anonymkode: 786d0...dd8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #17 Skrevet 3. oktober 2017 Men hvorfor har du aldri endret passord på mailen din? Anonymkode: d463b...192
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #18 Skrevet 3. oktober 2017 56 minutes ago, AnonymBruker said: Men hvorfor har du aldri endret passord på mailen din? Anonymkode: d463b...192 To trinns autorisering på Mail er også lurt. Selv om Facebook ikke fungerer akkurat nå, så kan du i hvert fall forhindre at noen hacker den igjen om du har på ekstra sikring på e-posten. Anonymkode: 8a064...edf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #19 Skrevet 3. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: To trinns autorisering på Mail er også lurt. Selv om Facebook ikke fungerer akkurat nå, så kan du i hvert fall forhindre at noen hacker den igjen om du har på ekstra sikring på e-posten. Anonymkode: 8a064...edf Takk, Jeg holder på å bytte Mail til en helt annen adresse nå, skal sette på verifiseringen i mellomtiden. Anonymkode: a432d...bf9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #20 Skrevet 11. oktober 2017 På 1.10.2017 den 22.15, AnonymBruker skrev: Gjentatte ganger gjennom helgen får jeg notification om at en data med Firefox er innlogget. Jeg har IP adressen. Jeg logger ut og skifter passord også går der bare ett par timer før det er det samme igjen. Bare i dag måtte jeg skifte passord to ganger. Sist gang var jeg nok så stresset at jeg rett og slett har glemt passordet mitt. Uheldigvis Fikk jeg nok en gang beskjed om at firefoxen var pålogget og jeg logget da ut for å skifte passord. Når jeg trykker på glemt passord får jeg tilsendt en kode av Facebook men det står bare ugyldig når jeg taster den inn. Hva gjør jeg med dette? Noe lignende skjedde for ett par år siden og det ble da tatt screenshot av noen av samtalene mine og sendt til diverse personer. Kan jeg anmelde dette i morgen for å gå info om hvem som eier IP adressen? Har prøvd på nettet men finner kun ut av hvilken by den er lokalisert i. Hvordan kan personen klare å logge seg inn med alle de forskjellige passordene jeg har hatt gjennom helgen? Føles ufattelig invaderende :1( :Setter STOR pris på all hjelp. Anonymkode: a432d...bf9 Rart. Jeg får denne beskjeden: «Noen har forsøkt å logge seg på din Google-chrome enhet», eller noe i den duren. 😬 Det kan hende at noen bytter passordet ditt? Jeg tror noen gjør det med meg for det blir byttet uten at jeg eller noen jeg kjenner godt gidder å gjøre det. 😬 Det er jo kjempe enkelt. Hvis noen kan mailen eller facebooken din det enkelt og greit å trykke på reset passord eller «få tilsendt nytt passord» så får de den beskjeden hele tiden. Men om dette er hacking vet jeg ikke. 🙂 Anonymkode: 16efa...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå