AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har i det siste begynt å trene regelmessig og jeg er så sinnsykt sulten hele tida. Føler jeg aldri blir mett. Spiser store og næringsrike måltider, men blir bare sulten igjen med en gang. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal løse dette.. Noen erfaringer? Anonymkode: 75571...420
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Hva er det du spiser da? Men det er da ikke uvanlig at det skjer en endring når man begynner å trene mer jevnlig. Anonymkode: 42f78...6eb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Ja, som den over sier; hva spiser du? Anonymkode: b4eaa...ac9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du spiser da? Men det er da ikke uvanlig at det skjer en endring når man begynner å trene mer jevnlig. Anonymkode: 42f78...6eb I dag har jeg feks spist dette: Frokost: Tre brødskiver med makrell i tomat Lunsj: Tre brødskiver med fårepølse Middag: Fiskesuppe med mye fisk i Kveldsmat: Fire knekkebrød med philadelphia ost Brødet er av typen grov, med 65% grovhet, tror jeg. Anonymkode: 75571...420
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag har jeg feks spist dette: Frokost: Tre brødskiver med makrell i tomat Lunsj: Tre brødskiver med fårepølse Middag: Fiskesuppe med mye fisk i Kveldsmat: Fire knekkebrød med philadelphia ost Brødet er av typen grov, med 65% grovhet, tror jeg. Anonymkode: 75571...420 Dette er jo ikke detaljrikt, men jeg ser ikke så mye proteiner og grønnsaker. Lite variert, også; seks brødskiver og fire knekkebrød. Anonymkode: b4eaa...ac9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Mindre korn, mer fett, proteiner og grønt. Synes ikke det ser ut som hverken store eller næringsrike måltid. Skal du spise brød så bak selv, ikke stol helt på den grovhetsskalaen. Mer pålegg, mindre skiver. Anonymkode: 42f78...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke detaljrikt, men jeg ser ikke så mye proteiner og grønnsaker. Lite variert, også; seks brødskiver og fire knekkebrød. Anonymkode: b4eaa...ac9 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mindre korn, mer fett, proteiner og grønt. Synes ikke det ser ut som hverken store eller næringsrike måltid. Skal du spise brød så bak selv, ikke stol helt på den grovhetsskalaen. Mer pålegg, mindre skiver. Anonymkode: 42f78...6eb Jeg har ikke råd til å spise så mye annet enn brød. Både knekkebrød og grovt brød er billig. Det er kanskje ikke så mye grønnsaker i dagens måltider, men jeg spiser jo vanligvis det. Blomkål, brokkoli, gulrøtter. Anonymkode: 75571...420
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til å spise så mye annet enn brød. Både knekkebrød og grovt brød er billig. Det er kanskje ikke så mye grønnsaker i dagens måltider, men jeg spiser jo vanligvis det. Blomkål, brokkoli, gulrøtter. Anonymkode: 75571...420 Hva har du som matbudsjett for en måned? Ville likevel forsøkt å bake selv for å få mer næring, både knekkebrød og brød. Egg, kylling ol trenger ikke være dyrt, du kan kjøpe de billige merkene hvis det er det økonomien din tilsier. Om det finnes type «innvandrerbutikk» der du bor kan du få korn, gryn, diverse frø, krydder, grønnsaker osv billigere der enn på rema. Kan like godt kjøpe frosne grønnsaker fremfor ferske som er dyrere. Handler du på nett kan du få en del «tilskudd» billigere, som proteinpulver, mct olje, collagen osv som gjør måltidene mer næringsrike og næringstette. Bruk smør og oljer når du lager mat, nøtter og mandler som snacks. Anonymkode: 42f78...6eb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til å spise så mye annet enn brød. Både knekkebrød og grovt brød er billig. Det er kanskje ikke så mye grønnsaker i dagens måltider, men jeg spiser jo vanligvis det. Blomkål, brokkoli, gulrøtter. Anonymkode: 75571...420 Det er ikke så lett for oss å vite at du vanligvis spiser det når du ikke skriver det. Bønner, linser og kikerter er ikke dyrt, proteinrikt og metter derfor lenge. Det er også billigere å lage brød og knekkebrød selv. Egg trenger heller ikke vært dyrt. Tror kanskje du må tilegne deg mer kunnskap om mat. Anonymkode: b4eaa...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lett for oss å vite at du vanligvis spiser det når du ikke skriver det. Bønner, linser og kikerter er ikke dyrt, proteinrikt og metter derfor lenge. Det er også billigere å lage brød og knekkebrød selv. Egg trenger heller ikke vært dyrt. Tror kanskje du må tilegne deg mer kunnskap om mat. Anonymkode: b4eaa...ac9 Jeg spiser både egg, bønner, linser og kikerter. Jeg har kunnskap om mat, og vet hva som finnes av næring i de ulike produktene. Det betyr ikke at jeg spiser alle hver dag. Jeg kan ikke å bake og har heller ikke utstyret til å gjøre det. Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg bør spise som jeg ikke spiser. Det eneste måtte vel være mer rent kjøtt, men jeg er ikke så veldig glad i det og spiser mest kjøttdeig hvis jeg spiser kjøtt. Anonymkode: 75571...420
debattanten Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser både egg, bønner, linser og kikerter. Jeg har kunnskap om mat, og vet hva som finnes av næring i de ulike produktene. Det betyr ikke at jeg spiser alle hver dag. Jeg kan ikke å bake og har heller ikke utstyret til å gjøre det. Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg bør spise som jeg ikke spiser. Det eneste måtte vel være mer rent kjøtt, men jeg er ikke så veldig glad i det og spiser mest kjøttdeig hvis jeg spiser kjøtt. Anonymkode: 75571...420 Du kan trøste deg med at kjøttdeig ikke et bearbeidet annet enn at de er kvernet kjøtt. Blir som å spise vanlig kjøtt. Syns det virker som du spise bra, men spørs om det et nok med hensyn til treningen. Har du oversikt over kaloriinntak og hvor mye du trener? Jeg tror du spiser for lite sånn helt enkelt. Mengden må opp. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Skrevet 2. oktober 2017 28 minutter siden, debattanten skrev: Du kan trøste deg med at kjøttdeig ikke et bearbeidet annet enn at de er kvernet kjøtt. Blir som å spise vanlig kjøtt. Syns det virker som du spise bra, men spørs om det et nok med hensyn til treningen. Har du oversikt over kaloriinntak og hvor mye du trener? Jeg tror du spiser for lite sånn helt enkelt. Mengden må opp. Har ikke noe oversikt over det, nei. Litt vanskelig å beregne kalorier ut, men ligger vel på ca 2000 ifølge pulsklokka mi. Men vet ikke om den er helt rett da. Skal prøve å se om jeg får en oversikt over inntak. Anonymkode: 75571...420
debattanten Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe oversikt over det, nei. Litt vanskelig å beregne kalorier ut, men ligger vel på ca 2000 ifølge pulsklokka mi. Men vet ikke om den er helt rett da. Skal prøve å se om jeg får en oversikt over inntak. Anonymkode: 75571...420 Kan være verdt å sjekke ut en BMR kalkulator. Bare Google også finner du. Gir ofte en god pekepinn på kalorier kroppen trenger
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Skrevet 2. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser både egg, bønner, linser og kikerter. Jeg har kunnskap om mat, og vet hva som finnes av næring i de ulike produktene. Det betyr ikke at jeg spiser alle hver dag. Jeg kan ikke å bake og har heller ikke utstyret til å gjøre det. Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg bør spise som jeg ikke spiser. Det eneste måtte vel være mer rent kjøtt, men jeg er ikke så veldig glad i det og spiser mest kjøttdeig hvis jeg spiser kjøtt. Anonymkode: 75571...420 Fullstendig umulig får meg å vite når du ikke skriver det. Anonymkode: b4eaa...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå