Gå til innhold

Sulten av trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste begynt å trene regelmessig og jeg er så sinnsykt sulten hele tida. Føler jeg aldri blir mett. Spiser store og næringsrike måltider, men blir bare sulten igjen med en gang. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal løse dette.. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 75571...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du spiser da? 

Men det er da ikke uvanlig at det skjer en endring når man begynner å trene mer jevnlig.

Anonymkode: 42f78...6eb

Skrevet

Ja, som den over sier; hva spiser du?

Anonymkode: b4eaa...ac9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du spiser da? 

Men det er da ikke uvanlig at det skjer en endring når man begynner å trene mer jevnlig.

I dag har jeg feks spist dette:

Frokost: Tre brødskiver med makrell i tomat

Lunsj: Tre brødskiver med fårepølse 

Middag: Fiskesuppe med mye fisk i

Kveldsmat: Fire knekkebrød med philadelphia ost

Brødet er av typen grov, med 65% grovhet, tror jeg. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg feks spist dette:

Frokost: Tre brødskiver med makrell i tomat

Lunsj: Tre brødskiver med fårepølse 

Middag: Fiskesuppe med mye fisk i

Kveldsmat: Fire knekkebrød med philadelphia ost

Brødet er av typen grov, med 65% grovhet, tror jeg. 

Dette er jo ikke detaljrikt, men jeg ser ikke så mye proteiner og grønnsaker. Lite variert, også; seks brødskiver og fire knekkebrød.

Skrevet

Mindre korn, mer fett, proteiner og grønt.

Synes ikke det ser ut som hverken store eller næringsrike måltid. Skal du spise brød så bak selv, ikke stol helt på den grovhetsskalaen. Mer pålegg, mindre skiver. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke detaljrikt, men jeg ser ikke så mye proteiner og grønnsaker. Lite variert, også; seks brødskiver og fire knekkebrød.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mindre korn, mer fett, proteiner og grønt.

Synes ikke det ser ut som hverken store eller næringsrike måltid. Skal du spise brød så bak selv, ikke stol helt på den grovhetsskalaen. Mer pålegg, mindre skiver. 

Jeg har ikke råd til å spise så mye annet enn brød. Både knekkebrød og grovt brød er billig. 

Det er kanskje ikke så mye grønnsaker i dagens måltider, men jeg spiser jo vanligvis det. Blomkål, brokkoli, gulrøtter. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke råd til å spise så mye annet enn brød. Både knekkebrød og grovt brød er billig. 

Det er kanskje ikke så mye grønnsaker i dagens måltider, men jeg spiser jo vanligvis det. Blomkål, brokkoli, gulrøtter. 

Hva har du som matbudsjett for en måned? 

Ville likevel forsøkt å bake selv for å få mer næring, både knekkebrød og brød. Egg, kylling ol trenger ikke være dyrt, du kan kjøpe de billige merkene hvis det er det økonomien din tilsier. Om det finnes type «innvandrerbutikk» der du bor kan du få korn, gryn, diverse frø, krydder, grønnsaker osv billigere der enn på rema. Kan like godt kjøpe frosne grønnsaker fremfor ferske som er dyrere. 

Handler du på nett kan du få en del «tilskudd» billigere, som proteinpulver, mct olje, collagen osv som gjør måltidene mer næringsrike og næringstette. Bruk smør og oljer når du lager mat, nøtter og mandler som snacks. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett for oss å vite at du vanligvis spiser det når du ikke skriver det. Bønner, linser og kikerter er ikke dyrt, proteinrikt og metter derfor lenge. Det er også billigere å lage brød og knekkebrød selv. Egg trenger heller ikke vært dyrt. Tror kanskje du må tilegne deg mer kunnskap om mat.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så lett for oss å vite at du vanligvis spiser det når du ikke skriver det. Bønner, linser og kikerter er ikke dyrt, proteinrikt og metter derfor lenge. Det er også billigere å lage brød og knekkebrød selv. Egg trenger heller ikke vært dyrt. Tror kanskje du må tilegne deg mer kunnskap om mat.

Jeg spiser både egg, bønner, linser og kikerter. 

Jeg har kunnskap om mat, og vet hva som finnes av næring i de ulike produktene. Det betyr ikke at jeg spiser alle hver dag. 

Jeg kan ikke å bake og har heller ikke utstyret til å gjøre det. 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg bør spise som jeg ikke spiser. Det eneste måtte vel være mer rent kjøtt, men jeg er ikke så veldig glad i det og spiser mest kjøttdeig hvis jeg spiser kjøtt. 

Skrevet

Jeg har kunnskap om mat, og vet hva som finnes av næring i de ulike produktene. Det betyr ikke at jeg spiser alle hver dag. 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg bør spise som jeg ikke spiser. Det eneste måtte vel være mer rent kjøtt, men jeg er ikke så veldig glad i det og spiser mest kjøttdeig hvis jeg spiser kjøtt. 

Du kan trøste deg med at kjøttdeig ikke et bearbeidet annet enn at de er kvernet kjøtt. Blir som å spise vanlig kjøtt. :) 

Syns det virker som du spise bra, men spørs om det et nok med hensyn til treningen.

Har du oversikt over kaloriinntak og hvor mye du trener? Jeg tror du spiser for lite sånn helt enkelt. Mengden må opp.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, debattanten skrev:

Du kan trøste deg med at kjøttdeig ikke et bearbeidet annet enn at de er kvernet kjøtt. Blir som å spise vanlig kjøtt. :) 

Syns det virker som du spise bra, men spørs om det et nok med hensyn til treningen.

Har du oversikt over kaloriinntak og hvor mye du trener? Jeg tror du spiser for lite sånn helt enkelt. Mengden må opp.

Har ikke noe oversikt over det, nei. Litt vanskelig å beregne kalorier ut, men ligger vel på ca 2000 ifølge pulsklokka mi. Men vet ikke om den er helt rett da.

Skal prøve å se om jeg får en oversikt over inntak.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe oversikt over det, nei. Litt vanskelig å beregne kalorier ut, men ligger vel på ca 2000 ifølge pulsklokka mi. Men vet ikke om den er helt rett da.

Skal prøve å se om jeg får en oversikt over inntak.

Kan være verdt å sjekke ut en BMR kalkulator. Bare Google også finner du. Gir ofte en god pekepinn på kalorier kroppen trenger :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullstendig umulig får meg å vite når du ikke skriver det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...