Gjest Tiny i.i. Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Får en kontantstøtte uavhengig av om dagmamman er svart eller hvit? Mister en den bare dersom ungen går i barnehage? Når bør en begynne å lete etter dagmamma? 2-3 mnd før man trenger? Tidligere? Senere?
Gjest Turi Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Du må søke kontantstøtte. Du kan få det om du ikke har barn som går i barnehage med statsstøtte.
Trixi Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Husk at familiebarnehager også får statsstøtt og da mister man kontantstøtte. Går barnet i park beholder man den, Jeg vill vært tidlig ute med å finne dagmamma. Forhørt meg litt rundt om det er noen som kjenner noen osv for å få litt referanser. Da slipper du kanskje å levere barnet ditt til noen du ikke aner noe om. Det kommer jo litt an på hvor du bor og hvor mange dagmammaer som finnes, men jeg vet at her hvor vi bor blir de som allerede er dagmamma ringt til både titt og ofte og spurt om de har plass til en til. En annen fordel med å være tidlig ute er at hvis man ikke kjenner dagmammaen fra før så kan man bruke tiden å bli kjent og barnet blir trygg på henne før du må forlate h*n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå