AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 På puten min så sto det at den kan vaskes på 60 grader. Og jeg bare, hurra. Det er dun i den, kan den puttes i tørketrommelen, eller ødelegger jeg den mer da (den er nok allerede ødelagt). Den er tung som bly nå. Anonymkode: 85ae6...a3c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Dun skal tromles med tennisballer, og ristes kraftig. Anonymkode: 35174...b14 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dun skal tromles med tennisballer, og ristes kraftig. Anonymkode: 35174...b14 Ok. Da vet man det da. Jeg får anskaffe meg tennisballer da, så er den redda. Den var faktisk ganske dyr. Anonymkode: 85ae6...a3c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 Dun bør alltid tørkes i tørketrommel,går utifra at det også står på vaskeanvisningen. Anonymkode: 9f592...292 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dun bør alltid tørkes i tørketrommel,går utifra at det også står på vaskeanvisningen. Anonymkode: 9f592...292 Ja, det er vel jeg som ble litt fortvilet og tenkte at nå er den ødelagt. Men takk for gode råd, nå er den redda. Anonymkode: 85ae6...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Legg inn noe som banker puta i tørketrommelen. Dette er viktig hvis ikke ødelegges puta. Et par rene sko? Anonymkode: 8080e...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Har vaska både dunputer og dunjakker uten å tromle dem. De blir harde når vasken er ferdig. Jeg tørker dem flatt og rister på dem innimellom. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt Anonymkode: 41ac1...a73
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vel jeg som ble litt fortvilet og tenkte at nå er den ødelagt. Men takk for gode råd, nå er den redda. Anonymkode: 85ae6...a3c Er den fortsatt våt? Anonymkode: 9f592...292
Ulven Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 Hiv den i tørketrommelen nå med en gang. Tørker duna vil det bli vanskelig å få de fra hverandre. Jeg bruker et par gamle joggesko som er vasket, siden det slår mer enn tennisballer. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er den fortsatt våt? Anonymkode: 9f592...292 Ja. Og alt dunet er bare på den ene siden i klumper. Jeg regner med at tørketrommelen gir puten et lite trøkk så dem blir seg selv igjen. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vaska både dunputer og dunjakker uten å tromle dem. De blir harde når vasken er ferdig. Jeg tørker dem flatt og rister på dem innimellom. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt Anonymkode: 41ac1...a73 Så jeg skal bare være tålmodig da? Jeg gjør jo det, men hvor hard og hvor mye skal jeg riste den og hvor lenge må den tørke? Anonymkode: 85ae6...a3c
Leo Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg vasker både dunputer og -dyner jevnlig og de er blytunge når man tar dem ut av maskinen, men hvis man kjører dem i tørketrommel blir de gode som nye. Fungerer å tørke dem flatt og riste underveis også, men da bør man passe på at det er varmt nok (Ikke direkte sollys!) slik at de tørker raskt for tar det for lang tid blir de "sure" og lukter ikke godt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, Ulven skrev: Hiv den i tørketrommelen nå med en gang. Tørker duna vil det bli vanskelig å få de fra hverandre. Jeg bruker et par gamle joggesko som er vasket, siden det slår mer enn tennisballer. Smart. Ja, det var mange gode råd. Til senere også. Hilsen en gryende husmor. Anonymkode: 85ae6...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, Leo skrev: Jeg vasker både dunputer og -dyner jevnlig og de er blytunge når man tar dem ut av maskinen, men hvis man kjører dem i tørketrommel blir de gode som nye. Fungerer å tørke dem flatt og riste underveis også, men da bør man passe på at det er varmt nok (Ikke direkte sollys!) slik at de tørker raskt for tar det for lang tid blir de "sure" og lukter ikke godt. Aha! Anonymkode: 85ae6...a3c 1
Leo Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Og alt dunet er bare på den ene siden i klumper. Jeg regner med at tørketrommelen gir puten et lite trøkk så dem blir seg selv igjen. Så jeg skal bare være tålmodig da? Jeg gjør jo det, men hvor hard og hvor mye skal jeg riste den og hvor lenge må den tørke? Anonymkode: 85ae6...a3c Hvis du har tilgang til tørketrommel er det absolutt å anbefale! Og husk å kjøre den lenge nok slik at den er helt tørr inni også. Ta den gjerne ut og rist litt underveis. Jeg synes det fungerer bedre enn tennisballer og lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Og alt dunet er bare på den ene siden i klumper. Jeg regner med at tørketrommelen gir puten et lite trøkk så dem blir seg selv igjen. Så jeg skal bare være tålmodig da? Jeg gjør jo det, men hvor hard og hvor mye skal jeg riste den og hvor lenge må den tørke? Anonymkode: 85ae6...a3c Ville fått den i tørketrommel med en gang, våt dun som blir liggende i klumper kan det bli stygg lukt i. Bruk noe annet enn tennisballer, tøysko eller lignende. Bruk middels temp og ta ut hvert 30 min og rist den godt Anonymkode: 9f592...292 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #16 Skrevet 1. oktober 2017 Det tar ofte lang tid å få den tørr, tre-fire tromlinger på min maskin. Men den blir som ny! Anonymkode: 0fd9f...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #17 Skrevet 1. oktober 2017 Det er helt normalt, det er slik dunputer er når de er vasket. Kast den i tørketrommelen, og ta den ut innimellom å rist den. Jeg har heller ingen tennisball, det holder fint å ta den ut å riste selv. Anonymkode: 91b2e...f06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå