Gå til innhold

Ryggsmerter ved lungebetennelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer jaggu på om jeg har fått lungebetennelse. Jeg har vært syk i to uker nå og er helt tappa for energi. Hoster slimklumper og det har jeg gjort i en drøy uke nå. Det surkler godt når jeg hoster. Har ikke voldsomt feber men nedsatt allmentilstand. 

Jeg er «aldri» syk og de få gangene jeg blir syk, går det fort over. Jeg har høy tålegrense for feber og smerter også. 

Men nå plages jeg av en udefinerbar smerte i øvre del av ryggen. Vanligvis får jeg fort låsninger men dette sprer seg større utover og smerten er jevnt fordelt utover hele ryggen. Ikke bare områdene med låsninger. En låsning klarer jeg uansett enkelt å hanskes opp med. 

Smerten kan jo komme av at jeg ikke har trent på over to uker men smerten er ukjent. 

Er det vanlig at man kan få smerter i rygg, og ikke bryst, ved lungebetennelse? 

Anonymkode: 12c28...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er et av symptomene på pneumoni. Er slimet du hoster opp klart eller farget (grønt, gult)? Du burde oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går noe hoste-greier også. En virus tror jeg.

Jeg plukket det opp på et offentlig sted, og jeg trodde jeg skulle hoste på meg ribbensbrudd. Var så øm og støl i magemuskler og ryggmuskler at det var direkte vondt. Hostet og hostet, natt og dag i en uke. Pep i meg som en lekk sekkepipe hver gang jeg forsøkte å trekke pusten. Ikke artig, men etter en uke var det plutselig borte :blink:

Anonymkode: 391f4...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimet er gulbrunt og ekkelt. Jeg hoster ikke så ille men det jeg hoster er slimete. Og det surkler. Så smertene er ikke relatert til slitne hostemuskler. 

Jeg får ta en prat med legen. Lite gira på lege, men siden dette har vart så lenge så burde jeg vel? Ikke så gira på antibiotikaene heller. 

Anonymkode: 12c28...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha penicillin. Hvis du har lungebetennse, kan du få dobbelsidig lungebetennelse. Og du blir ikke frisk av deg selv. Du MÅ spytte ut slimet. Jeg hadde lungebetennelse i 8 måneder. Ble innlagt på sykehus tilslutt. Og lagt i respirator da lungene mine kollapset. Gå til legen du. 

Anonymkode: 87d0d...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...