Gjest mummi Skrevet 4. august 2002 #1 Skrevet 4. august 2002 skal gifte meg snart og venter mensen under bryllupet ,og dette kunne jeg gjærne unngå. bruker trionetta 28 tabletter i mnd. har fått fortalt av legen før om hvordan jeg gjør dette men det er glemt. er det noen der ute som har gjort dette ør.
Henna Skrevet 4. august 2002 #2 Skrevet 4. august 2002 Begynn på det nye brettet den dagen du egentlig skal starte på juksepillene(de hvite)
Gjest Diva Skrevet 5. august 2002 #3 Skrevet 5. august 2002 Hvis man skal utsette mensen og bruker Trionetta 28, skal man den dagen man egentlig begynner på de HVITE placebo-pillene, ta et nytt brett og gå rett på de GULE pillene der også. Ikke på de første mørkebrune pillene. Klem fra Kattepus som synes mensutsettelse er utrolig praktisk :D
Gjest Diva Skrevet 5. august 2002 #4 Skrevet 5. august 2002 NB : Det skal også stå på pakningsvedlegget så vidt jeg vet :D
Sitri Skrevet 5. august 2002 #5 Skrevet 5. august 2002 Kattepus har rett, man skal gå rett på de gule pillene på neste brett. Sånn er det med det merket jeg bruker og, men det står ikke noe om utsettelse av mensen på bruksanvisningen.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2002 #6 Skrevet 5. august 2002 Visste ikke at en skulle gå direkte på de gule pillene i steden for de hvite. Har forsøvet mensen 2 ganger tidligere og da begynte jeg på nytt brett i stedenfor å ta "lurepillene". Dette gikk helt fint. Lykke til!!! Lene
Guess What! Skrevet 7. august 2002 #7 Skrevet 7. august 2002 Blir irritert når det ikke står på pakken. Det er jo så forferdelig mangen som lurer på dette! =) De som har 21 piller da? Ja..... tror vi også begynner på de gule.. dette har jeg gjort før. ble litt overaska, men de funka!
Gjest Diva Skrevet 8. august 2002 #8 Skrevet 8. august 2002 Dette med mensutsettelse med p-piller har jeg strevd med å finne ut av selv og. Jobbet en tid hos gynekolog, og en dag vi bare skulle rydde og vaske og sortere der, fant jeg en brosjyre som heter Start Smart om Trionetta 28. Tok selvfølgelig en med meg (disse skal egentlig deles ut til pasienter som får p-piller for 1.gang, men de lå bare å støvet bort). Denne er veldig praktisk, med mye info som ikke står på pakningsvedlegget, og jeg foreslår at dere som lurer, spør legen / gynekologen deres om en brosjyre om p-pillene. Det holder tydeligvis ikke med pakningsinnlegget. -Legemiddelbransjen, altså! Minns når p-pillen Yasmine kom, at jeg så brosjyrer på den, og gav en til en venninne som var interessert. Men har ikke sett om flere merker. Ring apotek/gynekolog/lege for mer info. Det er jo svært viktig å utsette på den rette måten. Ellers kan det jo bli kluzz :x Hvis dette ikke nytter, ta evt. kontakt med det legemiddelfirmaet som er produsent av pillene og spør om mere informasjon. De MÅ jo sitte på noe ? Lykke til :D
Pussicat Skrevet 8. august 2002 #9 Skrevet 8. august 2002 Hmm... Jeg har vært hos flere leger og fagfolk og spurt om nettopp dette. Jeg går også på Trionetta28. Og jeg har fått forskjellige svar av alle. Noen sier at den dagen man egentlig skal begynne på de hvite som man går på når man har mensen, skal man hoppe rett til neste brett på de røde. Mens andre sier at man skal fortsette på et nytt brett og ta de gule. Kanskje legene er like forvirra som oss?
Gjest desperat! Skrevet 8. august 2002 #10 Skrevet 8. august 2002 forvirra jeg også! Bruker også Trinordinol 21, og vil prøve dette med å slippe mensen!!! Jeg ringte til helsesøster, og fikk KLAR beskjed om en time hos en lege. Men jeg vil da ikke betale i dyre dommer, for å få et svar som jeg har alerede fått av henne (som jeg ikke husker lengre selvsakt :evil: ) Jeg er litt fortvila. Mensen kommer på lørdag, og jeg får alllddrrri time før den tid!! Håper går på trinordiol 21 og vil si noe om det til meg...
Gjest Diva Skrevet 8. august 2002 #11 Skrevet 8. august 2002 Desperat : Har legen din telefontid ? Prøv å ringe ham/henne? Sjokkerende at det er så dårlig informasjon om dette. Helsevesnet har mye rart for seg :-? Du kan evt. se på felleskatalogen.no eller annet helsenett ? Er det ingen gynekologer her inne på forumet da ? :-? OG det er IKKE nødvendig med time hos lege bare for et slikt lite spørsmål, helsesekretæren kan spørre legen for deg! Hilsen helsesekretær Kattepus :D
Gjest Diva Skrevet 8. august 2002 #12 Skrevet 8. august 2002 Pokker. Står ikke sånt i felleskatalogen heller !?!?!?!?!?!?! Jaja. Nei, bare prøv å ringe legen / gynekologen / apoteket.
Guess What! Skrevet 8. august 2002 #13 Skrevet 8. august 2002 he he he dette er rene forferdeligheten dette! Vi jenter lurer på mye rart- og får svar. Men det som er viktigst er det aaallldri noe svar på!
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #14 Skrevet 8. august 2002 Til dere som lurer: Det finnes jo flere steder på internett hvor leger svarer på spørsmål uten at du trenger legetime. F.eks. lommelegen og kvinnelegen (spesialister i gynekologi). Der er også oppskrifter på hvordan en utstter mensen med ulike p-pillemerker. Trionetta 21 og 28 er det samme, de hvite pillene sist i 28 pakningene er sukkerpiller for dem som ikke vil ha en uke pillepause og kan godt skylles i do. Oppskriften for å utsette med trionetta er å fortsette å ta de gule pillene så lenge du skal utsettemensen. Deretter tar man ei pillefri uke og fortsetter på nytt brett. Det nytter ikke å hoppe over den pillefrie uka og starte på de brune tablettene. Da kommer mensen likevel.
wondergirl Skrevet 8. august 2002 #15 Skrevet 8. august 2002 Sånn er det med Trinordiol også 21 også. Begynn rett på de gule. Prøvde å begynne rett på de røde en gang, men det ble bare rot, fikk mensen likevel, og hele "systemet" kom i ulage...
miss tiger Skrevet 8. august 2002 #16 Skrevet 8. august 2002 utsette mensen gjøres likt med både Trionetta 21 og 28 og Trinordiol 21 og 28. Trionetta og Trinordiol er to identiske piller, bare fra forskjellige firmaer... isteden for å begynne på de store, hvite placebo-pillene (28 ) eller en pillefri uke (21), skal man begynne på de GULE pillene, som egentlig er litt mer oransje synes jeg da.. og man skal uansett aldri utsette mensen i mer enn 10 dager i strekk Hilsen en apotektekniker
Guess What! Skrevet 8. august 2002 #17 Skrevet 8. august 2002 Kysser vår apotektekniker miss tiger for goood hjelp. da var jeg vertfall trygg. MEN... jeg er ike fornøyd enda jeg tar vel bare å "spiser" 7 GULE piller, før jeg starter på nytt brett? Jeg bruker 21! hilsen en VELdig takknemmelig
miss tiger Skrevet 11. august 2002 #18 Skrevet 11. august 2002 når du er ferdig med hele brettet, også de gule, hvis du skal da utsette mensen begynner du på de gule pillene på et nytt brett, betyr da at du må kaste de røde og hvite på det nye brettet. Så lenge du tar de gule utsetter du mensen, men da altså i maks. 10 dager. Så når du er klar til å få mensen, har du 7 pillefrie dager, før du begynner på et nytt brett. Håper det var forståelig og til hjelp
miss tiger Skrevet 11. august 2002 #19 Skrevet 11. august 2002 kanskje litt misforståelse av spørmålset her.. :oops: du lurte på om det var 7 gule piller du skulle ta når du utsatte mensen? du kan velge hvor lenge du vil utsette mensen, alt fra 1-10 dager!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå