VildeSv Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Hei Grunnet sykdom og noen urealistiske forsøk på å gjenreise et enkeltpersonforetak fra døden, sitter jeg igjen med høyere gjeld enn det jeg kan betjene fremover. Jeg skal i kontakt med en gjeldsrådgiver fra NAV om to uker, men kjenner jeg trenger noen avklaringer før den tid. Håper på forståelse. Boutgifter isoleres fra livsoppholdet, som enslig vil jeg få 8289 kroner, uavhengig av summen for leie av leilighet (8500 kroner). Har jeg forstått det riktig? Jeg har omsorgen for to barn i alderen 5 og 9 år. Er det slik at livsopphold og samværssatser skal regnes for hvert av barna, eller er det snakk om én sum? Uansett, summen blir 9302,- eller 4651,-. Regner selvsagt med at det er ingen andre enn meg selv som må følge med på satsene og melde inn endringer i tiden fremover. Vilde
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Er det snakk om at du skal inn under gjeldsrådgivning, har fått brev om utleggstrekk eller skal få stønad fra NAV? I hvilken forbindelse er det snakk om disse satsene? Uansett, boutgifter regnes som regel isolert fra livsoppholdssatser ja. Livsopphold og samværssatser regner pr. barn mener jeg. Anonymkode: 54308...bf2
VildeSv Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det snakk om at du skal inn under gjeldsrådgivning, har fått brev om utleggstrekk eller skal få stønad fra NAV? I hvilken forbindelse er det snakk om disse satsene? Uansett, boutgifter regnes som regel isolert fra livsoppholdssatser ja. Livsopphold og samværssatser regner pr. barn mener jeg. Anonymkode: 54308...bf2 Hei. Jeg forbereder meg på at det blir lønnstrekk og langvarig nedbetaling. Kontakter NAV i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå