AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Det er vel sånn at dersom man ikke består året og ligger 60 stp bak, så vil man ikke få mer lån og stipend fra lånekassen. Gjelder dette bare studiepoeng som er relevant for den utdanningen du tar? Da jeg var i militæret så fikk jeg 5 stp. Det har ingenting med de fagene jeg tar nå, men hvis jeg(hypotetisk sett) skulle stryke på alle eksamener og ikke bestå året, vil de 5 stp telle inn slik at jeg likevel ikke ligger 60 stp bak? Anonymkode: bdd4b...d16
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 4bbde...cdd Hvorfor ikke? Det står jo ikke noe spesifisert om at det er gjeldende studiepoeng? Anonymkode: bdd4b...d16
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Det står jo ikke noe spesifisert om at det er gjeldende studiepoeng? Anonymkode: bdd4b...d16 Det sier jo seg selv. Du får jo støtte for det gjeldende året. Det er ikke slik at man ikke trenger å ta noen studiepoeng det året dersom man har bestått 60 studiepoeng uten støtte tidligere. Lånekassen tar det vel for gitt at folk forstår dette. Anonymkode: 4bbde...cdd
Gjest Solsmil Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 nå vet ikke jeg hvordan det er med studiepoeng i militæret, men i utgangspunktet skal alle studiepoengene du har tatt telle. Lånekassen ser kun på bestått studiepoeng, ikke om de er relevante eller ikke. Og de ser på antall studiepoeng du har fått støtte til, versus antall studiepoeng du har bestått. Det er det som teller. (foresten er det MER enn 60 studiepoeng bak, altså kan du stryke i 60 studiepoeng og fortsatt ha rett til lån, men har du fått støtte til og strøket i 61 studiepoeng får du ikke støtte).
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, Solsmil skrev: nå vet ikke jeg hvordan det er med studiepoeng i militæret, men i utgangspunktet skal alle studiepoengene du har tatt telle. Lånekassen ser kun på bestått studiepoeng, ikke om de er relevante eller ikke. Og de ser på antall studiepoeng du har fått støtte til, versus antall studiepoeng du har bestått. Det er det som teller. (foresten er det MER enn 60 studiepoeng bak, altså kan du stryke i 60 studiepoeng og fortsatt ha rett til lån, men har du fått støtte til og strøket i 61 studiepoeng får du ikke støtte). Nei, de ser på antall studiepoeng man har fått støtte til, antall studiepoeng man har bestått og perioden man har bestått de. Anonymkode: 4bbde...cdd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de ser på antall studiepoeng man har fått støtte til, antall studiepoeng man har bestått og perioden man har bestått de. Anonymkode: 4bbde...cdd Dette stemmer ikke. Jeg bodde hjemme et år og fikk ikke støtte til de studiene jeg tok da. Så flyttet jeg hjemmefra, fikk støtte og strøk på masse. Jeg fikk både omgjort lån til stipend og fikk videre støtte fordi jeg hadde tatt en del studiepoeng uten støtte. Jeg fikk beskjed om at jeg lå i pluss på studiepoeng pga tidligere studier. Hvordan det er med studiepoeng fra militæret, vet jeg dog ikke noe om. Anonymkode: 86dd6...1e9 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke. Jeg bodde hjemme et år og fikk ikke støtte til de studiene jeg tok da. Så flyttet jeg hjemmefra, fikk støtte og strøk på masse. Jeg fikk både omgjort lån til stipend og fikk videre støtte fordi jeg hadde tatt en del studiepoeng uten støtte. Jeg fikk beskjed om at jeg lå i pluss på studiepoeng pga tidligere studier. Hvordan det er med studiepoeng fra militæret, vet jeg dog ikke noe om. Anonymkode: 86dd6...1e9 Fikk beskjed om at de studiepoengene skulle telle som alle andre studiepoeng, så tror ikke det skal være noen forskjell at de er tatt i militære fag. Anonymkode: bdd4b...d16
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed om at de studiepoengene skulle telle som alle andre studiepoeng, så tror ikke det skal være noen forskjell at de er tatt i militære fag. Anonymkode: bdd4b...d16 Da skal du ligge i pluss på studiepoeng, og har noe å gå på hvis du stryker. Anonymkode: 86dd6...1e9
Gjest Linaria Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 Alle poeng som du skulle fått studielån for, men hvor du valgt å ikke få det, teller. Jeg har selv tatt noen poeng utenom, og får ikke "rabatt" på forsinkelsen med alt når det ikke er fag Lånekassen ville gitt støtte til i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå