AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Er det noen her som har lest Renbergs Du er så lys og kunne tenke seg å gi meg et lite handlingsreferat av den? Etter å ha lest noen strålende anmeldelser bestemte jeg meg nemlig for å lese den, jeg som egentlig ikke leser samtidslitteratur, siden den virket så utrolig spennende. Dessverre viste det seg fort at Renbergs stemme rett og slett ikke er for meg, men jeg er fortsatt interessert i selve handlingen og hva som egentlig var greien med Steinar. Så ... Noen? Anonymkode: 8b104...58d
dansestjerna Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Er så lenge siden jeg leste den at jeg dessverre ikke kan gi deg noe referat. Husker bare hvordan boken bygde seg opp mot en løsning på hva det var med Steinar og at jeg likte boka veldig godt. Om du ikke likte stemmen (mener du lydbok?) så les den ... Eller mener du at du ikke liker måten Tore Renberg skriver på? Å få fortalt "cluet" vil ikke være i nærheten av opplevelsen ved å lese, men det vet du nok. Dessverre husker jeg ikke konkret, bare at boka var god.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Takk for svar! Jeg leste begynnelsen i en fysisk bok, så "stemmen" var bare i overkant blomstrete språk fra min side. Jeg synes Renbergs språk og setninger flyter veldig godt og jeg skjønner absolutt at han er godt likt, men for meg personlig er det noe altfor jovialt og "lettsindig" der. Det er vanskelig å sette fingeren på, og handler nok rett og slett bare om smak og behag. Jeg vet at jeg vil ruinere en eventuell senere lesning ved å få røpet slutten, men føler meg ganske sikker på at jeg ikke kommer til å gi den et nytt forsøk noen gang, så det er helt greit. Anonymkode: 8b104...58d 1
Studenten99 Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg informerer på forhånd om at dette er en SPOILER,(vet ikke om det var det du ønsket.) Men hvert fall,: det handler rett og slett om at den som skinner mest ofte kan være den som har det mørkest uten at noen får det med seg. Det sier derfor seg selv at Steinar egentlig har det veldig vondt inni seg og sliter psykisk. Uansett hvor god en menneskekjenner Jørgen er,klarer han ikke å lese Steinar. Om jeg ikke husker feil,tar Steinar livet sitt i slutten,og de finner en haug av dagboknotater som leseren får se,skrevet av han. Husker ikke om han hadde en spesiell diagnose,men en form for depresjon var det nok hvert fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå