Norre Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har inntrykk av at folk som jobber i det offentlige er latere og mindre dyktige enn folk som er ansatt i private virksomheter. Er dette en myte eller har det litt sannhet i seg?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 6 timer siden, Norre skrev: Jeg har inntrykk av at folk som jobber i det offentlige er latere og mindre dyktige enn folk som er ansatt i private virksomheter. Er dette en myte eller har det litt sannhet i seg? Min erfaring er ikke den samme som din. Jeg har jobbet mesteparten av mitt liv i privat sektor, men er nå i mer enn full jobb i kommunal sektor. Jeg ble ikke dummere den dagen jeg signerte kontrakt med en kommune Anonymkode: 94b51...609 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg gikk fra offentlig til privat virksomhet og ble overrasket over hvor mange dumme slackere jeg traff i det private. I det offentlige var både intelligensen og arbeidsmoralen mye høyere. Anonymkode: e6df0...151 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 Nå er det jo veldig mange ulike yrker. Jeg tror ikke alle som jobber i det offentlige er late og mindre kompetente enn de som jobber i det private. Og noen yrker er bare private og noen bare offentlige, og da kan man jo ikke sammenligne. Anonymkode: 624e4...46f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Det tror jeg ikke, nei - men mange som jobber i det private er jo gjerne mer karriereorienterte enn de som jobber i det offentlige. Typisk høyere lønn i det private. Anonymkode: 7c95a...b6f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Generelt så er de det. Det er klar sammenheng mellom lønnsnivå og intelligens, de beste betalte og mest intelligente jobber i det private. Finnes selvfølgelig unntak, men de som jobber i det offentlige er i snitt latere og mindre intelligente enn de som jobber i det privat. Anonymkode: bea41...92c
Norre Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2017 Godt å høre at jeg har litt feil inntrykk! 👍🏻🙂 Har opplevd det litt sånn at offentlige sykemelder seg og får puter under armene av staten, pga rettigheter herfra til månen. I tillegg har jeg trodd at man blir mer "usynlig" og slipper unna med slapp innsats. I privat sektor har jeg sett for meg at de ansatte må jobbe og levere i høyere grad, ellers åker man på huet og ræva ut. 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 Innen helse, så er jo ofte lønnen i det private dårligere, altså jobber jo ikke de dyktigste der. Jeg har blitt operert 3 ganger i mitt liv, 2 ganger privat og en gang offentlig. Den ene offentlige og private var store operasjoner, og på den private gjorde de så mye feil, og jeg måtte inn på offentlig sykehus, og gjennom en liten operasjon til. Den store operasjonen i det offentlige, så gjorde de en fantastisk jobb, og jeg hadde fysioterapeut 2 ganger om dagen, så i dag så har jeg ingen problemer etter den operasjonen. Og jeg kunne godt ha fått litt problemer. Den siste lille operasjonen privat gikk bra, og den var jeg fornøyd med. Jeg har selv jobbet mye i barnehage, og privat var verst, vi fikk ikke vikarer da folk var syke, og de skulle spare på alt, mens eieren bygde seg diger villa i Holmenkollen. Anonymkode: 19c1c...40d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 Det er rett og slett bare tull i min bransje hvertfall. Har jobbet i både privat og offentlig virksomhet og min erfaring er at det faktisk er motsatt. Jobber nå i offentlig virksomhet og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet rette opp feil, mase på at ting skal bli gjort etc. når vi til tider har forsøkt å outsource deler av oppdrag til privat bedrift. Anonymkode: 3ec25...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå