AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Hun flyttet inn og det virket som om pappa var lykkelig så at vi ikke kom 100% overens gjorde meg da ingenting. Men i løpet av 3 år har hun prøvd å presse meg ut av pappas liv, og helst i det skjulte mens ingen andre enn meg hører hva hun sier. Jeg er 26 og ser ingen grunn til å ta en krangel med dama så har svart mildt og gjort det hun ønsker som regel. Men å måtte avtale tid med faren min for å komme på besøk det gjør jeg ikke. Jeg er ikke der kun for å besøke han, har jo søsken der og. Siste året har vi hatt sterke uenigheter da hun tydelig ikke vil ha meg til stedet. Hvis jeg da spør pappa om enkelte ting hun sier så lyver hun til han og er sint på meg et par måneder i ettertid. Nå har hun flyttet ut, men de er fremdeles kjærester så jeg treffer henne ennå. Og da har jeg i ettertid fortalt pappa alt jeg har opplevd med henne disse tre årene som pappa ikke har fått med seg. Han har hatt sterke reaksjoner på hennes måte å snakke til meg på. Hun kommer innom i ny og ne, prater ikke til meg, men kjempe koselig med både nabo og samboeren min. Jeg tenker bare "jøss, kan du smile" liksom. Generelt er hun hyggelig mot alt av menn. Det har blitt stående igjen noen møbler og hun har lagt de ut på Finn. Hun hadde vist ikke turt å spørre meg om jeg ville kjøpe de. Og hun er så mild i stemmen da vi møttes sist, nesten på gråten og kjempe forsiktig rundt meg da pappa er der. Tips til å håndtere damen? Anonymkode: 4bc06...91e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Hun flyttet inn og det virket som om pappa var lykkelig så at vi ikke kom 100% overens gjorde meg da ingenting. Men i løpet av 3 år har hun prøvd å presse meg ut av pappas liv, og helst i det skjulte mens ingen andre enn meg hører hva hun sier. Jeg er 26 og ser ingen grunn til å ta en krangel med dama så har svart mildt og gjort det hun ønsker som regel. Men å måtte avtale tid med faren min for å komme på besøk det gjør jeg ikke. Jeg er ikke der kun for å besøke han, har jo søsken der og. Siste året har vi hatt sterke uenigheter da hun tydelig ikke vil ha meg til stedet. Hvis jeg da spør pappa om enkelte ting hun sier så lyver hun til han og er sint på meg et par måneder i ettertid. Nå har hun flyttet ut, men de er fremdeles kjærester så jeg treffer henne ennå. Og da har jeg i ettertid fortalt pappa alt jeg har opplevd med henne disse tre årene som pappa ikke har fått med seg. Han har hatt sterke reaksjoner på hennes måte å snakke til meg på. Hun kommer innom i ny og ne, prater ikke til meg, men kjempe koselig med både nabo og samboeren min. Jeg tenker bare "jøss, kan du smile" liksom. Generelt er hun hyggelig mot alt av menn. Det har blitt stående igjen noen møbler og hun har lagt de ut på Finn. Hun hadde vist ikke turt å spørre meg om jeg ville kjøpe de. Og hun er så mild i stemmen da vi møttes sist, nesten på gråten og kjempe forsiktig rundt meg da pappa er der. Tips til å håndtere damen? Anonymkode: 0e0e0...b0c Vær snill mot henne? Anonymkode: 7cca0...d8d 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Hun flyttet inn og det virket som om pappa var lykkelig så at vi ikke kom 100% overens gjorde meg da ingenting. Men i løpet av 3 år har hun prøvd å presse meg ut av pappas liv, og helst i det skjulte mens ingen andre enn meg hører hva hun sier. Jeg er 26 og ser ingen grunn til å ta en krangel med dama så har svart mildt og gjort det hun ønsker som regel. Men å måtte avtale tid med faren min for å komme på besøk det gjør jeg ikke. Jeg er ikke der kun for å besøke han, har jo søsken der og. Siste året har vi hatt sterke uenigheter da hun tydelig ikke vil ha meg til stedet. Hvis jeg da spør pappa om enkelte ting hun sier så lyver hun til han og er sint på meg et par måneder i ettertid. Nå har hun flyttet ut, men de er fremdeles kjærester så jeg treffer henne ennå. Og da har jeg i ettertid fortalt pappa alt jeg har opplevd med henne disse tre årene som pappa ikke har fått med seg. Han har hatt sterke reaksjoner på hennes måte å snakke til meg på. Hun kommer innom i ny og ne, prater ikke til meg, men kjempe koselig med både nabo og samboeren min. Jeg tenker bare "jøss, kan du smile" liksom. Generelt er hun hyggelig mot alt av menn. Det har blitt stående igjen noen møbler og hun har lagt de ut på Finn. Hun hadde vist ikke turt å spørre meg om jeg ville kjøpe de. Og hun er så mild i stemmen da vi møttes sist, nesten på gråten og kjempe forsiktig rundt meg da pappa er der. Tips til å håndtere damen? Anonymkode: 4bc06...91e vær snill mot henne. Anonymkode: 1b4cd...e33 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær snill mot henne? Anonymkode: 7cca0...d8d Jeg er jo det. Hva ser du at jeg har gjort galt? Anonymkode: 0e0e0...b0c
Leo Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Hva er problemet egentlig? Hun har jo flyttet ut og bor ikke sammen med faren din lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, Leo skrev: Hva er problemet egentlig? Hun har jo flyttet ut og bor ikke sammen med faren din lenger. Problemet er vel alt som har vært og måten hun tar offerrollen nå. La ut tråd i starten av sommeren om stemor som behandlet stebarn dårlig, stebarn med spesielle behov som hun "erter" opp også sitter de igjen med husarrest eller ikke får være med på turer. Hvorfor tar hun offerrollen nå, og med en gang pappa er i nærheten. Men er jeg alene får jeg sure blikk. Anonymkode: 0e0e0...b0c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Helt ærlig så skjønner jeg da godt at hun vil at folk skal ringe før de kommer på besøk. Du er voksen , og selvom du har småsøsken der vet du ikke når de er hjemme og når det passer for de andre voksne å få gjester. Hun gifta seg med faren din ikke deg, tenk om du buser inn når de har sex for eksempel. Kjedelig at du har oppfattet hun kjip mot deg, men kanskje du utstråler at du forhåndsdømmer og misliker henne litt, som gjør hun mer kald og formell mot deg? Hvis dere ikke har hatt noe å prate om de årene hun har bodd der så ser jeg helt ærlig ingen grunn til å prate med deg nå heller. Hun sier vel hei og korte ting, man må ikke være falsk og ha lange entusiastiske samtaler med noen man ikke har noe til felles med. Og at du syntes hun er kjip fordi hun legger ut møblene på finn istedet for å spørre deg om du vil kjøpe de syntes jeg er merkelig. Det er ikke akuratt vanlig at man spør en som man merker ikke liker en, om de vil kjøpe møbler av en. Da vil man være minst mulig byrde og selge de på finn i stedet. Anonymkode: 6f69d...912 13
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så skjønner jeg da godt at hun vil at folk skal ringe før de kommer på besøk. Du er voksen , og selvom du har småsøsken der vet du ikke når de er hjemme og når det passer for de andre voksne å få gjester. Hun gifta seg med faren din ikke deg, tenk om du buser inn når de har sex for eksempel. Kjedelig at du har oppfattet hun kjip mot deg, men kanskje du utstråler at du forhåndsdømmer og misliker henne litt, som gjør hun mer kald og formell mot deg? Hvis dere ikke har hatt noe å prate om de årene hun har bodd der så ser jeg helt ærlig ingen grunn til å prate med deg nå heller. Hun sier vel hei og korte ting, man må ikke være falsk og ha lange entusiastiske samtaler med noen man ikke har noe til felles med. Og at du syntes hun er kjip fordi hun legger ut møblene på finn istedet for å spørre deg om du vil kjøpe de syntes jeg er merkelig. Det er ikke akuratt vanlig at man spør en som man merker ikke liker en, om de vil kjøpe møbler av en. Da vil man være minst mulig byrde og selge de på finn i stedet. Anonymkode: 6f69d...912 Jeg går da ikke rett inn selv om jeg ikke ringer og avtaler tid. Jeg banker/ringer på og venter på svar. Ingen svar så går jeg, naboene rundt her er familie så går jeg innom de i stedet. Anonymkode: 0e0e0...b0c 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så skjønner jeg da godt at hun vil at folk skal ringe før de kommer på besøk. Du er voksen , og selvom du har småsøsken der vet du ikke når de er hjemme og når det passer for de andre voksne å få gjester. Hun gifta seg med faren din ikke deg, tenk om du buser inn når de har sex for eksempel. Kjedelig at du har oppfattet hun kjip mot deg, men kanskje du utstråler at du forhåndsdømmer og misliker henne litt, som gjør hun mer kald og formell mot deg? Hvis dere ikke har hatt noe å prate om de årene hun har bodd der så ser jeg helt ærlig ingen grunn til å prate med deg nå heller. Hun sier vel hei og korte ting, man må ikke være falsk og ha lange entusiastiske samtaler med noen man ikke har noe til felles med. Og at du syntes hun er kjip fordi hun legger ut møblene på finn istedet for å spørre deg om du vil kjøpe de syntes jeg er merkelig. Det er ikke akuratt vanlig at man spør en som man merker ikke liker en, om de vil kjøpe møbler av en. Da vil man være minst mulig byrde og selge de på finn i stedet. Anonymkode: 6f69d...912 Jeg har vært åpen, jeg har tatt kontakt direkte med henne før felles interesser, jeg har gitt alt av meg selv hele veien, det kommer sikkert dårlig frem her pga negativiteten jeg har blitt gitt tilbake. Anonymkode: 0e0e0...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 Hva med: Pappa spør om jeg har behov for å lagre noe siden jeg ble boende i en liten leilighet. Så jeg takket ja til å lagre tre esker. Senere i uken får jeg melding av denne stemoren om å fjerne tingene mine innen dagen er over. Noe jeg da ikke rakk pga to jobber og skole. Svarte henne at det er fint om avtalen brytes av pappa da den ble laget av han. Fikk Sint melding tilbake om å ikke ta den tonen med henne. Da jeg kom helgen etter så har jeg ikke funnet igjen eskene mine og pappa har ikke sett de mer. Det var mye servise jeg fikk etter besteforeldre Anonymkode: 0e0e0...b0c 1
trinelise50 Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 (endret) 4 minutes ago, AnonymBruker said: Hva med: Pappa spør om jeg har behov for å lagre noe siden jeg ble boende i en liten leilighet. Så jeg takket ja til å lagre tre esker. Senere i uken får jeg melding av denne stemoren om å fjerne tingene mine innen dagen er over. Noe jeg da ikke rakk pga to jobber og skole. Svarte henne at det er fint om avtalen brytes av pappa da den ble laget av han. Fikk Sint melding tilbake om å ikke ta den tonen med henne. Da jeg kom helgen etter så har jeg ikke funnet igjen eskene mine og pappa har ikke sett de mer. Det var mye servise jeg fikk etter besteforeldre Anonymkode: 0e0e0...b0c Ok,med mer infomasjon, har jeg forståelse, slitsomt med slike menesker. Og jeg vet ikke hellt hvor mye forståelse du kan forvente her på KG, det varier, det kan være nesten klin like sitausjoner, og så blir denne ene llikevel dømt nord og ned,på skrift, alder and so on. Endret 1. oktober 2017 av trinelise50 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 Synes du skal vise mer respekt for en som har oppdratt deg, tatt vare på deg vært en mor for deg. Du fikk det som du ville når du presset henne ut av din fars liv. Kan du du ikke bare slå deg til ro med at du har vunnet? Må du knuse henne totalt før du er fornøyd? Anonymkode: 127af...408 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, trinelise50 skrev: Ok,med mer infomasjon, har jeg forståelse, slitsomt med slike menesker. Og jeg vet ikke hellt hvor mye forståelse du kan forvente her på KG, det varier, det kan være nesten klin like sitausjoner, og så blir denne ene llikevel dømt nord og ned,på skrift, alder and so on. Jeg vet det, men det er så vanskelig å få med alt og likevel være anonym. Jeg skriver jo at jeg ikke tar krangler, hvis man tar med alt jeg faktisk sier så burde man skjønne at jeg ikke sier, mener ting fordi jeg er så innmari frekk. Jeg liker jo ikke krangel og drama. Har aldri sagt mot henne en eneste gang, først etter det ble slutt følte jeg for å fortelle pappa om mine erfaringer med henne. Og når han spør henne om disse tingene så lyver hun, det burde jo da tenkes at jeg ikke er en person som er ute etter å ta stemor på noe. Anonymkode: 0e0e0...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal vise mer respekt for en som har oppdratt deg, tatt vare på deg vært en mor for deg. Du fikk det som du ville når du presset henne ut av din fars liv. Kan du du ikke bare slå deg til ro med at du har vunnet? Må du knuse henne totalt før du er fornøyd? Anonymkode: 127af...408 Hun har vært i livet mitt fra jeg var 23 til 26 og hun har prøvd å oppdra meg ja, men det er vel litt for sent? Anonymkode: 0e0e0...b0c 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Og min biologiske mamma lever i beste velgående og hunvar sammen med pappa til jeg var 17 så det stemmer ikke at dette er ei som har oppdratt meg 😅 hvor kom den informasjonen fra liksom. Anonymkode: 0e0e0...b0c 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #16 Skrevet 1. oktober 2017 Det er faktisk normalt å avtale besøk år man er voksen og har flyttet ut, det er ikke ditt hjem lenger. Du høres jo ikke elt god ut selv, og har berøvet din far fra å ha en samboer å dele hverdagen sin med. En konflikt kommer ikke av en alene, rett blikket mot deg selv. Anonymkode: 06b25...323 5
trinelise50 Skrevet 1. oktober 2017 #17 Skrevet 1. oktober 2017 (endret) 7 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg vet det, men det er så vanskelig å få med alt og likevel være anonym. Jeg skriver jo at jeg ikke tar krangler, hvis man tar med alt jeg faktisk sier så burde man skjønne at jeg ikke sier, mener ting fordi jeg er så innmari frekk. Jeg liker jo ikke krangel og drama. Har aldri sagt mot henne en eneste gang, først etter det ble slutt følte jeg for å fortelle pappa om mine erfaringer med henne. Og når han spør henne om disse tingene så lyver hun, det burde jo da tenkes at jeg ikke er en person som er ute etter å ta stemor på noe. Anonymkode: 0e0e0...b0c Ja, jeg vet, også etter eller annet man skriver "feil", som kanskje ikke vesentlig de henger seg opp i. Men jeg synes du skal la gå. de har slått opp, hun har flyttet, snart kommer du ikke til å ha noe med henne mer. Så be the bigger person (selvom jeg vet HVOR vanskelig det er) Lykke til Endret 1. oktober 2017 av trinelise50 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #18 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk normalt å avtale besøk år man er voksen og har flyttet ut, det er ikke ditt hjem lenger. Du høres jo ikke elt god ut selv, og har berøvet din far fra å ha en samboer å dele hverdagen sin med. En konflikt kommer ikke av en alene, rett blikket mot deg selv. Anonymkode: 06b25...323 Nei pappa fortalte meg grunnen til at de flyttet fra hverandre. Det er et av hennes barn som har en kronisk sykdom som gjør det å bo sammen vanskelig. Anonymkode: 0e0e0...b0c 2
trinelise50 Skrevet 1. oktober 2017 #19 Skrevet 1. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Det er faktisk normalt å avtale besøk år man er voksen og har flyttet ut, det er ikke ditt hjem lenger. Du høres jo ikke elt god ut selv, og har berøvet din far fra å ha en samboer å dele hverdagen sin med. En konflikt kommer ikke av en alene, rett blikket mot deg selv. Anonymkode: 06b25...323 Sviger tråd er like 10 likes på at noen ganger er man helt uskyldig. Nesten det samme.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #20 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, trinelise50 skrev: Ja, jeg vet, også etter eller annet man skriver "feil", som kanskje ikke vesentlig de henger seg opp. Men jeg synes du skal la gå. de har slått opp, hun har flyttet, snart kommer du ikke til å ha noe med henne mer. Så be the bigger person (selvom jeg vet HVOR vanskelig det er) Lykke til De er kjærester ennå så så klart må jeg fortsatt ha med henne å gjøre. Jeg er også nærmeste nabo og deler samme plen som pappa. Det er familiegård her. Anonymkode: 0e0e0...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå