AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Var så dum at jeg sovnet da jeg varmet pizza inatt, sovnet i 2 timer. Den var selvfølgelig godt stekt! La ikke merke til noe røyk da jeg våknet men sov i samme rom, og luktet utrolig svidd! Enda. Av håret og klærne . Så må ha vært røyk! Er det farlig og burde jeg ringe legen? Hadde heldigvis et vindu litt åpent.. og har noen tips til hvordan jeg kan få bort lukta ?? Anonymkode: cfe1a...f20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Hvorfor våknet du ikke av røykvarsleren? Anonymkode: 4863f...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 Er ikke farlig, men lukta vil sitte i i mange uker eller måneder avhengig av hvor lenge svidd røyk var i rommet og fikk tid til å feste seg. Det beste er å vaske vegger og tak GODT før det "gror fast". Anonymkode: f28e9...d50
Villmark Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Ja ring legen for sikkerhets skyld, og for all del, sett opp røykvarsler med en gang 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Herlighet, lukt er det minste problemet ditt. Skaff deg røykvasler, det er dritfarlig, det er sånt folk dør av. Anonymkode: e2d3f...4cc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Sånt gjør meg nysgjerrig på hvor lenge du har bodd alene. Ser liksom for meg 19 år gammel, bor på hybel for første gang og kom hjem drita. Anonymkode: e2d3f...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 Har røykvarsler den reagerte isåfall ikke. men så ingen røyk. Ikke når jeg åpnet ovnen en gang. Første gang det har skjedd, helt idiotisk! Var heller ikke drita Anonymkode: cfe1a...f20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånt gjør meg nysgjerrig på hvor lenge du har bodd alene. Ser liksom for meg 19 år gammel, bor på hybel for første gang og kom hjem drita. Anonymkode: e2d3f...4cc Herlighet:) bor heller ikke alene, og vet veldig godt at det er idiotisk! Men følte meg ikke trøtt en gang. Irritert på meg selv for at jeg e så dum. Men nå har det skjedd! Ingenting å gjør med det nå Anonymkode: cfe1a...f20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet:) bor heller ikke alene, og vet veldig godt at det er idiotisk! Men følte meg ikke trøtt en gang. Irritert på meg selv for at jeg e så dum. Men nå har det skjedd! Ingenting å gjør med det nå Anonymkode: cfe1a...f20 Jo, du kan gjøre noe med det. Du kan lære av det. Ikke lag varmmat om natten/senkveld. Du bor ikke alene. Det betyr at du kunne tatt livet av andre om du ikke hadde vært så heldig. En av de vanligste brannårsakene er matlaging! Anonymkode: 2b481...a4a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Du er nok ikke skadet av røyken fra en pizza. Sjekk symptomene her: Symptomer Karbonmonoksid gir først og fremst symptomer fra hjernen og hjertet. De første symptomene på forgiftning er hodepine, tretthet, hjertebank, dunking i tinningene, øresus og kvalme. Symptomene melder seg hos ellers friske personer i ro ikke før det er ca. 20–25 % COHb i blodet, men ofte, spesielt under søvn, merker vedkommende ingenting før det er for sent. Ved en COHb-konsentrasjon på over ca. 50 % tapes bevisstheten. Det kan opptre kramper, deretter lammes åndedrettet og døden inntrer. Den forgiftede kan være blek, men hudfargen er likevel lyserød på grunn av karboksyhemoglobinets kirsebærrøde farge. Fysisk prestasjonsevne nedsettes allerede ved lave COHb-nivåer som ved røyking. De fleste som dør i forbindelse med brann, dør av karbonmonoksidforgiftning og ikke av brannskader. Anonymkode: eff3d...abd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok ikke skadet av røyken fra en pizza. Sjekk symptomene her: Symptomer Karbonmonoksid gir først og fremst symptomer fra hjernen og hjertet. De første symptomene på forgiftning er hodepine, tretthet, hjertebank, dunking i tinningene, øresus og kvalme. Symptomene melder seg hos ellers friske personer i ro ikke før det er ca. 20–25 % COHb i blodet, men ofte, spesielt under søvn, merker vedkommende ingenting før det er for sent. Ved en COHb-konsentrasjon på over ca. 50 % tapes bevisstheten. Det kan opptre kramper, deretter lammes åndedrettet og døden inntrer. Den forgiftede kan være blek, men hudfargen er likevel lyserød på grunn av karboksyhemoglobinets kirsebærrøde farge. Fysisk prestasjonsevne nedsettes allerede ved lave COHb-nivåer som ved røyking. De fleste som dør i forbindelse med brann, dør av karbonmonoksidforgiftning og ikke av brannskader. Anonymkode: eff3d...abd Håpet ikke det! Er veldig kvalm, men håper det kun er alkoholen er så irritert på meg selv nå! Aldri igjen.. Anonymkode: cfe1a...f20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 Men noen som heller kan svare på det jeg lurer på? Vet at det var galt så trenger ikkje bruke tiden på å si det Anonymkode: cfe1a...f20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 Ring legevakten og spør, det er helt greit. Der får du bedre svar enn her. I mellomtiden lufter du grundig ut, så går lukten ut til slutt. Kjøp inn noen Gorbyser til fryseren som du kan ha til nattmat etter festing. Anonymkode: 2b481...a4a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Tror jeg ville ring giftinformasjonen og spurt der. Også legevakten om de anbefaler det. Angående lukten er det bare lufting som gjelder. Har hørt at det skal hjelpe på lukt å sette ut et glass med eddik og litt papir oppi. Vet ikke om det fungerer, men skader ikke å prøve. Anonymkode: 3a312...6c9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #16 Skrevet 1. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ville ring giftinformasjonen og spurt der. Også legevakten om de anbefaler det. Angående lukten er det bare lufting som gjelder. Har hørt at det skal hjelpe på lukt å sette ut et glass med eddik og litt papir oppi. Vet ikke om det fungerer, men skader ikke å prøve. Anonymkode: 3a312...6c9 Ringte giftinformasjonen! Har ikke tenkt på at jeg kunne ringe de! Takk! Dei sa at det nok gikk fint og siden jeg ikke hadde hatt noen symptomer til nå så var det ikke farlig. Takk for tips! Har allerede satt frem skåler med eddik ! Anonymkode: cfe1a...f20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå