Gå til innhold

Hva mener kvinner er en "mannemann"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere kvinner er en typisk mannemann? Svar som en veltrent kropp og muskler vil sikkert dukke opp flere ganger, så er vel ikke vits at alle skriver dette...  litt pondus gjør ikke noe. Selv liker jeg menn med hår på kassa og skjegg. Jeg mener også at menn ikke skal glattbarbere ballene.

Anonymkode: e5cf0...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker alle damer mannemenn? Har inntrykk av at damer liker menn som kan beskytte men som har omsorgsevner og er bløthjertede. Det gjør hvertfall søsteren min. :icon_lol:

Anonymkode: 89fe0...21d

• Liker 3
Skrevet

Har et fysisk yrke. 

Naturlig muskelsatt pga arbeid, ikke trent.

God far og deltagende i hjemmet.

Har kontroll på følelsene.

Anonymkode: 9a601...5b6

• Liker 3
Skrevet

En mannemann er et uttrykk for homofil mann. Det er i alle fall det i deler av Nord-Norge, så for meg er en mannemann homse. 

Anonymkode: 73d7e...be6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mannemann er et uttrykk for homofil mann. Det er i alle fall det i deler av Nord-Norge, så for meg er en mannemann homse. 

Det må være i en bortgjemt bygd langt inne i gokk i så fall. "Homse"/"homofil" er det det heter over alt ellers i nord. 

Anonymkode: 0132d...15c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være i en bortgjemt bygd langt inne i gokk i så fall. "Homse"/"homofil" er det det heter over alt ellers i nord. 

Anonymkode: 0132d...15c

Nei, det gjelder flere steder, og spesielt blant den generasjonen som i dag er i 60- og 70-årene. Mannemann, mann som liker andre menn. Homofil var ikke et like utbredt uttrykk den gangen som nå. Og noen holder på det tidligere uttrykket om mannemann. 

Skrevet

Fysisk yrke eller høyt respektert i kontor jobb, brede skuldre (uavhengig av store muskler, markerte muskler er IKKE viktig) og bred brystkasse det er trygt å sove på, seks dagers skjegg, sutrer ikke og gir ikke opp om han ikke greier å skru opp taklampa på første forsøk, tar automatisk iniativ til dirty work som å rense sluket og gå ut med søpla, god stamina/utholdenhet og selvsikkerhet i senga :)

Anonymkode: a76f3...3d9

• Liker 3
Skrevet

Og i motsetning til andre her ; jeg kan ikke fordra hår på brystkassa, så både det og trimming rundt pikken må til her! 
(og jo, jeg elsker brusende, slemme, strenge, mannemenn og de er like mye menn uten hår) 

Anonymkode: a76f3...3d9

• Liker 1
Skrevet

En mann som er trygg på seg selv om ikke er redd for å ha feminine sider. En mann som ikke må tviholde på det som tradisjonelt regnes som maskulint hele tiden. En mann som tør å være seg selv, uten å være redd for å oppfattes som feminin. For meg er det holdningen til seg selv som gjør det. 

Anonymkode: 6797a...674

• Liker 5
Skrevet (endret)

Når noen sier en "mannemann" så ser jeg for meg denne mannen:

En litt skitten skjeggete mann. Han har et typisk mannsdominert yrke, noe muskler pga fysisk arbeid - men en god ølpondus. Han sitter fast i de gamle kjønnsrollene, er litt vel dominerende og mener at "alt var bedre før".

For meg er ikke det å beskrive seg som mannemann noe særlig positivt basert på typen jeg ser for meg.

Endret av Moonwalker
  • Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Nordavind skrev:

Vladimir Putin 😀

😂😂😂

Anonymkode: e5cf0...241

• Liker 1
Skrevet

Olaf Tufte er vel definisjon på en mannemann. Driver gård, brannmann, roer/jernmann. Bruker fysisk tung jobbing som trening osv osv. 

Anonymkode: 5233d...5fb

Gjest C.Tramell
Skrevet

Når noen sier mannemann tenker jeg på en som er mer enn middels opptatt av tradisjonelle kjønnsroller. 

Skrevet

Har ikke særlig mye med utseende å gjøre så lenge han ikke er type feminin faggot som barberer bort kroppshår og har jentestemme. Mer holdninger og mental styrke. En mann som har integritet, gode verdier og kan stoles på, tar ansvar, står for sine handlinger.

Anonymkode: 079e0...2a6

Skrevet

En med xy, penis og som definerer seg selv som mann er en mannemann. 

Anonymkode: dc9e1...793

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, hatefult innhold, avsporinger,innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, brukerdebatt og bilder med opphavsrett. 

pinar, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...