Elbereth Skrevet 20. januar 2005 #1 Del Skrevet 20. januar 2005 Valpen min har begynt å skrape på døra når hun vil inn. Det vil si hun skraper ikke, hun hopper opp på to og drar de sølete labbene sine nedover hele døra. Det ser jo ikke ut, og jeg ønsker at hun skal varsle på en annen måte. Har ikke hatt dette problemet med mine andre hunder, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram. Tips, anyone? Hunden er en fire mnd gammel leonberger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 Valpen min har begynt å skrape på døra når hun vil inn. Det vil si hun skraper ikke' date=' hun hopper opp på to og drar de sølete labbene sine nedover hele døra. Det ser jo ikke ut, og jeg ønsker at hun skal varsle på en annen måte. Har ikke hatt dette problemet med mine andre hunder, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram. Tips, anyone? Hunden er en fire mnd gammel leonberger.[/quote'] Vil inn fra hvor? Hvorfor står hun alene en plass hun ikke vil være når hun er fire måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2005 #3 Del Skrevet 20. januar 2005 Hunden har helt sikkert fått respons på denne adferden, slik at dette nå har blitt et signal for hunden på at nå vil jeg inn - og så kommer hun inn fordi dere har lukket opp . For å unngå denne adferden vil jeg anbefale dere en løsning hvor hunden ikke rekker frem til døren når hun er ute - så slipper dere problemet og en enkel måte og fikse det på samt at hun da mest sannsynlig vil "mase" bjeffe for å komme inn - og det hører dere vel? Dette er en veldig enkel måte og fjerne problemet på. Ellers må du nok inn og "justere" ved å lage situasjoner og følge opp over LANG TID - en veldig krevende og lang affære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå