Gå til innhold

Julemarsipanen er allerede i butikken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løp og kjøp!

https://www.oblad.no/jul/godteri/nyhet/julemarsipanen-er-her-tre-maneder-for-jul/s/5-68-325901

Sitat

Mest høstbladene rødmer og det fortsatt er tre måneder til julaften, lengtre noen mer til høytiden  enn andre.

Hos Circle K i Sandvika har de allerede fylt hyllene med julemarsipan.

– Ja, vi har begynt å selge julemarsipan, forteller en av stasjonens ansatte til Nettavisen.

– Nidar bidrar på denne måten til å vanne ut årstidene, og det kan nok kalles litt usolidarisk overfor andre som tjener penger på julen. Om man legger til grunn at julen for mange varer til godt utpå nyåret, blir det jo jul nærmere én tredjedel av året. Ikke rart om barna er lei nissen når julen endelig er der, sier Apeland, som driver sitt eget kommunikasjonsbyrå Bedre Kommunikasjon AS.

Nettavisen har vært i kontakt med Orkla Confectionery & Snacks, som fører Nidar-merket.

– Denne marsipanen kommer på dette tidspunktet hvert år. Det er opp til hver enkelt butikk å ta dette inn i hyllene, sier kommunikasjonssjef Robert Rønning til Nettavisen.

julemarsipan%2Bnettavisen.JPG?chk=B10311

Anonymkode: 8b82b...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så? 

Altså, det plager ikke meg at de selger julesnop. Det bruker ikke opp jula mi. 

Like mye som at bruken av fargen rød krasjer jula.

Det er nå engang en høytid for pengebruk og det er klart at butikkene klør etter å merke den effekten. 

Og det vil kun plage de som lar seg plage. Resten går enten forbi med jevn puls og sover godt om natta, eller kanskje kjøper litt - litt for tidlig til at det dyrker julestemning. 

• Liker 3
Skrevet

Det var bedre før i tida. Da jeg var ung, kom ikke julevarene på plass i butikken før ETTER jul, og ofte langt utpå nyåret og. Typisk mai, juni.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke skilles mellom hverdag og fest, blir ikke festen noen fest.

Godtfolk reagerer på at skillet viskes ut mer og mer mellom høytid og hverdagen. Ikke før er julemarsipanen ute av butikkene, så innledes salget av påskegodt. Da blir ikke høytiden en spesiell tid. Virkningen er at man ikke kommer ordentlig i høytidsmodusen som både kropp og sjel har godt av.

Juletiden starter tradisjonelt første søndag i advent. Jeg merker meg kjeder som respekterer tradisjoner og ikke måler alle verdier i penger.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

"Lukke øynene og se en annen vei"

Alt for tidlig!!!!!

Skrevet

Jeg får ikke ordentlig julestemning før folk begynner å klage over at snopet kommer for tidlig. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er så glad i marsipan at de gjerne kan selge julemarsipan og påskemarsipan hele året. 

• Liker 1
Skrevet

Jada, man kan sikkert se en annen vei. Jeg elsker julemarsipan, men synes likevel at de kunne ha ventet til november i det minste.

Skrevet

Julemarsipan er godt, men altfor tidlig for min del. Får bare ignorere det en stund til altså. ;)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

I hvilke butikker har de lagt fram julemarsipan ? Her hvor jeg bor, har jeg kun sett pepperkaker og litt julesnop på en Europris butikk.

Skrevet

Jeg synes det er provoserende og tragisk at de begynner med juleting så tidlig. Det ødelegger det spesielle med julen. Det er jo ikke noe stas med julemarsipan når man kan få det omtrent nårsomhelst. Det er det at det kun er i julen som gjør det spesielt og stas. 

Anonymkode: c056f...7d1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er provoserende og tragisk at de begynner med juleting så tidlig. Det ødelegger det spesielle med julen. Det er jo ikke noe stas med julemarsipan når man kan få det omtrent nårsomhelst. Det er det at det kun er i julen som gjør det spesielt og stas. 

Anonymkode: c056f...7d1

Enig, men det blir jo solgt så så lenge noen kjøper så tidlig så fortsetter nok en del butikker å tilby det også fra september.. 

Anonymkode: c84af...17c

Skrevet
På 1.10.2017 den 8.40, stan skrev:

Jeg er så glad i marsipan at de gjerne kan selge julemarsipan og påskemarsipan hele året. 

Det gjør de jo, men da heter det bare marsipan :P

Skrevet

Folk er like overraska hvert år over at julevarene kommer i oktober. :laugh:

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Mythic skrev:

Det gjør de jo, men da heter det bare marsipan :P

Det blir liksom ikke helt det samme. Hvorfor kan de ikke ha pinsemarsipan, st. hansmarsipan, olsokmarsipan og Halloween marsipan? 

Jeg hadde kjøpt alt sammen. 

Savner marsipan. Her jeg bor har dem ikke engang et ord for marsipan. Stakkars folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...