AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Hei. Hvordan går man frem for å bli bussjåør? Kan nav gi støtte til dette? Yrkerssjåførutdanningen koster jo en del. Er det vanskelig utdanning? Hva går utdanningen ut på? Hvor mye vil det koste å ta busslapenn ikl alt av øyrkessjåfør utdanning? Må jeg regne med 100.000? Er kun bussjåfør jeg vil bli, ikke trailersjåfør. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 4f9b3...bb6
mjauritz Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Vet ikke om alt det andre, men jeg vet at NAV KAN gi støtte i særtilfeller, men det er ikke slik at du bare kan gå til NAV også betaler de for utdannelsen din. Hvis NAV skal betale er det gjerne i forbindelse med AAP eller omskolering
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Du kan og sjekk med busselskap i nærheten av deg om de gir støtte. Vet at det tidligere har vært slik i Bergen at folk som ønsker å bli bussjåfører har fått støtte til busstifikat mot å jobbe en viss tid etterpå, var visst veldig manko en stund. Anonymkode: 290ea...496
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Om du har vært arbeidsledig over en lang periode (søkt men ikke fikk jobb) kan NAV betale for deg. Men busselskapet der du bor må ha behov for nye ansatte. De skriver da et brev til NAV der de sier at de tilbyr deg jobb om du får lappen. Koster rundt 80.000kr Anonymkode: feee7...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå