Gå til innhold

Hvordan bryte stillheten? Stille krig i heimen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen en venninne, og begynner å angre veeeeeldig. Vi er begge i 30-årene, og jeg eier leiligheten. Det er jo gjerne sånn at det blir noen kompromisser og uenigheter når man bor sammen en annen, men problemet mitt er at venninnen min er en sånn "stille martyr" som ikke sier ifra dersom hun ikke liker noe, helt til det renner over. Og nå har det tydeligvis rent over, og hun må være supersint.  

Krangelen går ut på at hun ser mye på TV, og jeg har flere ganger foreslått at vi kjøper inn trådløse høretelefoner hun kan bruke når hun ser på TV, slik at jeg slipper å høre den. Helst skulle jeg ikke hatt noe TV i det hele tatt, men det er greit for meg at hun ser på TV hele dagen, hvis jeg bare kunne slippe den lyden. Jeg studerer ved siden av fulltidsjobb, og liker generelt å ha det rolig eller å høre på/se på mine egne greier hvis det skal være noe lyd. Men nok om det, poenget er at sist gang jeg tok opp dette så ble det en BIG DEAL hvor begeret hennes tydeligvis rant over, og alt var galt. Selv kan jeg godt se at jeg ikke har tatt opp tema på en veldig sensitiv måte: jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dette kan være sensitivt, og synes forslaget mitt var win-win for oss begge. Derfor mistenker jeg at det kanskje er andre ting som egentlig ligger bak utbruddet, men akkurat hva det kan være er et mysterium.