AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Har gått til anskaffelse av en ball med lyd i som hunden min synes er fryktelig morsom og spennende og leke med, hun blir helt i hundre når vi skal leke med denne ballen, men en ting jeg lurer på, når vi driver og leker og hun har fanget ballen, og jeg skal komme og ta den så begynner hun og knurre voldsomt, jeg har blitt litt redd faktisk for og ta denne ballen. Hun tar bare ballen i munnen, leker litt med den, også legger hun den foran seg og bare har den, i det siste har hun også begynnt og bjeffe litt. Anonymkode: c4b20...090
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Hvis du ser på et kull med valper, da vil du legge merke til at de knurrer under lek. Dersom du ikke ønsker at hunden din skal knurre, da må du trene det bort. Du må lære deg å se helheten. Kroppsspråket er like viktig som lyder. Knurring er ikke alltid tegn på aggressivitet. Min knurrer når han koser seg. Knurrer når han får mat og blir kjempe glad pga det. Knurrer under lek. Mange blir livredde når han knurrer under kos. Selv om at kroppsspråket tilsier at han koser seg og er langt ifra aggressiv. Så ja, det er normalt. Vanskelig å si om din hund leker eller er sint. Det må du finne utav selv, ved å lære deg om kroppsspråk og signaler. Anonymkode: 1a727...e0c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Kanskje hun har fått et visst eiendomsforhold til denne ballen, det hender at hunder får det når de får nye leker. Hunden min er sånn når hun får noe nytt, men etter en stund så får jeg ta det fra henne. Jeg prøver ikke å ta det når hun ikke vil, fordi hun er en omplasseriingshund som har en tendens tli å forsvare leker og mat så jeg vil ikke gjøre det verre. Det jeg har gjort når hun har noe med høy verdi for henne som jeg vet hun er redd for, som f.ex. et kjøttbein, er å tilfeldgivis gi henne noe hun liker veldig godt når jeg går forbi henne, slik at hun slipper beinet og ser på meg med forventning istedenfor mistenksomhet når jeg kommer bort til henne. Det endrer holdningen hennes og hun blir mere avslappet i forhold til det hun vokter på. Du kan prøve å ha med godbiter når dere leker med ballen, og gi godbiter hver gang hun slipper, men uten å prøve å ta ballen. Ikke prøv å ta den før hun tydelig tiilbyr den for en godbit. Anonymkode: 37995...d6f
Tabris Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 Du merker forskjell på om det er lekeknurring eller ressursforsvar på hundens kroppspråk generelt. Hvis den leker så er kroppen løs og ledig, kanskje lekebukker, hopper litt rundt, logrer kanskje med halen. Hvis det er ressursforsvar så blir hunden stiv i kroppen før den knurrer. Førstnevnte er det bare å leke videre, er det ressursforsvar så ville jeg ikke gått bort i det hele tatt. Gjør som AB over her sier - kast en godbit til hunden i det du går forbi, men aller mest ignorer når hunden har noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå