Gå til innhold

Kjøpe Iphone 7 eller 8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt Iphone 5s tidligere, nå har jeg galaxy S7. Vil gå over til apple igjen, og lurer på om det er vits å kjøpe iphone 8 eller om jeg like greit kan kjøpe 7? Ser ikke ut som det er store forskjellen fra 7 til 8, bortsett fra pris...samtidig føles det litt feil å kjøpe en "gammel" modell når jeg først skal kjøpe ny. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 6cec9...b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

iPhone 8 er det nyeste. Den har en haug med ny teknologi, som ansiktsopplåsing. Lenger batteritid, bedre skjerm, med mye mere. Helt klart iPhone 8!

Anonymkode: 7511f...612

Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

iPhone 8 er det nyeste. Den har en haug med ny teknologi, som ansiktsopplåsing. Lenger batteritid, bedre skjerm, med mye mere. Helt klart iPhone 8!

Anonymkode: 7511f...612

Ansiktsopplåsningen er jo ikke på 8, den er på X.

8 har trådløs lading og bedre prosessor (som også skal gjøre kameraet bedre, selv om kameraene i telefonene er like). Og prosessorene blir jo uansett vanligvis bedre fra telefon til telefon. Så for min del hadde jeg gått for en 7-er fordi den er litt billigere, og 8 ikke er så vanvittig mye bedre, selv om trådløs lading er enklere :)

Forbes har sammenlignet telefonene:

https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2017/09/18/apple-iphone-8-vs-iphone-7-whats-the-difference/#722091591a65

Og jeg leste en plass tidligere idag, husker ikke hvor, at noen sliter med at skjermen løsner fra telefonen på noen 8-ere.

Endret av Titania
Skrevet (endret)

Min telefon ble ødelagt en måned før iPhone 8 kom ut, og jeg valgte å kjøpe en iPhone 7 Plus da jeg måtte ha en ny telefon med en gang. Jeg er kjempe fornøyd. :) Ja, iPhone 8 og iPhone X har nyere teknologi, men du må spørre deg selv om dette er viktig for deg. Iphone 7 er en kjempebra telefon og den er vel blitt billigere nå? 
Noen vil ha det aller nyeste og jeg kan jo skjønne det, men for andre så er det ikke så viktig. Om du får fra iPhone 5s og en Galaxy telefon til en iPhone 7, så merker du STOR forskjell. Det kommer helt an på hvor viktig de nye tingene til 8 og X er for deg, men 7 er en super telefon også... i tillegg til at den er billigere. ;) 

Jeg angrer ikke på jeg har 7. Jeg hadde faktisk tenkt å kjøpe 7 når 8 kom slik at den ble billigere, men så ble den gamle ødelagt og jeg kunne ikke vente lengre. Jeg greide å prute litt med de som jobbet i butikken, så den ble litt billigere. 

Edit: Ser at 7 ikke er blitt så mye billigere. Bare litt. 

Endret av Chiyo
Gjest Zeitgeist
Skrevet

iPhone 8 kan rask bli en schvindyr affære hvis du kommer i skade for å knuse "baksiden" av telefonen. På andre/tidligere modeller var dette en relativt enkel affære å bytte, men siden iPhone 8 kommer med induktiv ladefunksjon på baksiden, så er det straks adskillig mer komplisert og kostbart å reparere det glasset i tilfelle det går i stykker. Har også lest at Apple ikke er helt gira på å la den type skader dekkes av Apple Care-planen. 

Skrevet

Takk for innspill! Trådløs lading er ikke viktig for meg, og jeg trenger egentlig ikke det nyeste av det nye, så jeg heller litt mot å kjøpe iPhone 7. Ser i artikkelen som var linket til av Titania at det er bedre kamera og lyd på iPhone 8, men vet ikke om det er så stor forbedring at det er verdt de ekstra kronene. Det er vel ca 1800 kr i forskjell tror jeg..

3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

iPhone 8 kan rask bli en schvindyr affære hvis du kommer i skade for å knuse "baksiden" av telefonen. På andre/tidligere modeller var dette en relativt enkel affære å bytte, men siden iPhone 8 kommer med induktiv ladefunksjon på baksiden, så er det straks adskillig mer komplisert og kostbart å reparere det glasset i tilfelle det går i stykker. Har også lest at Apple ikke er helt gira på å la den type skader dekkes av Apple Care-planen. 

Godt poeng! Det har jeg tenkt litt på, at iPhone 8 kanskje er mer skjør og utsatt for skader siden baksiden er av glass..

Gjest Zeitgeist
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill! Trådløs lading er ikke viktig for meg, og jeg trenger egentlig ikke det nyeste av det nye, så jeg heller litt mot å kjøpe iPhone 7. Ser i artikkelen som var linket til av Titania at det er bedre kamera og lyd på iPhone 8, men vet ikke om det er så stor forbedring at det er verdt de ekstra kronene. Det er vel ca 1800 kr i forskjell tror jeg..

Godt poeng! Det har jeg tenkt litt på, at iPhone 8 kanskje er mer skjør og utsatt for skader siden baksiden er av glass..

Her er artikkelen jeg hentet informasjonen fra: https://www.theguardian.com/technology/2017/sep/25/iphone-8-glass-back-apple-repair-cost-screen-replace-accident

Hva kamera angår: Det blir strengt tatt interessant når du skal forstørre bildene eller bruke de til mer enn posting på ymse SoMe. Jeg bruker fortsatt min eldgamle iPhone 4s, og kameraet der holder mer enn nok til IG og FB, selv om "selfie"-kameraet ikke er mye å juble hurra for :) 

Skrevet
29 minutes ago, Lafemmemauvaise said:

Kan man ikke bare bruke cover da?

Anonymkode: 31c57...f34

Skrevet

Jeg hadde kjøpt 8 over 7. Selv skal jeg kjøpe X men hadde valgt den nyeste jeg hadde hatt råd til. Ikke bare på grunn av funksjonalitet men også ved evt. videresalg.

Skrevet

Takk for mange gode innspill! Men må innrømme at jeg fremdeles er like usikker :fnise: Må vel bare tenke litt til..

Skrevet

Ikke kjøp Iphone.

Dårlige telefoner og lite brukervennlige. Batteriet blir som regel ødelagt etter 1-2 år ,og kan ikke byttes. 

Anonymkode: 93389...f70

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp Iphone.

Dårlige telefoner og lite brukervennlige. Batteriet blir som regel ødelagt etter 1-2 år ,og kan ikke byttes. 

Anonymkode: 93389...f70

TS har bestemt seg for å kjøpe en iPhone, som er et subjektivt valg. Du hjelper ikke.

Det finnes vel ikke telefoner som er mer brukervennlige enn iPhone. Kanskje en Doro, men TS er vel ike over 60 år antar jeg så den er lite aktuell.

Endret av TMB
  • Liker 5
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp Iphone.

Har hatt iPhone før og det er den mest brukervennlige telefonen jeg har hatt. 

40 minutter siden, TMB skrev:

TS har bestemt seg for å kjøpe en iPhone, som er et subjektivt valg. Du hjelper ikke.

Det finnes vel ikke telefoner som er mer brukervennlige enn iPhone. Kanskje en Doro, men TS er vel ike over 60 år antar jeg så den er lite aktuell.

Jeg er sånn cirka halvveis til 60, så Doro utgår med høye kneløft ja :P

Gjest Zeitgeist
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke bare bruke cover da?

Anonymkode: 31c57...f34

Selvsagt, men det er jo litt mot sin hensikt mtp. induktiv batterilading. Da må du jo ta ut telefonen når du skal lade den - noe jeg finner omstendig. 
(Nå skal det sies at jeg behandler mobilen min særdeles stemoderlig - og går ut ifra at andre også gjør det. Jeg bruker ikke cover, jeg slenger den i veska/ryggsekken/jakkelomma sammen med nøkler o.l. metallgjenstander. Mobilen har ramlet ned på tregulv/flisegulv/asfalt osv., men er mirakuløst nok fortsatt hel, til tross for riper her og der. Har byttet batteri en gang, da)

Skrevet

Hadde heller kjøpt note 8 :)

Anonymkode: 9c77a...040

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde heller kjøpt note 8 :)

Ikke det TS spør om.

Skrevet
4 minutter siden, TMB skrev:

Ikke det TS spør om.

Slapp av nå, ts kan sikkert svare for seg selv ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt stort sett det som er av telefoner på markedet og den telefonen jeg definitivt har vært mest fornøyd med er iphone 7 :) Den slår alt annet jeg har testet av både tidligere iphoner og galaxyer glatt! Nå har jeg ikke testet iphone 8, men jeg har ingen planer om å bytte ut den jeg har nå da den bare fungerer supert på alle måter. Det er iallefall en telefon som glatt kan anbefales :)

• Liker 1
Skrevet

iPhone 4 hadde jo også glass på baksiden, det er bare å bruke beskyttelsesdeksel det.

Ellers heller jeg mer mot 7 jeg også, synes ikke det var så store forskjeller mellom 7 og 8 at det er verdt å betale de ekstra pengene for det nyeste. 

Skrevet

Jeg kjøpte nylig 7, og da hadde jeg fortsatt en mobil som virket. Så jeg kunne bare ventet til 8 kom. Men følte at 7 hadde alt jeg trengte og litt til. Og jeg er veldig fornøyd med valget.

Anonymkode: 0904a...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...