AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Nå går jeg sykemeldt. Jobber 30% pga behandling og kommer til å måtte ha det slik lenge. Er hos legen hver mnd for å få ny sykemld. Var på møte med nav og da snakket vi litt om aap pga behandling tar så lang tid, og det er lang ventetid på videre behandling . Når man går over på aap må man til legen å bli sykemeldt da ? Hvordan fungerer det ? Anonymkode: e1a46...32a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Det spørs hva type aktivitetsplan du har med Nav når du går på AAP. Hvis avtalen er du skal jobbe litt må du nok ha sykmelding hvis du blir syk derfra. Jeg har AAP og vært innlagt akutt flere ganger på sykhus pga sykdom men da fikk jeg beskjed at jeg trengte ikke sykmelding til Nav. Snakk med saksbehandleren din så får du skikkelig svar hvordan din sak er. Anonymkode: c8284...8ef
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man går over på aap må man til legen å bli sykemeldt da ? Hvordan fungerer det ? Anonymkode: e1a46...32a Hvis du går over på AAP, så vil du ikke trenge sykmelding hver måned. Legen vil levere en legeerklæring og du må fylle inn et søknadsskjema Annenhver uke må du sende inn et meldekort med fem spørsmål på som forteller hva du har gjort de ukene. Med arbeidsgiveren din må du avtale hvor mye det er tenkt at du skal jobbe, om det er ment 30% så holder dere på det. Aktivitetsplanen du utarbeider med NAV vil være en plan for veien videre. Hvis dere setter opp jobbe 30 % og resten til behandling, så vil du måtte levere sykmelding hvis du ikke klarer å følge opp de 30 % som nok arbeidsgiveren din også er interessert i å få hvis du uteblir fra jobb. Når det kommer til AAP så er det litt forskjellig praksis på litt forskjellige kontor, det samme gjelder arbeidsgivere så det beste du kan gjøre, om du lurer er å spørre dem. Anonymkode: 08c13...ea4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Tuuusen takk for svar Anonymkode: e1a46...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå