Gå til innhold

Fiskesuppa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man steike fisken først eller koker man den i suppa? 

Bruker sånn ferdigsuppe.

Nei, jeg kan ikke å lage mat. 

Anonymkode: 12b12...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp suppa først, ha i fisken og la suppen putre på svak varme 12-15 min, som er det fisken trenger.

Anonymkode: 00f44...2c0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kok opp suppa først, ha i fisken og la suppen putre på svak varme 12-15 min, som er det fisken trenger.

Anonymkode: 00f44...2c0

Blir fisken skikkelig kokt da? Er redd for å få rå fisk...

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir fisken skikkelig kokt da? Er redd for å få rå fisk...

Tinte fiskebiter i suppestørrelse blir gjennomkokt på 3-4 minutter om suppa småkoker. 12-15 minutter passer for å trekke store fiskestykker. 

Det er veldig enkelt: Etter 3-4 minutter sjekker du om en av de største fiskebitene lett lar seg dele med en tresleiv e.l. I så fall er fisken ferdig. Hvis ikke lar du den ligge et minutt eller to til. :) 

Anonymkode: 4613f...3ed

Skrevet

Du kan jo godt steke fisken før du har den i suppen, men det blir jo i hovedsak om du bruker store stykker som skal synes. Altså du gjør det fordi det ser pent ut. Om det er småstykker så går det fort så lenge de er tint å trekke de i suppen.

Skjekk den største biten, om den flaker seg er den klar om det er torskefisk, om du bruker fisk som steinbit eller kveite kan du stikke den med en grillpinne, om pinnen går igjennom uten motstand er den kokt.

Skrevet

Det er viktig å huske at fisk ikke skal koke, men bare "trekke" (småputre som nevnt over her) forsiktig. 

Anonymkode: 14f48...ade

• Liker 1
Skrevet

Fisken skal TREKKE i suppa, ikke koke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...