AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Jeg holder på å gå litt ned i vekt, og har i forbindelse med det planlagt å ta del i litt forskjellige kurs og aktiviteter. Jobben min betaler for alle aktiviteter som har med fysisk aktivitet og fitness å gjøre, og det er kjempeflott - jeg trenger kun å sende inn kvitteringer, så får jeg tilbakebetalt alle utgifter. Jeg skal snart begynne på et fireukers kurs for nybegynnere i burlesque dansing. Dette er noe jeg aldri har gjort før, og prøver det med et par venninner mest for å gjøre noe fysisk aktivt, og også for å prøve noe annet som kan bli gøy. I utgangspunktet tenkte jeg å sende inn kvitteringer for betaling for dette kurset akkurat som for de andre klassene (det dreier seg om blant annet klatring, salsadansing, spinningklasser osv), men så kom jeg på at det kanskje blir rart å sende inn kvitteringer for akkurat dette kurset? Blir det upassende liksom? For min del tar jeg jo kurset mest fordi det er noe fysisk å gjøre på kveldene istedet for å sitte på sofaen, men det er jo kanskje noen som vil tenke at burlesque kanskje ikke er noe man vil at jobben skal vite at man tar del i, uansett om det bare dreier seg om et kort kurs for nybegynnere. Og hva hvis jeg liker det og vil fortsette på flere kurs (de tilbyr nivå 2, 3 osv etter nybegynnerkurset)? Hva tenker dere om dette? Blir det rart om jeg sender inn kvitteringer for akkurat dette kurset? Jeg må nevne at jeg jobber for et stort selskap, og det er godt mulig at personen(e) som evt skal prosessere kvitteringene mine jobber fra et annet kontor enn det jeg jobber fra, og det er godt mulig at vi aldri har og aldri vil møtes. Det er altså ikke et lite kontor der det er sannsynlig at det blir sladring rundt dette. Jeg vet heller ikke hvor nøye de pleier å lese disse kvitteringene, så det er godt mulig jeg innbiller meg at dette kan bli pinlig - kanskje de bare automatisk godkjenner og går videre. Setter pris på innspill! Anonymkode: 21498...07a
reAction Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Min første tanke er at dette ikke er et problem, og skulle det bli det så har du en forklaring skissert allerede. Min andre tanke: Kanskje du burde avklare omfanget av bedriftens tilbud med nærmeste leder eller HR. Hvilken bedrift det er snakk om er jo uvisst, men klatring, salsa, spinning, (osv.?) og nå burlesque er kanskje å tøye strikken? 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Så lenge det ikke er ordentlig burlesque med stripping og offentlige forestillinger, burde det ikke være problem. Hvis jobben betaler for alt annet fysiske aktiviteter der dansing også er inkludert, går vel dette under dansing også. Men siden burlesque er forbundet med stripping, så kan det jo gi gale signaler også. Kanskje ta en tomannshåndsprat med sjefen om dette kan virkelig dekkes? Hvis du har mulighet, vil jeg anbefale magedans også. Anonymkode: 4f8a1...0a2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 For å se det fra en annens ide, tviler på at jobben er særlig begeistret om det kommer frem at de har betalt strippekurs for en halvfeit ansatt. Anonymkode: 63eba...6c8 1
Gjest Coolaid Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å se det fra en annens ide, tviler på at jobben er særlig begeistret om det kommer frem at de har betalt strippekurs for en halvfeit ansatt. Anonymkode: 63eba...6c8 Tipper at jobben din ikke er særlig begeistret dersom de viste at du skriver kjipe kommentarer på nettet. Det ts gjør er absolutt stuerent.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Dette hadde jeg betalt for selv. Ok. Du ser på det som trening. Alle andre vil ikke det. Anonymkode: c2375...0df
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 16 hours ago, reAction said: Min første tanke er at dette ikke er et problem, og skulle det bli det så har du en forklaring skissert allerede. Min andre tanke: Kanskje du burde avklare omfanget av bedriftens tilbud med nærmeste leder eller HR. Hvilken bedrift det er snakk om er jo uvisst, men klatring, salsa, spinning, (osv.?) og nå burlesque er kanskje å tøye strikken? Jeg tenkte det samme. Tilbudet er veldig bredt - absolutt alt som har med fysisk aktivitet dekkes, til og med innkjøp av ting som Fitbit, og jeg tenker jo at burlesque går under dansingkategorien. Men det er jo litt på kanten kanskje. TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge det ikke er ordentlig burlesque med stripping og offentlige forestillinger, burde det ikke være problem. Hvis jobben betaler for alt annet fysiske aktiviteter der dansing også er inkludert, går vel dette under dansing også. Men siden burlesque er forbundet med stripping, så kan det jo gi gale signaler også. Kanskje ta en tomannshåndsprat med sjefen om dette kan virkelig dekkes? Hvis du har mulighet, vil jeg anbefale magedans også. Anonymkode: 4f8a1...0a2 Jeg tar ikke dette opp med sjefen da det kan bli litt pinlig. Dersom jeg gjorde det, tror jeg helt sikkert hun ville sagt at denne type dansing går greit under deres tilbud, men jeg har rett og slett ikke lyst til å ta det opp. Da betaler jeg bare for kurset selv. Magedans skal jeg begynne kurs på i februar! Gleder meg! TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: For å se det fra en annens ide, tviler på at jobben er særlig begeistret om det kommer frem at de har betalt strippekurs for en halvfeit ansatt. Anonymkode: 63eba...6c8 Det var jo et hyggelig og konstruktivt innspill. TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Dette hadde jeg betalt for selv. Ok. Du ser på det som trening. Alle andre vil ikke det. Anonymkode: c2375...0df Takk for innspillet - det er det samme jeg tenker, at andre muligens vil se på dette som noe annet enn trening. TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Mye fordelsbeskatning her da. Lite penger å spare på å la jobben ta alt hele tiden. Anonymkode: fd4ed...c50
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 Takk for tilbakemelding, folkens. Jeg tror jeg har bestemt meg for å betale kurset selv. I utgangspunktet er tilbudet fra jobb veldig bredt, og jeg tror ikke det ville vært noe problem å få burlesque-kurset dekket under tilbudet, men jeg orker rett og slett ikke stresse med hvorvidt dette er litt på kanten, så jeg gjør det bare enkelt og dekker det selv. TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 Burlesque er jo ikke akkurat høyintensivt, så om det faller inn under trening ? Jeg syntes ikke det er opplagt, egentlig. Jeg ville nok betalt for dette selv. Med mindre kvitteringen kun inneholder info ala: «Katrines danseskole» eller lignende. Anonymkode: e0485...fa1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Burlesque er jo ikke akkurat høyintensivt, så om det faller inn under trening ? Jeg syntes ikke det er opplagt, egentlig. Jeg ville nok betalt for dette selv. Med mindre kvitteringen kun inneholder info ala: «Katrines danseskole» eller lignende. Anonymkode: e0485...fa1 Tilbudet dekker alt av aktivitet, til og med meditasjonskurs og yoga retreat, så jeg føler meg rimelig sikker på at denne type dans dekkes. Det med navnet på bedriften tenker jeg også på, det dreier seg nemlig ikke om 'Katrines danseskole', det fremkommer av navnet at dette dreier seg om burlesque spesifikt. TS Anonymkode: 21498...07a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Tror ikke jobben tenker noe særlig over hva som står på betalt kvittering, bare de får den inn. Bedrifter pleier ikke å bry seg om slike detaljer. Anonymkode: 17672...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå