Gå til innhold

Negative folk har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi positive folk bare sier det du vil høre? 

Hva er vitsen med livet egentlig? 

Anonymkode: 38c3b...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Det er ingen "vits" med livet. 

Anonymkode: 1f6b1...6f6

Skrevet

Det ikke er noen mening med livet, utover at man kan velge seg noen ting man liker å bruke tida på det, der kjærlighet og reproduksjon er sånt som gir mening for de fleste om en ikke brenner for noe spesielt av andre ting. 

Noen folk ser realisme som negativitet. Det er bra med positive folk og slitsomt med negative, men dessverre syns jeg mange av dem som betegner seg selv som optimister er tanketomme idioter som ødelegger livet til andre folk med "positivismen" sin fordi det å være positiv bare er en fin måte å si: "jeg er fullstendig uansvarlig og tar aldri konsekvenser av handlingene mine"

Anonymkode: 283bd...365

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ikke er noen mening med livet, utover at man kan velge seg noen ting man liker å bruke tida på det, der kjærlighet og reproduksjon er sånt som gir mening for de fleste om en ikke brenner for noe spesielt av andre ting. 

Noen folk ser realisme som negativitet. Det er bra med positive folk og slitsomt med negative, men dessverre syns jeg mange av dem som betegner seg selv som optimister er tanketomme idioter som ødelegger livet til andre folk med "positivismen" sin fordi det å være positiv bare er en fin måte å si: "jeg er fullstendig uansvarlig og tar aldri konsekvenser av handlingene mine"

Anonymkode: 283bd...365

Jeg har blitt en av disse negative. Og jeg vet ikke om jeg er enig i at positive ødelegger liv. De er oppløftende å være rundt. Jeg gjør ingenting jeg har lyst til. Fordi jeg er redd for utfallet. Dessuten er det mye som er unødvendig mye strev, skal dø om kort tid likevel. I før man kommer dit, skal man sitte på eldrehjem. 

Men negative kan også være uansvarlige. De velger å være negative fordi det er så trygt. "ser ingen vits i det her siden vi skal dø likevel".  

Skrevet

Og hvorfor under man ofte negative folk? 

Fordi de fleste ikke vil høre sannheten? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor under man ofte negative folk? 

Fordi de fleste ikke vil høre sannheten? 

Unngår *

Skrevet

De er ikke negative, de er realister.

Skrevet

Jeg har nok vært både den positive og den negative - alt ettersom hvilket fase som pågår i nåtiden i livet mitt. 

Men jeg har endt på realisme, og på balanse mellom det positive og negative. Det gjorde jeg pga erfaringer. Så dermed tenker jeg at selv om jeg objektivt ser hvordan andre sin overpositivitet kan ha å si for situasjonen deres og dem selv, så er det noe de må oppdage av seg selv. Jeg har hvertfall ikke tenkt å ødelegge det.

Viss det er en sterk ubegrunnet negativitet kan jeg muligens finne på å si noe viss det vedvarer i lengden og konsumerer dem og deres liv, fordi at det ikke er sunt for noen, eller miljøet rundt dem, å være negative til absolutt alt. Da tiltrekker man seg bare det negative.

Ellers synes jeg man skal kjenne sine begrensinger. Viss en person står overfor noe tungt eller har en tung dag og virkelig trenger å være negativ og få ut det negative, så bare lytt og forstå. Å være kjempepositiv og komme med positive ord, og det å skulle vri alt til noe positivt i slike øyeblikk er faktisk ikke lurt. Jeg tror det forverrer det negative. Som oftest føler jeg at de ser det selv så lenge de bare får få det ut.

Det blir litt alt ettersom hvordan personen er og hvor det negative/positive stammer fra. 

Å være tilstede i nåtiden og fokusere på de små og store øyeblikkene i dag, mens man lar fortid være fortid og fremtid være fremtid, er det beste synes jeg. Men det er lettest å kunne være det når man har renset ut/distansert seg fra fortiden. 

Skrevet
2 timer siden, TMB skrev:

Ja det er det jeg er redd. Så hva er vitsen med å se frem til ting? 

Ha drømmer?  Mål?

ALT er jo kjedelig! 

Skrevet

En mann som min mamma var sammen med et par år, for noen år siden var slik veldig "realistisk". Når jeg var glad for noe så drepte han det. 
Som f.eks ved å si at folk flest har for høye forventninger til livet.
- De fleste av oss skal ha 9-5 jobber som er kjedelige. 
- Forelskelse er ikke så magisk som du tror. Det er svært sjelden at det er gjensidig. Det er verre å være kvinne i dette tilfellet da vi menn ikke føler forelskelse på samme måte.
- Når man finner en livspartner er det som regel en man finner fordi økonomien og livssynet passer, ikke fordi det er sterke følelser.
- De eneste mennene som ikke vil såre deg er de du ikke vil ha, dessverre.
- De fleste mennesker er enkle idioter.
- Det er for sent når du kommer i den alderen. Er du oppi 20 årene og ikke har giddet å ta mer utdanning kan du takke deg selv for at du er rengjører og ingen vil ha deg.
- Ikke skad deg selv med å åpne deg for andre mennesker. De vil alltid utnytte dine følelser. 

Jeg ble syk av han. Forholdet ble slutt og mamma havnet i terapi. I tillegg har denne manna fraskyvd seg så og si alle folk. Han er veldig alene... Så jeg vet ikke. Er han en veldig ekte og realistisk, klok person som tør se sannheten eller en negativ idiot som vil ødelegge liv? Vi fikk kontakt med tildligere eks av han, og de sa at de ser tilbake på den tiden sammen med han som livets mest grusomme tid.

Gjest Walkingdead
Skrevet
På 1.10.2017 den 9.12, TMB skrev:

Alle kan forstå at livet er meningsløst og leve greit med det. Men det er typisk sure folk å tro at det er de som ser sannheten.

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Walkingdead skrev:

Alle kan forstå at livet er meningsløst og leve greit med det. Men det er typisk sure folk å tro at det er de som ser sannheten.

Om jeg fikk valget mellom å dele en øde øy med en eksistensiell nihilist eller en fundamentalist, så vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde valgt. Slitsomt blir det uansett.

Endret av HalldirV2
Gjest Walkingdead
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Om jeg var fikk valget mellom å dele en øde øy med en eksistensiell nihilist eller en fundamentalist, så vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde valgt. Slitsomt blir det uansett.

Tricky tricky tricky. Tror kanskje jeg hadde valgt fundamentalisten. Nihilster er så utrolig selvforelska og sentimentale.

Skrevet
Akkurat nå, Walkingdead skrev:

Tricky tricky tricky. Tror kanskje jeg hadde valgt fundamentalisten. Nihilster er så utrolig selvforelska og sentimentale.

Tror i hvert fall jeg hadde funnet en ny mening med livet, flåtebygging. 

Skrevet

Negative "realister" er hemmet og lite fremtidsrettet, får ikke gjort noe av betydning med den holdningen. Trist. Takke seg til blide folk som sprer energi og ikke tapper!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...