Gå til innhold

Nabolagets katter har samling hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmere bestemt i hagemøblene som står i et skjermet hjørne av hagen. Noen sover der om natten og noen soler seg der om dagen. De gjør egentlig ikke noe galt men jeg vil helst ikke ha dem der. Finnes det noe jeg kan strø der som gjør stedet mindre attraktivt? Siden det er i møblene vil både sitronskall og kaffegrut funke dårlig. 

Anonymkode: 91c38...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På dyrebutikker har de "vekk-spray" som holder katter unna steder man ikke vil ha dem. Enkelt og effektivt :) 

Skrevet

Tagetis er blomster katter skyr. Ikke helt sesong for det. 

En annen sær og effektiv måte er om du kjenner noen med hund som kan gå litt rundt der kattene samles i blant. Om hunden markerer så vil kattene ikke føle seg så trygge der mer. 

Anonymkode: f49f7...59d

Skrevet

Men stakkars pusene! Skal du ødelegge møtestedet deres?

Anonymkode: 5f268...aa3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ødelegge møtestedet deres? Det er hennes hage! Utrolig irriterende med katter som tar seg til rette.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Stakkars pusene" altså halloen... de finner seg et annet sted å henge. 

Anonymkode: 463d9...2bb

• Liker 1
Skrevet
24 minutes ago, Irja said:

Ødelegge møtestedet deres? Det er hennes hage! Utrolig irriterende med katter som tar seg til rette.

Det er bare sånn det er. Som jeg skriver i mitt forrige svar her så går det an å kjøpe en spray i dyrebutikker, og den sprayen er veldig effektiv

Skrevet

Harvdu puter fast i utestedet?

Anonymkode: aa4f9...671

Skrevet
12 minutter siden, Millimani skrev:

Det er bare sånn det er. Som jeg skriver i mitt forrige svar her så går det an å kjøpe en spray i dyrebutikker, og den sprayen er veldig effektiv

Det trenger ikke å være sånn..

Skrevet
2 minutes ago, Irja said:

Det trenger ikke å være sånn..

Nei vel. Jeg har erfaring. Uansett verdt et forsøk :) 

Skrevet

De har møter for å konspirere mot oss slemme mennesker. Katter er ute etter verdensherredømme! Her gjelder det å holde fienden nær seg, så vi vet nøyaktig hva det er de planlegger😱

Anonymkode: 5bbda...d14

• Liker 2
Skrevet

Det er egentlig litt morsomt for jeg tror det er nabokatta som egentlig er nyest i gata som har skaffet seg en "gjeng". Hun(?) bor rett bak buskene. Så henne et par ganger først og så kom det to til en dag. I går var det fire. De er fredelige, men bare litt... mange😅

Den sprayen kan sprayes på møbler altså? Uten å sette merker eller lukt i klærne til de som setter seg ned der. Jeg skal sjekke det ut. 

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Det er egentlig litt morsomt for jeg tror det er nabokatta som egentlig er nyest i gata som har skaffet seg en "gjeng". Hun(?) bor rett bak buskene. Så henne et par ganger først og så kom det to til en dag. I går var det fire. De er fredelige, men bare litt... mange😅

Den sprayen kan sprayes på møbler altså? Uten å sette merker eller lukt i klærne til de som setter seg ned der. Jeg skal sjekke det ut. 

På hagemøbler går det helt fint. Ellers går det an å prøve på et "usynlig" sted på møbelet for å se om det blir merker eller ikke. Hvis hagemøblene står på heller eller platting e.l. kan du også prøve å spraye der istedenfor på møblene. Jeg bruker vekk-spray og/eller leke-spray inne. Lillepus vet hvor hun skal gå etter gode lukter, og hun vet hvor det ikke er så lurt å gå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...