AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Alenemor, to skolebarn. Ok økonomi. Umiddelbar hage, fleksibel jobb( jeg kan dra hjemom flere ganger ila en vakt). Vi går mye tur i fjell. Jeg er redd lysten gjør at jeg kun ser se positive sidene🙄😅 Er jeg på bærtur? Anonymkode: 3aac4...e8b
Gjest 123Sol Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 (endret) Hva er ok økonomi? Kan bli dyrt hvis hunden må til dyrlegen. Og ordentlig kvalitetsfòr koster også litt. Endret 30. september 2017 av 123Sol
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Hva slags hund har dere lyst på da? Skal dere skaffe dere omplasseringshund fra f.eks. Foreningen for omplassering av dyr (fod) eller Dyrebeskyttelsen? Anonymkode: 9debd...ade 1
Gjest -Willow Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Hvor gamle er barna? Om de ikke er helt små og kan bidra burde jo dette gå helt fint!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 6 minutter siden, Mortem skrev: Hva er ok økonomi? Kan bli dyrt hvis hunden må til dyrlegen. Og ordentlig kvalitetsfòr koster også litt. Det finnes faktisk forsikring som dekker mye av veterinærutgiftene. Anonymkode: ec661...4f9 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 👍🏼 Så gøy, jeg måtte samle tankene litt før jeg går bananas og kjøper en! Jeg kommer til å forsikre den, og jeg er klar over at det er dyrt😌 Ok økonomi er at vi har hus og bil, råd til ferier osv, får spart litt og har litt buffer. De er i barneskolen, og ønsker seg veldig! Jeg tenker en liten, da vi har 90 kvm.mulig omplassering om jeg finner en der!😊 Anonymkode: 3aac4...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 Høres ut som du har gode forutsetninger, bedre enn folk flest der folk er på jobb og hunden er hjemme alene 8+ timer. Det er ikke bra. Har du anledning til å stikke innom hjemme i arbeidstiden ungene kommer tidligere hjem fra skole enn du, så er det så bra man kan få til egentlig. Høres ut som dere har et passe aktivt liv, så dere er en god potensiell flokk for en hund. Kjør på! Anonymkode: bed2c...df8 3
VoodooChild Skrevet 30. september 2017 #8 Skrevet 30. september 2017 Husk at forskjellige hunderaser har forskjellige behov. Gjør research først så dere får en hund som passer for dere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9 Skrevet 30. september 2017 Hva med staffordshire bull terrier? 😍 Ønsker meg slik hund, men blir ingen før vi har kjøpt oss hus Anonymkode: 2c412...48d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #10 Skrevet 30. september 2017 Beste tips- velg en omplasseringshund! De har alt fra valper til seniorer som virkelig virkelig trenger deg !-:) Anonymkode: d8cbe...e35 3
Gjest 123Sol Skrevet 30. september 2017 #11 Skrevet 30. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes faktisk forsikring som dekker mye av veterinærutgiftene. Anonymkode: ec661...4f9 Er ikke egenandelen høy?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #12 Skrevet 30. september 2017 Min forsikring dekker 65% av skader, resten er egenandel. Forsikringen koster 3500kr årlig. Så langt har vel veterinærutgiften min (ink egenandel) vært rundt 35 000 på disse 5 årene. Det har vært ett par skader, noen rasetypiske sykdommer, og vanlig vedlikehold som vaksiner og tannrens har blitt ca 3000 i året ( dette går utenfor forsikringen). I fór koster min 1000kr i mnd pga allergi han har utviklet i voksen alder. Og min hund er stort sett frisk og rask, men ett kjevebrudd, noen betente tenner, etc, drar fort iveg. Gruer meg litt til han blir 7 år, for da dekkes han ikke lenger av forsikringen. Det er veldig billig å anskaffe hund, men det koster å ha, jeg synes det er verdt det ☺️. med barn ville jeg ikke valgt staffe, som noen over her foreslår. De er herlig og barnekjære, men har nesten alltid samkjønnsaggresjon, og det vil da mest sannsynlig bli umulig for barna å lufte hunden på egen hånd, da de ofte blir utagerende mot hunder av samme kjønn. Min har det samme mot alle store mørke hunder, så man kan aldri vite, men med Staffer er det mer regelen enn unntaket. sett deg godt inn i rasevalg, og kjør på! Alle barn burde vokse opp med hund! Anonymkode: 97ad2...0fa 2
Byjenta! Skrevet 30. september 2017 #13 Skrevet 30. september 2017 Høres jo knall ut! Jeg anbefaler veldig to raser, vil du ha en veldig stor og lat en. st.bernhard, de er så utrolig herlige hunder, og de trenger heller ikke mye turer. Men du skriver jo du liker å gå ut på turer, da anbefaler jeg chinese crested powderpuff, en utrolig herlig rase som kan gi deg så mye glede, og er glad i barn og alt mulig Røytefrie er de også!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #14 Skrevet 30. september 2017 Anbefaler å ha to hunder som går fint sammen i samme størrelse om du har mulighet til det siden de må være en del alene. Da har de selskap i hverandre selv om de er alene og det er en del hunder som trenger det sosiale, de fleste egentlig. Det eneste som nok ikke er helt optimalt er om du skal reise mye. Da må du tenke gjennom om hunden/e skal være med på reisen eller om du finner noen som kan passe den. Anonymkode: f29a7...4af
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #15 Skrevet 30. september 2017 Du har absolutt alle gode muligheter til å ha hund. Alt det praktiske er i boks. Og lysten er jo der. Hvis du kan se for deg å ta vare på en hund de neste 10-15 årene, er det absolutt innafor å skaffe seg en. Det blir som et fjerde familiemedlem og bør behandles deretter Det er veldig stor forskjell på å skaffe seg en valp og en voksen hund. Skaffer du deg en valp skaffer du deg et "hundebarn" som trenger tett oppfølging de første 2 årene. Da må man få inn gode rutiner. Det kommer til å være tøffe frustrerende øyeblikk der sko ødelegges, mat stjeles, etc. men det går over. Så er det dette med hjemme-alene-trening. Hunden må etterlates hjemme alene litt etter litt og bli godt vant til det før den kan være en hel arbeidsdag alene. Skaffer du deg en voksen omplasseringshund - noe som jo er en veldig fin tanke da mange hunder mangler et stabilt og trygt hjem, er det mer usikkert hva som venter deg. Du vil jo heldigvis kunne få en pekepinn på hvordan hunden er når du møter den, og hos de som du overtar den fra. Omplasseringshunder kan være uforutsigbare i den forstand at man ikke vet helt hvor de har vært, hva de har opplevd og hva de har lært/ikke har lært. Ofte kan de vel ha litt problemer, enten i form av angst eller aggresjon. Jobber man tett med hunden skal det nok gå fint. Du har to barn så du må passe på at du skaffer deg en hund som går overens med barn! Veldig viktig! Og hunden skal så klart aldri være alene med barna før barna er langt eldre enn i barneskolealder. Personlig syns jeg å ha hund er helt hærlig. Har en turkompis når som helst som alltid er klar for tur. Men det er forpliktelser også. Kan ikke bare pakke tingene å dra på ferie uten å ha skaffet en passer i familien først. Betaler jo litt for hunden i forsikringer og veterinærutgifter, men det er ikke store summene sammenlagt over tidsløpet. Kan ikke være borte så veldig mye på kveldstid etter jobb, da har jo hunden vært nok alene hjemme allerede, men det er greit fordi da foretrekker jeg intet annet enn å komme hjem til hunden uansett... Anonymkode: 30700...4e4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #16 Skrevet 1. oktober 2017 Ville ventet til neste sommerferie, om ikke du har mulighet til å ta ut noen uker ferie/ta med valpen på jobb daAnonymkode: ee83c...74f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #17 Skrevet 1. oktober 2017 Høres helt fint ut, men vær obs på at barna gjerne sier de vil ha hund men sjeldent følger opp og hjelper til med å gå tur etc., så det må bli "din" hund i utgangspunktet når det gjelder alt det praktiske. Anonymkode: a43fb...9e0 1
nurcos Skrevet 1. oktober 2017 #18 Skrevet 1. oktober 2017 On 9/30/2017 at 6:41 PM, Mortem said: Hva er ok økonomi? Kan bli dyrt hvis hunden må til dyrlegen. Og ordentlig kvalitetsfòr koster også litt. Kvalitetsfòr trenger ikke å være dyrt, å råfòre er for eksempel veldig billig.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #19 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg synes det er litt merkelig at såpass mange anbefaler en omplasseringshund til en barnefamilie. Jeg tenker det er desto viktigere med rasevalg (og valg av oppdretter) når det er barn inni bildet. Selv om det selvsagt er mye slit den første perioden med valp (men også herlig!!), men sånn er det jo bare. Det er en jobb å oppdra, men det er en del av pakka. Og man er ikke akkurat garantert mindre jobb med en omplasseringshund. Anonymkode: b2c8a...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå