AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Jeg har kjøpt en leilighet hvor det ikke er varmekabler på badet. Huset er fra 1991, og badet er ikke renovert siden. Vurderer å pusse opp hele badet, men det er så dyrt! Planen er å selge igjen neste år, så jeg vil ikke pusse opp for mer enn jeg kan tjene inn igjen ved salg. Badet har linoleumsgulv, malt strie på veggen og er generelt gammelt og slitt. Hovedproblemet for min del er mangelen på gulvvarme, for de andre tingene kan fikses med ny innredning og et strøk maling. Hvor mye koster det å legge inn varmekabler og eventuelt flislegge over? Og er det greit/lov å gjøre det uten å bytte ut alt av rør og diverse? Trenger tips til hva dere ville gjort. Badet er på ca. 5 kvm og boligen ligger på Ski, så normalt sett vil leiligheten stige i verdi uansett Anonymkode: 06268...10e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Bad er -dyrt-, og om du likevel skal selge om et år er det lureste å la være. Det er ikke sikkert kjøpere liker din stil, og kanskje du ikke får igjen det du har brukt av penger. Om du likevel vurderer å gjøre noe ville jeg bare malt og kjøpt noe pent interiør for å freshe opp. Anonymkode: 307ee...f58
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Hadde ikke begynt på dette uten å gjøre det skikkelig. Om du skal selge om et år holder du kanskje ut med bare et teppe på gulvet? Anonymkode: df39a...041
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Det er sterkt frarådet å pusse opp store ting som bad og kjøkken når du skal flytte rett etterpå. Det er så dyrt at det får du aldri igjen pengene for når du selger. Når folk kjøper bolig, og et bad/kjøkken er ganske nylig renovert, regner de med at prisen på det som er renovert er med på å trekke opp kjøpsprisen, så det er de som må betale for renovering gjort av deg. Om man da overhodet ikke liker det du har gjort, og vil måtte gjøre alt på nytt for å bli fornøyd, så betaler man jo for nytt bad to ganger - først innbakt i kjøpsprisen av boligen, og deretter må man betale for å pusse opp selv på nytt. Så folk vil gjerne heller kjøpe noe som ikke er oppusset, og bare betale for å gjøre det selv. Og om du gjør en slett jobb med oppussingen, så teller også det mer negativt enn om du ikke hadde pusset opp i det hele tatt. Det er dyrt å legge kabler og fliser. Og ja, det kan hende de er nødt til å gjøre noe med sluk og rør. Det er nye krav til hvordan boliger skal være, og om du ikke pusser opp på en måte som tilfredsstiller dem, kan det telle svært negativt. Om du bor i borettslag e.l. er du vel også pliktig til å følge de nye reglene, mener jeg. Anonymkode: 92d4d...581 1
Eliza Doalot Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg ville sjekket muligheten for å legge varmekabler og fliser over det gulvbelegget du allerede har. Gammelt belegg kan fungere som membran. Dersom resten av badet kan fikses med maling og nye møbler, vil du ha fått en ganske rimelig oppgradering.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Ts her. Takk for tips. Jeg har bestemt meg for å ikke gjøre noe med det siden jeg skal selge om bare noen måneder. Hun som bodde her før fikk sjekke ut rørene, og fikk da beskjed om at badet holdt i minst 10 år til. Anonymkode: 06268...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå